فهرست:

اسباب بازی‌ های مناسب نوزادان
مناسب ترین اسباب بازی برای نوزادان تازه متولد شده تا چهار ماهگی
مناسب‌ ترین اسباب بازی برای نوزادان ۴ تا ۸ ماه
ویژگی ‌های اسباب بازی‌ های مناسب برای نوزادان
کلام پایانی

برای خرید اسباب بازی باید دقت و توجه زیادی را داشت. در صورتی که قصد خرید اسباب بازی برای نوزاد را دارید؛ زیرا استفاده از اسباب بازی‌های بی‌کیفیت و نامناسب برای نوزادان خطرات زیادی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. بر اساس گزارشات منتشر شده از خبرگزاری فارس نیاز است تا برای کودکان با توجه به سن و جنسیت آن‌ها اقدام به انتخاب بهترین اسباب بازی برای نوزاد نمود. در واقع اسباب بازی می‌تواند باعث رشد و پیشرفت توانایی‌های کودکان باشد. متأسفانه بسیاری از والدین به دلیل عدم شناخت مناسب برای گروه‌های مختلف سنی اقدام به انتخاب اسباب بازی‌هایی می‌کنند که برای نوزادان مناسب نیست. تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

بهترین اسباب بازی برای نوزاد


بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع اسباب بازی های کودکان


اسباب بازی‌ های مناسب نوزادان

نوزادان در ماه‌های ابتدایی تولد بسیاری از اجسام را با چشم رؤیت می‌کنند یا به عبارتی تمامی اجسام را می‌توانند با چشم دنبال کنند. معمولاً برای نوزادان رنگ‌های تند و شاد جذابیت بیشتری دارند؛ به طوری که اگر توجه کنید نوزادان پس از دیدن برخی از اجسام با رنگ‌های شاد، واکنش بیشتری نشان می‌دهند. انتخاب اسباب بازی‌های مناسب در ماه‌های ابتدایی برای کودکان و نوزادان موجب افزایش شناخت آن‌ها از محیط موجود خواهد شد. به همین دلیل باید برای انتخاب یک اسباب بازی رده‌های مختلف سنی نوزادان را در نظر گرفت. به عنوان مثال اسباب بازی که برای کودکان از بدو تولد تا چهار ماهگی استفاده می‌شود با اسباب بازی‌هایی برای کودکان ۴ تا ۸ ماه مورد بهره قرار می‌گیرد، متفاوت است. شما میتوانید برای آشنایی و خرید به صفحه بهترین اسباب بازی فروشی مراجعه نمایید.

اسباب بازی‌ های مناسب نوزادان

مناسب ترین اسباب بازی برای نوزادان تازه متولد شده تا چهار ماهگی

یکی از متداول‌ترین سؤالات که واسطه بسیاری از والدین مطرح می‌شود این است که بهترین اسباب بازی برای نوزاد چیست؟ در صورتی که نوزاد شما در رده سنی زیر چهار ماهگی قرار دارد بهترین اسباب بازی جغجغه خواهد بود. جغجغه در واقع وسیله‌ای است که که با تکان دادن آن می‌توان توجه نوزاد را به آن معطوف کرد. در صورتی که نوزاد توانایی گرفتن جغجغه را ندارد می‌توانید خودتان اقدام به تکان دادن آن کنید. 
برای افزایش قوه بینایی کودکان می‌توانید از برخی از اسباب بازی‌های موزیکال و یا متحرک که در قسمت بالای گهواره امکان نصب آن‌ها وجود دارد استفاده کنید. نوزادان می‌توانند ریتم و آهنگ را متوجه شوند؛ بنابراین توصیه می‌شود تا در هنگام استفاده از اسباب بازی‌های موزیکال برای چند روزه مداوم از آن‌ها استفاده کنید و سپس تا دو روز استفاده کردن از این اسباب بازی‌ها را متوقف نمایید. 
در واقع پس از انجام این کار در صورتی که نوزاد پس از شنیدن صدای اسباب بازی موزیکال اقدام به نشان دادن واکنش یا تکان دادن دست و پا کرد، یعنی می‌تواند موسیقی یا آلارم اسباب بازی را به خاطر بیاورد. برای تمامی رده‌های مختلف سنی انتخاب بهترین اسباب بازی برای نوزادان اهمیت زیادی دارد. برای خرید اسباب بازی های موزیکال برای نوزادتان میتوانید از صفحه بهترین اسباب بازی در پاسداران دیدن نمایید.

نوزادان تازه متولد شده تا چهار ماهگی


بیشتر بخوانید: خرید اسباب بازی بچه، دختر است یا پسر؟


مناسب‌ ترین اسباب بازی برای نوزادان ۴ تا ۸ ماه

معمولاً نوزادان به آهنگ‌های تکرار شونده علاقه زیادی نشان می‌دهند. برخی از اسباب بازی‌هایی که مناسب برای رده سنی ۴ تا ۸ ماهگی هستند، جعبه‌های موسیقی موزیکال است. این جعبه‌ها به صورت بسیار نرم و سبک تولید می‌شوند که با فشار دادن آن‌ها صدای موزیکال از آن‌ها پخش خواهد شد. این اسباب بازی‌ها برای گروه سنی ۴ تا ۸ ماهگی به عنوان یکی از مناسب‌ترین اسباب بازی‌ها شناخته می‌شود. برخی دیگر از مکعب‌های پارچه‌ای که دارای رنگ‌های شاد و تند هستند نیز می‌توانند توجه و تمرکز نوزادان را به سوی خود جلب کنند. با توجه به اینکه نوزادان در این رده سنی علاقه زیادی به گرفتن ‌اشیاء مختلف با دست دارند، بنابراین مکعب‌های پارچه‌ای می‌توانند یکی از بهترین اسباب بازی برای نوزاد در این رده سنی باشند.

نوزادان ۴ تا ۸ ماه

ویژگی ‌های اسباب بازی‌ های مناسب برای نوزادان

علاوه بر اینکه در هنگام خرید اسباب بازی برای نوزادان باید به رده‌های سنی مختلف توجه داشت، نیاز است تا ویژگی‌های مختلف انتخاب بهترین اسباب بازی برای نوزاد را نیز مد نظر داشته باشید. با توجه به اینکه کودکان و نوزادان پس از تولد رشد بسیار سریعی را تجربه می‌کنند، در موازات و در کنار این رشد فیزیکی تند شاهد یک رشد ذهنی و روانی نیز هستیم. انتخاب اسباب بازی برای نوزادان نیازمند توجه کافی به برخی از موارد مهم است. به عنوان مثال نیاز است تا در زمان خرید به تنوع اسباب بازی‌ها توجه داشته باشید. 
همچنین پیشنهاد می‌شود تا از اسباب بازی‌هایی استفاده کنید که نوزادان بتوانند در سنین بالاتر نیز از آن‌ها استفاده کنند. یکی از موارد دیگری که به عنوان ویژگی‌های مهم برای انتخاب اسباب بازی مناسب برای نوزادان باید به آن توجه شود این است که به منظور افزایش رشد و توانایی ذهنی کودکان، باید از اسباب بازی‌های استفاده کنید که آن‌ها را وادار به اکتشاف و حل مسئله نماید. به بیان دیگر استفاده از اسباب بازی‌هایی که موجب افزایش خلاقیت کودکان می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. 
اسباب بازی‌هایی که به وسایل و اجسام واقعی شباهت زیادی دارند، برای کودکان جذابیت بیشتری را خواهند داشت. توجه به انتخاب اسباب بازی‌هایی که علاوه بر رشد ذهنی باعث فعالیت بیشتر نوزاد از نظر فیزیکی می‌شود نیز اهمیت دارد. می‌توانید اسباب بازی‌هایی را انتخاب کنید که امکان شراکت شما در بازی با کودکان وجود داشته باشد. با توجه به تمامی ویژگی‌هایی که در زمان انتخاب بهترین اسباب بازی برای نوزاد باید به آن توجه داشته باشید، نکات ایمنی نیز وجود دارند که با بررسی آن‌ها می‌توانید انتخابی مناسب‌تری را انجام دهید. بهتر است برای حفظ سلامت نوزادتان اسباب بازی های با کیفیت را تهیه کنید برای این کار توصیه میکنیم از صفحه بهترین اسباب بازی در سعادت آباد دیدن کنید.

ویژگی ‌های اسباب بازی‌ های مناسب برای نوزادان


بیشتر بخوانید: انتخاب اسباب بازی مناسب، تاثیر بر هوش دارد؟


کلام پایانی

در زمان انتخاب بهترین اسباب بازی برای نوزاد علاوه بر توجه به رده‌های سنی مختلف نوزادان باید به برخی از ویژگی‌ها و مواردی ایمنی توجه شود. در نوزادان اسباب بازی‌های موزیکال یا اسباب بازی‌هایی که دارای رنگ‌های تند و شاد هستند بسیار جلب توجه می‌کنند. بنابراین می‌توانید از این اسباب بازی‌ها برای رده‌های مختلف سنی آن‌ها استفاده کنید؛ اما برخی از موارد و نکات ایمنی نیز وجود دارد که می‌توانید با توجه به آن‌ها اقدام به انتخاب بهترین اسباب بازی برای نوزادان کنید. به عنوان مثال باید اسباب بازی را انتخاب کنید که دارای قطعات مجزا و قابل تفکیک نباشد. به طور کلی اسباب بازی‌های مناسب، فاقد رنگ و مواد مضر برای نوزاد هستند. توجه به حساسیت‌زا نبودن اسباب بازی نیز امری مهم و حائز اهمیت است.