درکنار رژیم های لاغری عده ای دغدغه چاقی دارند و به دنبال رژیم های غذایی و وعده های غذایی هستند که چاق کننده باشند. اما در این حین انتخاب رژیم غذایی مناسب برای رسیدن به وزن ایده آل بسیار با اهمیت است. خوردن بیش از حد کربوهیدرات و قند می تواند مشکلات دیابتی را ایجاد کند. بهترین راه برای دریافت رژیم غذایی چاق کننده مراجعه به پزشک و دریافت رژیم غذایی اصولی است اما در این مقاله عکس برنامه های غذایی برای چاق شدن را برای شما می گذاریم تا در رسیدن به وزن ایدذه آل به شما کمک نماید با ما در برترین ها همراه باشید.

رژیم چاقی


بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان خرمایی، مرحله به مرحله


فرمول محاسبه bmi بدن

فرمول محاسبه bmi بدن

برای محاسبه BMI بدن کلیک نمایید.

عکس برنامه های غذایی برای چاق شدن

غذایی برای چاق شدن

عکس برنامه های غذایی برای چاق شدن

برنامه های غذایی برای چاق شدن

برنامه رژیم چاقی

زژیم چاقی یک هفته ای

عکس برنامه های غذایی برای چاق شدن

مواد غذایی مهم برای افزایش وزن

شیر و لبنیات

چربی های مفید: منابع رایج چربی سالم شامل روغن زیتون، ماهی و بادام زمینی است. اسیدهای چرب ضروری نوعی چربی غیراشباع چندگانه هستند که باید از رژیم غذایی دریافت شوند. برخلاف سایر چربی‌ها، بدن نمی‌تواند اسیدهای چرب امگا ۳ یا امگا ۶ تولید کند.

چربی های سالم اثرات مفیدی برای سلامتی دارند و مطالعه ها نشان می دهند که باعث بهبود سلامت قلب، عملکرد مغز، احساس سیری و جذب مواد مغذی می‌ شوند. آووکادو، تخم مرغ، شکلات تلخ، لبنیات پر چرب، ماهی های روغنی، روغن زیتون، روغن نارگیل و کره چند مثال از چربی های سالم هستند.


بیشتر بخوانید: رژیم غذایی جنیفر آنیستون چیست؟


شکلات تلخ

سیب زمینی 

انواع نان

پروتئین: ماهی سالمون، گوشت قرمز، مرغ  و بوقلمون

اسنک بار حاوی مغز آجیل

مواد غذایی مهم برای افزایش وزن