فهرست:

تغییر رنگ لب تیره به رنگ خنثی
پیش از تغییر رنگ لب تیره
فرآیند بهبود یافتن لب های تیره پس از کارکشن
علت تیرگی لب ها
مشکلات پوستی مرتبط با ملاتونین
گوناگونی رنگ در لب تیره و دارای ملاتونین بالا
تغییر رنگ در لب هایی با تون های غیریکسان
تغییر رنگ لب های رنگ پریده با تتوی لیپ بلاش
انواع رنگ در لب های تیره

لب افراد مختلف از نظر رنگ، اندازه و شکل متفاوت است. بعضی افراد لب کمرنگی دارند و از این کمرنگ بودن احساس نارضایتی می کنند. برای رفع این مشکل می توانید رنگ لب های خود را تغییر دهید. بیشتر افراد برای رفع کمرنگ بودن لب خود کارکشن انجام می دهند. مراجعینی که دارای لب های تیره تری هستند انتظار لبی با رنگ ملایمتر دارند. درحالیکه مراجعین دارای لب های رنگ پریده دلشان می خواهد مرز بین لب و پوست دور لبشان مشخص تر باشد و لب رنگی تری داشته باشند.
مراجعین از روش های گوناگونی استفاده می کنند تا به نتیجه ی دلخواهشان دست پیدا کنند. هر لبی رنگ منحصر به فردی دارد و برای سالها کارکشن در صنعت آرایش های دائمی، برای تغییر رنگ در لب های تیره به اندازه ی لب های روشن متداول نبود اما با گذر زمان کارکشن برای تغییر رنگ لب تیره در میان خانم ها و آقایان محبوب تر شده است و روز به روز افراد بیشتر لب های خود را به منظور روشن تر شدن رنگ آن، کارکشن می کنند. بسیاری از آرایشگرها ترجیح می دهند روی لب های پررنگ کارکشن انجام ندهند زیرا کار دشواری است و ممکن است نتیجه ی آن دلخواه مشتری از آب در نیاید. در سالهای اخیر افراد زیادی به میکروپیگمنتیشن برای تغییر رنگ لب تیره روی آورده اند. بسیاری از آرایشگاه های ارائه دهنده خدمات آرایش دائمی رنگ هایی ارائه می دهند که مناسب لب افراد اهل آفریقا، هندوستان، اسپانیا و آسیا است. 
البته کارکشن لب تیره مناسب همه ی مشتری ها نیست. بسیاری از آرایشگرها مشتری هایی که لب های تیره رنگی دارند را قبول نمی کنند زیرا کارکشن روی پوست هایی که ملانین بالایی دارند کار دشواری است و انجام آن نیازمند مهارت و تکنیک خاص است و نیازمند به اطلاعات در خصوص تئوری رنگ و انتخاب رنگ درست است. تا انتهای این راهنما از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

 چگونه سیاهی لب را از بین ببریم

تغییر رنگ لب تیره به رنگ خنثی

هیچگاه کارکشن رنگ لب در یک جلسه به اتمام نمی رسد. به خصوص در لب آسیایی ها، اسپانیایی ها و آفریقایی ها که به جلسات بیشتری نیاز دارد. انتخاب پیگمنت درست و میزان مناسب تیتانیوم دیوکساید (پیگمنت سفید) و تمرکز بالا اهمیت بسیاری دارد. ایجاد تغییر در لب هایی که رنگ مایل به آبی یا بنفش دارند کار پرچالشی است. در اولین جلسه ی تغییر رنگ لب تیره،آرایشگر باید تون سرد خنثایی به لب بدهد و تیرگی های لب را به کمک پیگمنت های سرد تغییر دهد و سپس رنگی بر پایه ی قرمز به آن بدهد.


بیشتر بخوانید : بهترین سالن زیبایی های شمال تهران


پیش از تغییر رنگ لب تیره

قبل از اینکه روی لب مشتری تتو انجام شود، آرایشگر باید جلسه ی مشاوره ترتیب دهد و در خصوص عکس العمل های پوست نسبت به زخم و روند بهبود یافتن پوست پس از تتو، مشتری را راهنمایی کند. پس از انجام تتو پوست لب تا مدتی تیره می شود و اگر این تیرگی شما را آزار می دهد بهتر است به تغییر رنگ لبتان فکر نکنید. علاوه بر تیرگی، ممکن است دچار هایپوپیگمنتیشن شوید که رخ دادن آن در پوست آسیایی ها، اسپانیایی ها و آفریقایی ها متداول تر است. 

فرآیند بهبود یافتن لب های تیره پس از کارکشن

 پس از تتوی لب های تیره تا زمانی که تتو بهبود یابد رنگ لب در برخی نقاط تیره یا روشن می شود. بعضی از مشتریان دچار التهاب، هایپرپیگمنتیشن یا هایپوپیگمنتیشن شوند که بالاخره از بین می رود ولی ممکن است برای مشتری ترسناک باشد. 

علت تیرگی لب ها

لب ها به علل گوناکونی رنگ خود را از دست می دهند. برخی از این دلایل بی خطر اند مانند لکه باقیمانده از غذا یا نوشیدنی و بعضی از آنها نشانه ی بیماری هستند.
•    تروما یا جراحت. کبودی حاصل از جراحت ممکن است روی یک لب یا هردو لب تیرگی ایجاد کند و رنگ لبتان بنفش یا سیاه شود.
•    سیگار کشیدن. اگر با سیگار لبتان را بسوزانید روی لبتان لکه سیاه ایجاد می شود.
•    کمبود ویتامین از جمله ویتامین ب 12
•    کمبود آب در بدن. کمبود آب باعث می شود لب ها ترک بخورند و زخم های کوچکی روی لب ها ایجاد شود.
•    جراحات کوچک و خراش
•    هایپرپیگمنتیشن که همان افزایش غیرعادی ملانین پوست به خصوص لب است که به آن ملاسما نیز گفته می شود و در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید در مدت طولانی یا لیس زدن لب ها به وجود می آید.
•    اختلال هورمونی (مشکلات تیروئید)
•    بعضی از دارو ها از جمله فنیتوین باعث تیره شدن رنگ لب می شوند
•    مصرف زیاد کافئین
•    مکیدن لب
•    آلرژی نسبت به غذا، خمیر دندان، رژ لب و سایر لوازم آرایشی
•    گاهی اوقات تیرگی لب نشان دهنده ی کمبود اکسیژن در جریان خون است
•    مواد شیمیایی خاص در رژ لب ممکن است باعث خارش و تغییر رنگ لب تیره یا روشن شود بنابراین بهتر است از رژ لب  های تشکیل شده از مواد طبیعی استفاده کنید و از مواد اولیه آن اطلاع داشته باشید.

 درمان سیاهی لب سیگاری ها

مشکلات پوستی مرتبط با ملاتونین

در لب های بی رنگ نیز نقاطی وجود دارد که ممکن است اثر نور خورشید یا نشانه ای از مشکل پوستی باشند. بعضی از مشتریان از وچود لکه های سفید روی لب که ناشی از تبخال است، ناراضی هستند. این لکه ها با چند جلسه تتو از بین می روند. 

گوناگونی رنگ در لب تیره و دارای ملاتونین بالا

رنگ لب مشتری ها با هم متفاوت اند و پس از آنکه رنگ مورد نظر مشتری انتخاب شد، آرایشگر باید رنگی متناسب با رنگ لب مشتری انتخاب کند تا مخلوط آن با رنگ پوست، رنگ دلخواه مشتری باشد. رنگ لب بعضی از مشتری ها ته مایه ی خاکستری، بنفش و قهوه ای دارد. آرایشگر باید رنگ غالب را تشخیص دهد. نوعی پیگمنت خاص وجود دارد مه برای خنثی کردن رنگ لب مناسب است و پیگمنت سفید کمتری دارد. پیگمنت سفید دارای مولکول های بزرگ تیتانیوم دیوکساید است که تا ابد روی پوست باقی می ماند و از بین نمی رود. تیتانیوم دیوکساید مضر نیست اما مشکل اینجا است که آرایشگر نباید روی پوست تیره، رنگ سفید زیادی اضافه کند. دستگاهی که آرایشگر استفاده می کند نیز دارای اهمیت بسیاری است. بعضی از دستگاه های چینی موچود در بازار باعث تورم پوست لب می شوند. 

تغییر رنگ در لب هایی با تون های غیریکسان

در ادامه به بهترین رنگ هایی که برای خنثی کردن رنگ لب توصیه می شوند اشاره شده است:
•    تون زرد/طلایی – مناسب لب هایی با آندرتون بنفش تیره 
•    تون گرم  و نارنجی روشن برای لب های روشن یا متوسط با تون آبی.
پس از جلسه ی خنثی کردن رنگ لب که 6 تا 8 هفته زمان می برد، اگر تتوی بهبود یافته رضایت بخش باشد، آرایشگر می تواند از رنگی که در نتیجه انتظار می رود استفاده کند. توصیه می شود در افراد دارای لب های تیره از رنگ های سرد مانند آبی، بنفش و سیاه کربنی استفاده نشود. 
لب آقایان
در آقایان انتظار می رود در آخر کار رنگ لب بسیار طبیعی از آب در آید. 
برای از بین بردن تیرگی لب 2 تا 3 جلسه نیاز است. در جلسه اول از زرد یا نارنجی استفاده می شود. در جلسه ی دوم آرایشگر به نتیجه ی جلسات پیش نگاه می کند و طبق آن تصمیم میگیرند که پروسه قبلی را تکرار کنند یا از رنگ مورد نظر استفاده کنند.


بیشتر بخوانید : معروفترین آرایشگاه‌های تهران


 تغییر رنگ لب های رنگ پریده با تتوی لیپ بلاش

رنگ طبیعی صورتی لبتان در طی زمان و با بالا رفتن سن، سیگار کشیدن، رژیم های نامناسب، آلرژن های رژ لب، خشکی و سرما ممکن است کم رنگ شود. فیلرهای لب هم ممکن است باعث کمرنگ شدن لب شوند. 
بیشترین رنگی که برای خانم ها استفاده می شود رنگ های نود و هلویی هستند. رنگ های نزدیک به رنگ هلویی برای خانم های دارای پوست روشن مناسب است اما در افراد دارای پوست تیره کنتراست زیادی ایجاد می کند.

 رفع دائمی تیرگی لب

انواع رنگ در لب های تیره

تغییر رنگ لب تیره  برای تمام افراد مناسب است و نیازی نیست که در مقیاس فیتسپاتریک قرار داشته باشند. 
مقیاس پوستی فیتسپاتریک یک جدول طبقه بندی عددی برای رنگ پوست انسان است که واکنش انواع گوناگون پوست نسبت به نور ماورا بنفش را تخمین می زند. در این سیستم طبقه بندی، بر اساس پیگمنت پوست آفتاب سوختگی محاسبه می شود. پیگمنت پوست ارتباط مستقیم با ملاتونین دارد بنابراین برای مطمین شدن از نتیجه ی نهایی رنگ پیش از فرآیند میکروپیگمنتیشن، می توان از این مقیاس استفاده کرد.
ملانوسیت سلول تولید کننده ی ملاتونین است و وظیفه ی اصلی آن محافظت از پوست دربرابر اشعه ماورابنفش است. زمانی که آرایشگر شما یک پیگمنت به پوستتان اضافه می کند، پیگمنت با ملاتونین مخلوط می شود. به همین دلیل یک پیگمنت در پوست افراد مختلف رنگ متفاوتی دارد. به طور کلی، هرچع رنگ پوست تیره تر باشد، نتیجه ی افزودن پیگمنت به پوست تیره تر خواهد بود. برای افرادی که دارای پوست روشن تری هستند، می توان از رنگ های بیشتری استفاده کرد.
حتی زمانی که از میزان یکسانی از پیگمنت و تکنیک مشابه استفاده کنیم، به نتیجه های متفاوتی در پوست های مختلف دست پیدا می کنیم زیرا مقدار زیادی از ملانین در اپیدرم و بخشی از آن در درمیس وجود دارد. آرایشگر میزان زیادی از پیگمنت را وارد لایه ی درمال می کند و اپیدرمیس روی نتیجه ی بهبود یافته تاثیر می گزارد. اینکه چگونه و طی چه زمانی بهبود می یابد قابل پیش بینی نیست و در هر پوستی متفاوت است و گاهی نیاز است برای مشتری توضیح داده شود که بهبود یافتن پوستشان یک شبه اتفاق نمی افتد.