فهرست:

مروری بر علل روی کار آمدن بلفاروپلاستی 
چرا بلفاروپلاستی؟ 
چطور برای بلفاروپلاستی آماده شویم؟ 
نکات بعد از عمل بلفاروپلاستی 
بلفاروپلاستی را کجا انجام دهیم؟

در حال حاضر و با توسعه علوم و صنایع مربوط به زیبایی ظاهری، افراد بیش از پیش به زیبایی چهره خود اهمیت می‌دهند و عمل‌های زیبایی یا انواع جراحی‌ها رایج‌تر از قبل شده‌اند. یکی از متداول‌ترین عمل‌های زیبایی، بلفاروپلاستی نام دارد که طی آن پوست اضافی پلک‌ها از بین می‌روند. متاسفانه با افزایش سن، پلک‌ها کشیده و عضلات حمایت‌کننده آنها ضعیف می‌شوند. در نتیجه پوست و چربی اضافی می‌تواند در بالا و زیر پلک جمع شود. ادامه این روند می‌تواند باعث افتادگی ابروها، افتادگی پلک فوقانی و کیسه‌های زیر چشم شود. بنابراین با عمل بلفاروپلاستی افراد می‌توانند ظاهر دلخواه خود را داشته باشند. یکی از بهترین مراکز اجرای این عمل کلینیک زیبایی اورانوس نام دارد که مجرب‌ترین افراد با تجهیزات کامل این جراحی را برای شما انجام می‌دهند. 

بلفاروپلاستی در جنت اباد

مروری بر علل روی کار آمدن بلفاروپلاستی 

افراد با افزایش سن ممکن است دچار کم بینایی شوند. علاوه بر افزایش سن، افتادگی شدید پوست اطراف چشم نیز می‌تواند دید جانبی به ویژه قسمت‌های فوقانی و بیرونی میدان بینایی را کاهش دهد. بلفاروپلاستی می‌تواند این مشکلات بینایی را کاهش داده یا افراد متقاضی را از شر آن خلاص کند. 
این جراحی به جوان‌تر و هوشیارتر شدن چشم‌ها نیز کمک می‌کند. این روش جراحی ارتباط مستقیمی با زیبایی ابرو و گونه دارد و همچنین در جوانسازی صورت نقش مهمی ایفا می‌کند. بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین برای درمان پوست اضافی یا چربی دور چشم انجام می‌شود. 
در نظر داشته باشید قبل از شروع این عمل زیبایی باید شرح حال کامل پزشکی و چشمی خود را به همراه نتیجه معاینه دقیق پوست و چشم در اختیار متخصصان مجرب قرار دهید. 
برای مثال علائم خشکی چشم باید قبل از عمل مشخص شوند زیرا علائم این بیماری به طور مستقیم با عوارض بعد از این جراحی زیبایی تداخل پیدا می‌کند. 

چرا بلفاروپلاستی؟ 

قبل از اینکه به سراغ توضیح دلیل اجرای این عمل زیبایی برویم، بهتر است با نحوه معاینه پیش از آن نیز آشنا شوید. معاینه فیزیکی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های انجام این عمل زیبایی خواهد بود. 
به عبارت دیگر فرد متخصص موقعیت ابرو، پلک و برآمدگی گونه شما را در نظر می‌گیرد زیرا برای اجرای این عمل زیبایی تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کند. 
در نظر داشته باشید این عمل زیبایی تنها برای پوست و برداشتن یا حتی تغییر وضعیت چربی‌های پلک پایینی کاربرد دارد. اما به طور کلی از بلفاروپلاستی در موارد زیر استفاده می‌شود: 
•    گشادی یا افتادگی پلک بالایی
•    وجود پوست اضافی پلک‌های بالایی که تا حدی دید محیطی را مسدود کرده است 
•    وجود پوست اضافی پلک پایینی 
•    وجود کیسه‌های زیر چشم 
خبر خوب اینکه این عمل زیبایی را می‌توان به طور همزمان با سایر جراحی‌های زیبایی همانند لیفت ابرو، لیفت صورت  یا لایه برداری پوست انجام داد. شاید این عمل زیبایی کمی هزینه‌بر باشد اما در برخی موارد می‌توان با کمک بیمه هزینه‌های درمان را تا حد زیادی پرداخت کرد. 
بیشتر عمل‌های زیبایی که براساس تغییر ظاهر افراد انجام می‌شود تحت پوشش بیمه نیستند و شما باید خودتان هزینه عمل و سایر هزینه‌های جانبی را پرداخت کنید. به عبارت دیگر و براساس گزارش‌های به دست آمده از قراردادهای بیمه، در بیشتر مواقع بلفاروپلاستی نیز تحت پوشش بیمه قرار ندارد.  

جراحی پلک به روش میکرو سرجری

چطور برای بلفاروپلاستی آماده شویم؟ 

قبل از برنامه‌ریزی دقیق برای انجام بلفاروپلاستی، بهتر است با یکی از افراد متخصص در این حوزه ملاقات کنید. شما می‌توانید با یک جراح پلاستیک، یک متخصص چشم، یا حتی افراد متخصص در کلینیک‌های زیبایی مشورت و صحبت کنید. 
برای آمادگی بهتر برای این عمل زیبایی بهتر است به سوالات فرد مورد نظر پاسخ صحیح و کامل بدهید. برای مثال شما باید در مورد شرایط گذشته یا حتی فعلی خود همانند خشکی چشم، آلرژی، مشکلات گردش خون، تیروئید و دیابت اطلاعاتی در اختیار فرد جراح و مجری قرار دهید. 
همچنین بهتر است اطلاعاتی در مورد داروهای مصرفی خود انواع ویتامین، مکمل‌های گیاهی، الکل، تنباکو و حتی مواد مخدر در اختیار آنها بگذارید. بعد از بررسی موقعیت و شرایط سلامت شما، نوبت به بررسی اهداف شما می‌رسد. 
بهتر است هدف خود از این جراحی را به طور دقیق برای فرد جراح یا مجری شرح دهید تا در نهایت نتیجه دلخواه خود را به دست آورید. در ضمن قبل از عمل بلفاروپلاستی بهتر است موارد زیرا را انجام دهید: 
•    معاینه کامل چشم که شامل آزمایش تولید اشک و اندازه‌گیری قسمت‌هایی از پلک‌ها است. 
•    تست میدان دید به منظور بررسی نقاط کور در گوشه چشم 
    عکاسی از پلک‌ها، عکاسی از زوایای مختلف به جراح یا مجری این عمل کمک می‌کند پلک‌ها را از زوایای مختلف بررسی کند و مطمئن شود که این عمل زیبایی دلیل و منطق دارد. 

نکات بعد از عمل بلفاروپلاستی 

پس از این جراحی، شما مدتی را در اتاق ریکاوری می‌گذرانید که افراد متخصص شما را از نظر عوارض این جراحی تحت حمایت و پشتیبانی داشته باشند. بعد از گذراندن دوره ریکاوری، می‌توانید مابقی مراحل بهبود را در منزل خود به سر برید. پس از جراحی ممکن است برای مدتی موقت با این عوارض روبرو شوید:
•    تاری دید ناشی از پماد روان‌کننده‌ای که روی چشم‌های شما زده می‌شود 
•    اشک چشم 
•    حساسیت به نور 
•    دوبینی 
•    پلک‌های پف کرده 
•    پلک‌های بی‌حس 
•    تورم و کبودی شبیه به سیاهی چشم 
•    درد 
در صورت مواجه با هر یک از این مشکلات، نگران نشوید و خیلی سریع با جراح خود ارتباط بگیرید تا بهترین راهنمایی ممکن را در اختیار شما قرار دهند. توصیه می‌کنیم شب بعد از جراحی هر یک ساعت به مدت 10 دقیقه کمپرس یخ را بر روی چشم خود قرار دهید. 

جراحی پلک همزمان بالا و پایین

بلفاروپلاستی را کجا انجام دهیم؟

 از آنجایی که این عمل زیبایی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود احساس کنید جوان‌تر هستید، پس درنگ نکنید و شما نیز برای انجام آن دست به کار شوید. برخی از افراد تا آخر عمر از نتیجه این عمل زیبایی لذت می‌برند در حالی که برخی دیگر از افراد با گذر زمان دوباره دچار افتادگی پلک می‌شوند. 
نگران زخم‌های بعد از جراحی نباشید، این اسکارها در عرض چند ماه به طور کامل محو می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای سریع‌تر انجام شدن این عمل زیبایی سری به کلینیک زیبایی اورانوس بزنید و از خدمات با کیفیت و منظم آنها بهره‌مند شوید. 
این کلینیک زیبایی با جراحی ظریف و بدون هیچ دردی می‌تواند پلک شما را عمل کند. ناگفته نماند این کلینیک تمامی جراحی‌های زیبایی را پوشش می‌دهد. همچنین برای زیبایی و جوانسازی پوست شما گزینه‌های زیادی پیش رویتان می‌گذارد. برای رزرو وقت به سایت کلینیک زیبایی اورانوس مراجعه نمایید.