فهرست:

بالیاژ چیست؟ 
آمبره چیست؟ 
تفاوت‌های اصلی بالیاژ و آمبره 
موهای خود را بالیاژ کنم یا آمبره؟

آیا تا به حال موهای خود را رنگ کرده‌اید؟ خوش رنگی موهای شما برای چه مدت زمانی  باقی می‌ماند؟ متاسفانه در برخی موارد افراد با رنگ قرمز مواجه می‌شوند در حالی که هایلایت کاراملی را بر روی سر خود پیاده کرده‌اند. اتفاق ناگواری که در این زمان رخ می‌هد مربوط به غیر طبیعی بودن رنگ موی افراد است. با وجود اینکه صنعت زیبایی و آرایشگاهی نیز همانند سایر صنایع به پیشرفت خوبی دست یافته اما همچنان بسیاری از افراد به دام آرایشگران و رنگ‌کاران غیرحرفه‌ای می‌افتند که به موهای آنها بیشترین آسیب را وارد می‌کنند. در صورتی که شما نیز به دنبال ایجاد تغییری مثبت در ظاهر خود هستید، توصیه می‌کنیم از روش‌های نوین حاضر در صنعت سالن‌های زیبایی استفاده کنید. بالیاژ و آمبره 2 مورد از به روزترین مدل‌های رنگ مو هستند که از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود. در ضمن سالن زیبایی پرانا یکی از بهترین سالن‌های زیبایی برای اجرای این 2 روش رنگ کردن موی سر است. برای آشنایی با تفاوت این 2 روش همراه ما باشید و راهنمای زیر را تا انتها دنبال کنید. 

مرکز خوب برای آمبره مو

بالیاژ چیست؟ 

بالیاژ یک تکنیک رنگ مو است که با کمک این تکنیک، آرایشگر رنگ را به طور استراتژیک و مستقیم بر روی موهای سر فرد متقاضی قرار می‌دهد و در نهایت مشتری نتیجه‌ای طبیعی‌تر و زنده‌تر از رنگ کردن عادی موی سر تجربه خواهد کرد. در ضمن بالیاژ یک تکنیک ترکیبی رنگ موی سر محسوب می‌شود. 
براساس برخی از آمارها این تکنیک اصالت فرانسوی دارد و به طور معمول بر روی لایه بالایی مو متمرکز است تا ظاهری نیمه رنگ‌شده بر روی موی سر ایجاد کند. در این تکنیک امکان انتقال رنگ‌های تیره به روشن طولانی‌تر و طبیعی‌تر خواهد بود. البته که انتقال رنگ‌های روشن به تیره نیز همین حالت را خواهد داشت. 
طبق آمار به دست آمده، بالیاژ نتایج طبیعی‌تری نسبت به هایلایت‌های سنتی خواهند داشت. در واقع بالیاژ ترکیبی از هایلایت‌های ملایم و رشته‌های طبیعی تیره‌تر با ظاهری پویا است که باعث شادابی چهره افراد می‌شود. حتی می‌تواند به ضخیم شدن ظاهر افراد با موهای نازک نیز کمک کند. 
یکی از مزایای اصلی بالیاژ طول عمر بالای آن است. این تکنیک خاص آرایشگری برای ماه‌ها بدون نیاز به رنگ‌ساژ و مراقبت ویژه بر روی موی سر شما ماندگاری دارد. از آنجایی که رنگ به طور مستقیم از ریشه مو شروع نمی‌شود، قسمت‌هایی از موی سر که رشد می‌کنند با رنگ بالیاژ شده ترکیب و یکپارچه می‌شوند. 
همچنان که موی سر شما رشد می‌کند، هایلایت‌ها در لایه‌های بالایی مو باقی می‌مانند و به طور یکنواخت و بدون هیچ نامرتبی رشد خواهند کرد. در نتیجه نگهداری و مراقبت از این رنگ مو کاری ساده است و آسیب کمتری به موی شما وارد می‌شود. 

آمبره چیست؟ 

آمبره بیشتر از اینکه یک تکنیک آرایشگری باشد، یک اثر هنری از آرایشگران محسوب می‌شود. این مدل از رنگ کردن موی سر به گونه‌ای است که رنگی متضاد با رنگ طبیعی موی سر از ریشه پیاده می‌شود، در خط وسطی موی سر به یک سایه متوسط تبدیل می‌شود و زمانی که به سمت قسمت انتهایی موی سر می‌رود، روشن‌ترین حالت خود را خواهد داشت. 
در نتیجه این تکنیک، تفاوت چشمگیری بین ریشه و انتهای مو ایجاد می‌شود که در خط وسط موی سر ترکیبی سایه شکلی از رنگ طبیعی و رنگ پیاده شده قابل مشاهده خواهد بود. به طور معمول موی سر در قسمت ریشه تیره‌تر است و به آرامی با رسیدن به قسمت انتهایی مو به رنگ بلوندی محر تبدیل می‌شود. 
در این روش رنگ کردن موی سر، ما شاهد نتایج زنده‌تری هستیم که بیشتر برای ماه‌های تابستانی گزینه مناسب هستند. این روش نوین رنگ کردن موی سر شاید برای افرادی که پوست سبزه دارند و می‌خواهند موهای روشن‌تری داشته باشند خیلی قابل قبول و زیبا نباشد. 
در واقع این مدل رنگ کردن موی سر بیشتر با کسانی که پوست روشن دارند سازگار خواهد بود. البته افرادی که می‌خواهند برای اولین موی خود را رنگ کنند اما خواهان تغییر چشمگیری نیستند نیز می‌توانند آمبره را امتحان کنند. 
طی این روش رنگ کردن موی سر، آرایشگر رنگ‌های تیره و طبیعی را در نزدیکی صورت نگه می‌دارد و با نزدیک شدن به قسمت میانی و انتهایی مو سر ما شاهد رنگ‌های روشن‌تری خواهیم بود. همین روند باعث جذابیت و طبیعی بودن آمبره می‌شود. 
توجه داشته باشید نگه‌داری و مراقبت از موهای آمبره شده نیز بسیار آسان است زیرا با رشد جدید موهای طبیعی لایه بالایی موی سر تیره‌تر از قبل می‌شود. همچنین آسیب کمتری به موها وارد خواهد شد زیرا هیچ فرآیند عمیقی بر روی ریشه و پوست سر انجام نمی‌شود. 

تفاوت‌های اصلی بالیاژ و آمبره 

بالیاژ و آمبره مفاهیمی تا حدودی مشابه هستند اما از چند جهت کلیدی با هم تفاوت دارند. به زبان ساده، بالیاژ تکنیکی برای رنگ کردن امتداد سطح مو است در حالی که آمبره یک اثر چشمگیر و دو رنگ محسوب می‌شود که به طور معمول در قسمت بالایی مو تیره‌تر و در قسمت پایینی روشن‌تر خواهد بود. 
به زبان آرایشگران حرفه‌ای می‌توان گفت، بالیاژ یک تکنیک برجسته‌سازی رنگ موی سر و آمبره یک افکت رنگ مو است. طبق گزارشات به دست آمده از این 2 روش رنگ کردن مو، اگر چه بالیاژ و آمبره هر دو فرصتی برای اضافه کردن رنگ مویی سبک هستند اما آمبره به طور کامل رنگ مو را قسمت انتهایی مو به طور یکنواخت هدایت می‌کند. 
بیشتر کسانی که بالیاژ را انتخاب می‌کنند به دنبال رنگ طبیعی ولی مشخص موی سر هستند در حالی که طی آمبره هیچ رنگ طبیعی در میان موها باقی نمی‌ماند. در نتیجه آمبره نسبت به بالیاژ رنگ موی بیشتری خواهد داشت. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به صفحه اینستاگرام سالن زیبایی پرانا مراجعه نمایید.

تفاوت اصلی آمبره و بالیاژ چیست

موهای خود را بالیاژ کنم یا آمبره؟

اکنون که با این 2 روش نوین رنگ کردن موی سر آشنا شدید و تفاوت‌های اصلی آنها را به طور کامل درک کردید، کدام روش را برای زیبایی بیشتر موی سر خود انتخاب می‌کنید؟ در صورتی که انتخاب بهترین روش برای شما دشوار است، توصیه می‌کنیم از افراد خبره و ماهر در این زمینه کمک بگیرید. 
بسیاری از سالن‌های زیبایی می‌توانند بهترین مشاوره را در اختیار شما قرار دهند. برای مثال سالن زیبایی پرانا یکی از بهترین سالن‌های زیبایی فعال در این حوزه است که بهترین خدمات مربوط به زیبایی موی سر را در اختیار شما قرار می‌دهد. هایلایت، بالیاژ و آمبره از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های حاضر در این سالن زیبایی خواهند بود.