فهرست:

نکات قبل از سزارین سگ و گربه 
روند سزارین سگ و گربه
سگ و گربه خود را کجا سزارین کنیم؟ 

حیوانات نیز همانند انسان‌ها تولید مثل دارند و برای به دنیا آمدن فرزندان خود بهتر است تحت نظر دامپزشکانی ماهر قرار بگیرند. در صورتی که گربه یا سگ شما نیز باردار است و به سزارین این حیوان خانگی خود می‌اندیشید، بهتر است به سراغ لیستی از بهترین دامپزشکی‌ها بروید و مجرب‌ترین و باسابقه‌ترین کلینیک دامپزشکی را برای سزارین سگ و گربه دلبند خود بیابید. توجه داشته باشید عدم مهارت دامپزشک ممکن است منجر به خطرات جانی برای سگ و گربه یا توله‌های آنها شود. بنابراین در انتخاب کلینیک دامپزشکی مورد نظر خود دقت زیادی به خرج دهید. دامپزشکی مای پت یکی از بهترین کلینیک‌های حاذق و ماهر در این زمینه است که تجربه و سابقه خوبی در امر سزارین کسب کرده، بنابراین با مراجعه به این کلینیک می‌توانید با خیالی آسوده حیوان خانگی خود را به دست آنها بسپارید. 

نکات قبل از سزارین سگ و گربه 

نکات قبل از سزارین سگ و گربه 

به طور کلی می‌توان گفت سگ‌ها و گربه‌ها خودشان به تنهایی حاضر به تولید مثل هستند اما برای انجام عمل سزارین بدون شک به حضور یک دامپزشک ماهر نیاز است. این حیوانات به طور طبیعی در محلی پنهان می‌شوند تا خودشان به تنهایی فرزند خود را به دنیا آورند. 
با این حال شما به عنوان یک صاحب سگ یا گربه نباید از این روند غافل شوید زیرا به هر حال تولید مثل برای حیوانات نیز استرس‌زا خواهد بود. بهترین نکته این است که بدانید در زمان تولید مثل سگ یا گربه خود چگونه عمل کنید. در واقع باید اطلاعاتی از دامپزشک مورد نظر خود بگیرید تا بدون دردسر در این چالش حضور یابید. 
دوره بارداری در گربه‌ها به طور متوسط بین 57 تا 63 روز است بنابراین حدود 9 هفته بعد از لقاح باید در مراحل تولید مثل باشند. اگر نمی‌دانید که زمان دقیق بارداری سگ یا گربه شما چقدر طول می‌کشد بهتر است به سراغ دامپزشک بروید.
 این افراد متخصص با ارزیابی رفتار سگ و گربه شما و انجام آزمایشات سونوگرافی می‌توانند زمانی را برای سزارین حیوان خانگی شما مشخص کنند. یک هفته قبل از زایمان رفتار حیوان خانگی شما تغییر می‌کند و شما باید به فکر ایجاد فضایی برای تولید مثل آنها باشید. 
در ضمن ممکن است متوجه حرکات زیادی در شکم سگ و گربه خود شوید که موضوع غیر معمولی نخواهد بود. در برخی مواقع نیز سگ یا گربه شما به دلیل فشار بارداری ممکن است نفس نفس بزند. 
در چنین زمانی باید دامپزشکی برای سزارین سگ و گربه خود هماهنگی‌های لازم را انجام دهید و از فضایی مناسب با تختی راحت استفاده کنید. توصیه می‌کنیم با انتخاب یک مرکز دامپزشکی حداقل مراقبت‌های هنگام سزارین را در نظر بگیرید. 

روند سزارین سگ و گربه

 به طور تقریبی 24 ساعت قبل از زایمان، فرآیند تولید شیر در سگ یا گربه شما آغاز می‌شود. در چنین زمانی توله‌ها در شکم مادر بیش از پیش فعالیت می‌کنند. در این زمان سگ یا گربه شما بی‌قرارتر می‌شود و با گذر زمان بی‌قراری او تشدید می‌یابد. 
بنابراین بهترین موقعیت برای برقراری ارتباط با دامپزشکی است که از قبل با آنها هماهنگ کرده‌اید. سعی کنید در زمان سزارین حیوان خانگی خود را تمجید و تعریف کنید تا او با درد کمتری روبه رو شود و احساس امنیت بیشتری داشته باشد.
 سزارین در واقع نوعی عمل برای تولید مثل است که سگ و گربه شما نیز می‌تواند به خوبی از پس آن برآید. کافی است یکی از بهترین دامپزشکان را برای انجام این عمل جراحی حساس انتخاب کنید. 
توجه داشته باشید شما به عنوان صاحب سگ و گربه باردار لازم نیست در کاری دخالت کنید، بلکه دامپزشک به راحتی مراحل عمل سزارین را پشت سرمی‌گذارد و توله‌ها را به دنیا می‌آورد. روند عمل سزارین شاید تا 60 دقیقه طول بکشد و شما باید در طول این دوره زمانی خونسردی خود را حفظ کنید. 

سگ و گربه خود را کجا سزارین کنیم؟ 

سگ و گربه خود را کجا سزارین کنیم؟ 

اگر حیوان خانگی شما نمی‌تواند به طور طبیعی زایمان کند یا اینکه بهترین روش برای زایمان او، سزارین است بهتر است درنگ نکنید و از یک دامپزشک حاذق برای انجام این عمل مهم و اساسی کمک بگیرید. 
به طور معمول دامپزشکان تجهیزات و دانش کافی در مورد سزارین را دارند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن توله‌ها را به دنیا آورند. براساس نظرسنجی‌های انجام شده دامپزشکی مای پت یکی از محبوب‌ترین دامپزشکی‌ها در حوزه عمل سزارین است که توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را به سمت خود جلب کند.
 مای پت هم یک دامپزشکی مجهز به شمار می‌آید و هم پت شاپی تکمیل است. در نتیجه بهترین خدمات مربوط به پت دلبند خود را از مای پت بخواهید. ناگفته نماند این مرکز به آرایشگاه پت نیز مجهز است که به زیبایی ظاهری حیوان خانگی شما کمک بزرگی خواهد کرد.

اینستاگرام:mypet.company