فهرست:

انواع روش و تکنیک انجام هایلایت مو
انواع هایلایت
سخن پایانی

همانطور که می دانید زیبایی چهره و ظاهری انسان، رنگ موها تاثیر بسیار زیادی دارند. امروزه روش و تکنیک‌های مختلف و متنوعی برای زیبایی بخشیدن و رنگ کردن مو وجود دارد. هایلایت یکی از روش‌های رنگ گذاشتن روی موها بوده که محبوبیت زیادی در بین بانوان دارد. حتی زیباترین زنان هم نیاز دارند برخی مواقع برای موهایشان تغییراتی دهند و از تغییر لذت ببرند. هایلایت مو یک روش رنگ مو است که در آن موها با طیف‌های رنگی تیره تا روشن، رنگ می‌شوند. در حالت کلی می‌توان گفت کار هایلایت ایجاد رگه‌های رنگی زیبا داخل موها را شامل می‌شود. هایلایت‌ها بر اساس کار آرایشگر و صلاح‌دید او با یکی از روش‌های مختلف آن انجام می‌شود. هایلایت یکی از زیرمجموعه‌های کار مش را شامل می‌شود ولی نسبت به آن از ظرافت بیشتری برخوردار است.

هایلایت مو در سالن زیبایی مهرنیا

انواع روش و تکنیک انجام هایلایت مو

رنگ مو تکنیک‌های مختلفی دارد که در بین آن‌ها هایلایت مو محبوبیت زیادی در بین بانوان کسب کرده است. هایلایت مو که از نامش مشخص است رنگ کردن مو به روش‌های برجسته و جلوه روشن و تیره روی مو است. برای هایلایت مو از روش و تکنیک‌های بسیاری استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها شامل:

انجام هایلایت با کمک فویل

در این روش از مدل هایلایت‌هایی مانند بالیاژ، نواری، سامبره و چانکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای اجرای تکنیک هایلایت با کمک فویل، آرایشگر در چند مرحله تکه‌های مو را جدا کرده و برروی تکه فویلی می‌گذارد. بعد از گذاشتن مو روی فویل، رنگ مورد نظر را برروی مو زده و مورا داخل فویل می‌پیچد و مدت زمانی را برای مشاهده تاثیر رنگ و جدا کردن فویل اختصاص می‌دهد.

انجام هایلایت با کمک کلاه

برای اجرای تکنیک هایلایت مو با استفاده از کلاه، کلاهی در مدل‌های مختلف روی موی فرد گذاشته می‌شود. برخی از کلاه‌های به شکل سوزنی هستند یعنی سوراخ‌هایی بر روی کلاه وجود دارد که مورا می‌توان از داخل آن سوراخ رد کرد. در مرحله آخر بعد رد کردن موها از داخل سوراخ‌ها، رنگ کردن مو انجام می‌گیرد و مدت زمانی برای تاثیر رنگ اختصاص داده می‌شود. از انواع کلاه‌های مورد استفاده می‌توان به کلاه سوزنی، لولایت و فرستاند اشاره کرد.

انجام هایلایت با براش یا شانه

در این روش رنگ با استفاده از قلم یا براش روی مو گذاشته می‌شود. در برخی مواقع رنگ مو با کمک شانه بر روی موها گذاشته می‌شود و برای این‌کار بعد از گذاشتن رنگ، موی رنگ‌شده توسط برس چوبی یا ساده شانه می‌شود.

انواع هایلایت

هایلایت‌ها انواع مختلفی دارند که از انواع آن می‌توان به هایلایت روی موهای روشن، تیره و یا مشکی، هایلایت مخفی، هایلایت تکه‌ای و... اشاره کرد. برخی از انواع هایلایت‌های محبوب شامل موارد زیر می‌شوند:

هایلایت برای موی روشن

شاید تصور کنید هایلایت برای موهای روشن وجود ندارد ولی برای موهای روشن اغلب هایلایت با رگه‌های رنگی تیره انجام می‌شود که زیبایی نادری به رنگ موهای روشن می‌بخشد.

هایلایت فانتزی برای موی تیره

برای موهای تیره، هایلایت‌های فانتزی بسیار مناسب است؛ چرا که در هایلایت فانتزی تکه رنگ و یا رگه‌های رنگی مانند قرمز و صورتی، آبی یا انواع دیگر رنگ‌ها بر روی مو انجام می‌شود و یک حالت زیبایی برای مو ایجاد می‌کند.

هایلایت مخفی

کسانی که می‌خواهند رنگ موهایشان به حالت ظریفی کار شود، هایلایت مخفی را برمی‌گزینند. در هایلایت مخفی فقط چند دسته نازک مو از قسمت‌های زیرین یا قسمت‌هایی که زیاد دیده نمی‌شوند، برداشته می‌شود و کار رنگ بر روی آن انجام می‌گیرد.

هایلایت آمبره

در هایلایت آمبره، از ریشه شروع به رنگ‌گذاری می‌شود و در قسمت‌های نزدیک به ریشه رنگ‌های تیره گذاشته می‌شود و هرچه رنگ به سمت ساقه می‌رود روشن‌تر می‌گردد. در حالت کلی رنگ نزدیک ریشه تیره و رنگ‌های نزدیک ساقه روشن است.

هایلایت بالیاژ

نام هایلایت بالیاژ از یک کلمه فرانسوی برداشته شده است. برای انجام این روش، آرایشگر آزاده می‌تواند رنگ موی دلخواه مشتری را انجام دهد. نتیجه‌ کار رنگ بالیاژ، نسبت به روش فویلی ملایم‌تر است. در این روش تناژ رنگ‌ها در روی زمینه مو تفاوت زیادی ندارند.

هایلایت مو در بلوار فردوس شرق

سخن پایانی

برای انجام هایلایت مو با بهترین روش و با معتبرترین مواد می‌توانید به سالن زیبایی مهرنیا مراجعه کنید. سالن ما در آدرس تهران، بلوار فردوس شرق، خیابان مالکی جنوبی، دور میدان گلستان جنوبی، بالای جانبو، پلاک 23، طبقه 2، واحد 8 قرار دارد. آدرس اینستگرام مرکز زیبایی مهرنیا (mehrnia.beautysalon) است که می‌توانید در این پیج در اینستگرام انواع هایلایت‌های انجام شده توسط کادر مجرب و حرفه‌ای در فضای شیک سالن زیبایی مهرنیا را مشاهده کنید. برای رزرو وقت یا مشاوره می‌توانید با شماره تماس‌های 021-4400206 و 09124901353 و 09301005035 تماس حاصل فرمایید.