فهرست:

بادی پامپ (BodyPump) چیست؟
استانداردهای کلاس های بادی پامپ
مزایای بادی پامپ
سخن پایانی

از جمله ورزش‌های هوازی که در لاغری افراد بسیار مؤثر است، ورزش بادی پامپ است که جزء دسته قدرتی بوده و به وسیله هالتر، انجام تمرینات استقامتی و قدرتی انجام می‌شود. برای انجام این ورزش در کلاس‌های برگزار شده از موزیک‌های مخصوص و پرهیجان استفاده می‌شود که انگیزه و قدرت ورزشکاران را بالا برده و هیجان ورزش را چند برابر می‌کند. در این صورت استقامت آن ها بالارفته و نتیجه بهتری خواهند گرفت. معمولاً کلاس‌های بادی پامپ در حدود ۴۵ تا ۶۰ دقیقه به طول می انجامد که این ورزش توسط مربیان حرفه‌ای در باشگاه های رسمی کشور برگزار می‌گردد.

بادی پامپ (BodyPump) چیست؟

بادی پامپ (BodyPump) چیست؟

ورزش بادی پامپ در ابتدای امر توسط لزمیلز در نیوزیلند شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر در سرتاسر دنیا این ورزش به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین کلاس‌های آمادگی جسمانی در سرتاسر دنیا شناخته شده است‌. تناسب اندام به یکی از دغدغه‌های امروز افراد، مخصوصاً قشر بانوان تبدیل شده است و آن هر حاضرند هزینه‌ای که نیاز است را بپردازند و به اندام‌ایده‌آل خود برسند. ورزش بادی جامپ به عنوان یکی از ورزش‌های هوازی بیشترین میزان کالری سوزی را در بین سایر ورزش‌های هوازی دارد. بادی پامپ در کنار تمرینات مفرح خود، از تمرینات و حرکت‌های سختی نیز برخورداراست که باعث بالا بردن ضربان قلب فرد شده و بر روی تمامی قسمت‌های بدن وی تأثیرگذاری بالایی دارد و به همین سبب نیزکالری سوزی بسیاری را با خود به همراه دارد.

استانداردهای کلاس های بادی پامپ

هر ورزشی استاندارد‌های خاص خود را دارد. بادی پامپ نیز به صورت ۱۰ جلسه‌ای انجام شده و هر جلسه از این کلاس، در حدود ۵۵ الی ۶۰ دقیقه به طول میانجامد. در هر جلسه از این ورزش، پس از مرحله گرم کردن بدن، بخش مشخصی از بدن را مورد هدف قرار داده و با برنامه‌ریزی، بر روی آن قسمت از بدن تا آخر تایم کلاس با توجه به دستورالعمل‌های خاص بادی پامپ کار می‌شود. این ورزش به دلیل اینکه یک ورزش جهانی است، در نتیجه دستورالعمل‌های آن در سرتاسر جهان طبق برنامه زیر انجام می‌شود:
گرم کردن، اسکوات، پرس سینه، تمرینات کمر، تمرینات مناسب عضلات دو سر بازو، تمرینات مناسب عضلات سه سربازو یعنی پشت بازو، تمرینات شش‌ها، تمرینات‌شانه‌ها، تمرینات عضلات شکمی ودرنهایت امر خنک کردن بدن.

مزایای بادی پامپ

•    بادی پامپ ورزشی است که در هر جلسه ۶۰ دقیقه‌ای این ورزش می‌توان در حدود ۵۹۰ کالری سوزاند‌.
•    با این ورزش می‌توان قدرت عضلانی بدن را تا حد بالایی افزایش داد که مزایای زیادی برای بدن دارد و از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
•    در حالت کلی متابولیسم بدن شما را افزایش داده و انرژی و استقامت بیشتری خواهید داشت.
•    تمرکز شما بالا رفته و در نتیجه خواب بهتری را تجربه خواهید کرد.
•    سلامت کلی بدن شما را تضمین کرده و از بیماری‌هایی از قبیل سرطان فشار خون دیابت و غیره جلوگیری می‌کند.
•    زمانی که عضلات بدنی شما قوی‌تر می‌شود، موجب می‌شود تا آسیب کمتری ببینید.

عضلات شکمی قوی‌تری خواهید داشت که این امر نیز مزایای زیادی برای بدن دارد و از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
•    در قسمت بالاتنه، ارگان‌های بسیاری وجود دارد که وظیفه محافظت از آن ها بر عهده عضلات مرکزی بدن است. در نتیجه افزایش قدرت عضلات شکمی، موجب آسیب دیدن کمتر به ارگان‌های داخلی بالاتنه می‌شود.
•    همچنین عضلات مرکزی وظیفه محافظت از ستون فقرات را هم بر عهده دارند و در نتیجه تقویت این عضلات موجب داشتن درد کمتر در ناحیه کمر می‌شود.
•    افزایش انعطاف پذیری بدن که این امر نیز مزایای زیادی برای بدن دارد و از آن جمله میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
•    زمانی که عضلات بدن شما سفت باشد، موجب درد کمر می‌شود. به طور مثال زمانی که عضله همسترینگ بدن شما سفت باشد ناحیه لگن به پایین کشیده شده و موجب آسیب به کمر می‌شود و در نتیجه درد شدیدی در این ناحیه احساس می‌شود.
•    خون عامل انتقال اکسیژن و مواد مغذی به کل بدن انسان است زمانی که عضلات شما سفت می‌شود دامنه حرکات شما کاهش یافته و در نتیجه آن گردش خون نیز به طور مناسبی انجام نمی‌شود و در نتیجه عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.
•    بدن افراد ساختار بهتری به خود می گیرد.
•    قلب شما براثر این ورزش سالم تر خواهد بود.

مزایای بادی پامپ

سخن پایانی

برای شرکت در کلاس‌های بادی پامپ در مجموعه ورزشی بهشت،که یکی از بزرگترین مجموعه های ورزشی تهران به شمار می رود، می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب و پنجشنبه ها از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد ازظهر به دفتر مجموعه مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایید.
•    نشانی:تهران، مقدس اردبیلی،جنب قنادی زعفرانیه،شادیانه میرشریفی،پلاک ۱۱
تهران، خیابان ولیعصر،بالاتراز پارک وی،روبروی رستوران لوکس طلایی،کوچه میرشریفی،پلاک ۱۱
•    شماره تماس : 22657710-021 
•    آدرس اینستاگرام : Eden.gym