فهرست:

انواع مشکلات پیش‌ رو برای سالمندان
وظایف کادر درمان در خانه سالمندان
خدمات ارائه شده از طرف کادر درمان به سالمندان
سخن پایانی

وجود و حضور کادر درمان در کنار سالمندان یکی از موارد بسیار مهم در خانه سالمندان است. زمانی که کادر درمانی در کنار سالمندان هستند می‌توانیم از مزایای بسیاری برخوردار شویم. سالمندان با مشکلات و معضلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند و نیاز است تا در زمانی کم به مشکلات آنها رسیدگی شود. در خانه سالمندان کادر درمان 24 ساعته در کنار پدران و مادران ما هستند و در زمانی بسیار کم به مشکل آنها رسیدگی می‌شود.

وظایف کادر درمان در خانه سالمندان

انواع مشکلات پیش‌ رو برای سالمندان

پدران و مادران سرمایه‌های با ارزشی هستند که باید از آنها مراقبت کنیم؛ اما جسم و اندام آنها با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شود و اندام آنها با جوانان و افراد کم سن و سال قابل مقایسه نیست. با توجه به همین موضوع می‌توانیم متوجه شویم که سالمندان در برخی شرایط توانایی لازم برای اداره زندگی و مراقبت از خود را ندارند. برخی از سالمندان نیز ممکن است با مشکلاتی نظیر دیابت، پارکینسون، آلزایمر، مشکلات شنوایی و... برخورد کنند. در این شرایط می‌بایست از افرادی مجرب و کاردار کمک گرفت تا بتوانیم علاوه‌بر کنترل شرایط و بیماری، به بهبود شرایط سالمند کمک کنیم. حتی برخی از سالمندان توانایی حرکت کردن، راه رفتن و... را ندارند که در این شرایط می‌بایست از کادر درمان و پرستاران کمک گرفت.

وظایف کادر درمان در خانه سالمندان

زمانی که سالمند خود را به خانه سالمندان می‌سپاریم باید از وظایف هر یک از افراد مطلع باشیم و بدانیم و مطمئن شویم که آیا واقعا از عزیزان ما مراقبت می‌شود یا خیر. کادر درمان موجود در خانه سالمندان همیشه در کنار آن‌ها هستند و اوضاع و شرایط ایشان را کنترل می‌کنند. قند، فشار خون، چربی و... همگی زیر نظر کادر درمان است و روزانه چکاپ می‌شوند؛ اما از دیگر وظایف کادر درمان در خانه سالمندان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کادر درمان در کنار سالمند می‌تواند به تمامی نیازهای ایشان پاسخ دهد.
  • کادر درمان می‌تواند با توجه به شرایط سالمند برای ایشان تغذیه و موارد غذایی مناسب تعیین کند.
  •  تمامی شرایط و بیماری سالمند تحت کنترل است.
  • کادر درمان از تمامی بیمارها و مشکلات اطلاع دارند و در زمانی کم به سالمند کمک می‌کنند و بیماری موجود را شناسایی می‌نمایند.
  • زمانی که کادر درمان کنار سالمندان هستند از نوعی حمایت و پشتیبانی عاطفی آنها را بی‌نیاز می‌کنند.

خدمات ارائه شده از طرف کادر درمان به سالمندان

خدماتی که کادر درمان در اختیار سالمند قرار می‌دهند تا بتواند از زندگی سالم و ایده‌آلی برخودار شوند بسیار دقیق و مو شکافانه است. از سری خدماتی که کادر درمان می‌توانند ارائه دهند عبارتند از:

  • مراقبت شخصی: در خانه سالمندان می‌توانیم شاهد کمک کادر درمان به سالمندان باشیم که در زمینه امور روزمره نظیر حمام رفتن، تعویض لباس، دستشویی رفتن و... از آنها مراقبت می‌کنند و به آنها کمک می‌نمایند.
  • مراقبت از تغذیه: سالمندان باید با توجه به بیمارهای زمینه‌ای خود، مواد غذایی مختلفی را مصرف کنند. در این زمینه کادر درمان به بهترین نحوه از ایشان مراقبت می‌کنند.
  • کمک به تحرک: بسیاری از سالمندان توانایی جابه‌جایی ندارند که کادر درمانی می‌تواند در این زمینه به ایشان کمک کند و سالمند را به محوطه برده و از هوایی مطلوب لذت ببرند.
  • همراهی: سالمندان خود را افرادی تنها فرض می‌کنند که با حضور کادر درمان می‌توانند این خلاء را جبران کنند.
  • نظارت بر مصرف دارو: کادر درمان بر زمان دقیق هر دارو نظارت دارد و در زمان دقیقی دارو را به سالمند می‌دهند.
  • به چالش کشیدن: کادر درمان با سالمندان صحبت می‌کنند و از آنها سوالات مختلفی می‌پرسند تا بتوانند هم از روزمرگی بیرون آیند و هم از بروز آلزایمر جلوگیری کنند.
  • خدمات ارائه شده از طرف کادر درمان به سالمندان

سخن پایانی

سالمندان که افرادی کم توان هستند در برخی شرایط نیاز به توجه و مراقبت بسیار دارند. وجود کادر درمان در کنار سالمندان می‌تواند آنها را یاری دهد تا از روزمرگی بیرون آیند. وجود کادر درمانی خانه سالمندان نارنجستان از مزایای بسیاری برخودار است؛ چراکه آن‌ها بر داروها، تغذیه، حرکت، انجام فعالیت‌های روزمره و... نظارت دارند و می‌توانند به آنها کمک کنند. کادر درمانی نارنجشتانهمدل و هم صدا سالمندان هستند و می‌توانند آنها را از تنهایی و انزوا دور کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق راه‌های زیر با مجموعه ارتباط برقرار کنید.

آدرس: خیابان شریعتی، بین میرداماد و ظفر، کوچه منظر نژاد، پلاک ۵۷ 

 ۰۲۱-۲۲۸۵۱۳۳۶ ۰۲۱-۲۲۸۴۹۷۲۴

 ۰۹۱۲۴۷۹۸۹۷۹


آیدی اینستاگرام: markaz.salmandan.narengestan