فهرست:

روش مونته سوری 
روش آموزشی مونته سوری چگونه است؟
نقش معلم در آموزش زبان به روش مونته سوری
ابزارهای آموزشی در روش مونته سوری
سخن پایانی

یادگیری زبان دوم در بین همه افراد بسیار رواج پیدا کرده است. اما یادگیری زبان برای کودکان کمی دشوار است و باید با روش‌های مختلفی آنها را مشتاق کرد. روش‌های مختلفی برای آموزش به کودکان وجود دارد که یکی از آنها روش مونته سوری است. این روش تا به حال توانسته نتایج بسیار مناسب و ایده‌آلی را بر جای بگذارد. آموزش زبان با بازی در روش مونته سوری باعث می‌شود تا کودک اشتیاق لازم را پیدا کند و ترغیب شود به دلیل بازی، زبان را نیز آموزش ببیند.

روش آموزشی مونته سوری چگونه است؟

روش مونته سوری 

روانشناسی ایتالیایی به نام ماریا مونته سوری توانست این روش را ابداع کند. ایشان با تعداد بالایی از کودکان در ارتباط بود و توانست با تحلیل و بررسی شرایط، به این روش آموزشی دست پیدا کند. روش مونته سوری بر مبنای اکتشاف، تجربه و عمل است تا بتوان کودکان را آموزش داد. این روانشناس معروف در ابتدای کار خود موسسه‌ای دایر کرد اما به دلیل مغایرت با حکومت آن زمان در کشور ایتالیا، اجازه فعالیت را از ایشان گرفتند و ایشان را به اسپانیا تبعید نمودند. در ادامه و با فعالیت‌های ایشان در حال حاضر می‌توانیم شاهد روشی بسیار مناسب و خلاقانه باشیم. مونته سوری تنوانست جایزه یونسکو را در آخرین سال‌های زندگی خود کسب کند.

روش آموزشی مونته سوری چگونه است؟

مونته سوری بر این باور بود که کودک قبل از ورود به مدرسه شخصیت و پایه‌های شخصیتی او شکل گرفته است. همچنین در این دوره و قبل از ورود به مدرسه رفتار کودک شکل می‌گیرد و دیدگاه‌های او مربوط به روابط اجتماعی، اطراف و افراد تشکیل می‌شود و همه این فاکتورها می‌تواند بر آینده و زندگی او تاثیرگذار باشد. کودکان در آموزشگاه کنار گروه‌های سنی مختلف هستند و به راحتی می‌توانند با هم در تعامل باشند و تجربیات خود را در اختیار هم قرار دهند. در روش مونته سوری خبری از روش‌های کسل‌کننده و تئوری نیست و کودک می‌تواند با تجربه، عمل و خلاقیت آموزش ببیند. اما نقش معلم چیست؟ معلم تنها نقش راهنما را دارد و کودک در هر زمان که نیاز به راهنمایی و کمک داشته باشد از معلم خود کمک می‌گیرد. معلم یک سری شرایط را برای کودک ایجاد می‌کند و کودک تنها در چارچوب تعیین شده می‌تواند فعالیت نماید و با توجه به علاقه خود اقدام کند. 
در روش مونته سوری مفاهیم بسیار مهم مرتبط به زندگی آموزش داده می‌شود که از این آموزش‌ها در مدارس خبری نیست. مفاهیمی نظیر کوشا بودن، مستقل شدن، نحوه کسب اعتمادبه‌نفس و... در این روش آموزش داده می‌شود. این روش که بهترین روش برای آموزش زبان است، کودک می‌تواند با اشتیاق زبان انگلیسی را آموزش ببیند و در کنار آموزش زبان بتواند استقلال یافتن و تلاشگر بودن  را فرا بگیرد  در حقیقت با یک تیر چند نشان خواهد زد.

نقش معلم در آموزش زبان به روش مونته سوری

معلم با صبر و حوصله می‌تواند حامی کودک باشد تا بتواند زبان انگلیسی را آموزش ببیند. همچنین مربی ابزارهای مربوط به آموزش زبان را در اختیار دارد و به کودک می‌دهد و با آموزش دادن و راهنمایی کردن کودک می‌توان اون را در مسیر درست آموزش قرار داد. معلم نقش محدود کننده ندارد و می‌گذارد کودک آزادانه به فعالیت بپردازد. همچنین وی در جمع کودکانقرار دارد و با آنها فعالیت می‌کند.

ابزارهای آموزشی در روش مونته سوری

آموزش زبان به روش مونته سوری نیاز به برخی وسایل مورد نیاز دارد. ابزارآلات مختلفی در این روش وجود دارد که هر کدام به منظوری طراحی شده‌اند. برای مثلا پازل، برد تعادلی، جورچین، مهره و... همگی از این تجهیزات هستند و از این وسایل بیشتر برای آموزش رنگ، شکل و... استفاده می‌شود. در کنار آموزش زبان می‌توانیم شاهد بالا رفتن خلاقیت در کودک، مهارت‌های فردی و... باشیم. در روش مونته سوری کودک می‌تواند با کشف و ابتکار زبان انگلیسی را فرا گیرد.

ابزارهای آموزشی در روش مونته سوری

سخن پایانی

روش‌های مختلفی برای آموزش زبان به کودک وجود دارد ولی بسیار از آنها خسته کننده و تئوری هستند. روش مونته سوری یکی از بهترین روش‌های آموزش زبان است که با بازی و خلاقیت می‌توان مفاهیم و موارد مورد نیاز را به کودک آموزش داد. روش مونته سوری یکی از روش‌های نوین است که علاوه‌بر آموزش زبان به کودک می‌توان بالا رفتن اعتمادبه‌نفس، بالا رفتن استقلال، تلاشگر بودن و... را در فرد ایجاد کند. . این روش می‌تواند کودکان از برای آینده آماده کند تا بتوانند تصمیمات درستی بگیرند و زبان مورد نیاز را آموزش ببینند. در آکادمی زبان کودک قاصدک راه مفید می‌توان از روش مونته سوری بهره برد و به کودک در زمان کم زبان را آموزش داد و به نتیجه دلخواه رسید.
آدرس شعبه۱: شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان گلها، نبش توحید دوم، پلاک ۹۹
آدرس شعبه ۲: چیتگر، خیابان جوزانی غربی، صیاد ۲، برج s۵
شماره تماس:
۰۲۱-۸۸۰۹۳۴۲۹ 
۰۲۱-۸۸۰۸۲۶۲۸

 ۰۹۱۲۵۴۹۹۰۷۶
آیدی اینستاگرام: ghasedak.academy