فهرست:

مفهوم و تاریخچه روش اسکپ
اصول و ویژگی های روش های اسکپ
نقش مربی در روش اسکپ
سخن پایانی

با توجه به اهمیت بالای زبان و آموزش آن در سنین کودکی، می‌بایست از روش‌هایی استفاده کنیم که کودک بتواند بدون حفظ کردن و برنامه تئوری زبان را آموزش ببیند. علاوه‌بر یادگیری زبان می‌بایست کودک را ترغیب کرد و باعث تشویق او شد تا بتوان با انگیزه و پشتکار زبان را فراگرفت. این روش می‌توان در کنار آموزش زبان، کودک را به استقلال فکری می‌رساند و اعتمادبه‌نفس را در او پرورش می‌دهد. تمامی فعالیت‌های در این روش بر پایه دلیل و برهان است و کودک تشویق می‌شود که برای هر فعالیت و اقدامی دلیلی آورد.

نقش مربی در روش اسکپ

مفهوم و تاریخچه روش اسکپ

روش یادگیری اسکپ که یکی از موارد مورد نیاز و کاربردی است از نظریه ژان پیاژه سر چشمه گرفته است. پیاژه که روانشناسی باتجربه و قهار بوده در قرن 20 ام حضور زندگی می‌کرد. ایشان بر روی رفتار‌های کودکان تحقیق و بررسی می‌کرد و کتاب‌های بسیاری نظیر " اساس هوش کودک"، " داوری و منطق کودک"، " داوری اخلاقی کودک" و... را نگارش کرده است. مراحل مختلفی در این روش وجود دارد که به تفکیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
در حالت کلی، روش اسکپ بر پایه دلیل و منطق است. یعنی کودک می‌بایست برای هر کاری که انجام می‌دهد، دلیلی ارائه دهد. برای روش اسکپ 10 محتوای یادگیری آورده شده است. این ده محتوا می‌توانند کودک را به انجام دادن فعالیت، استقلال فکری، یادگیری موثر و... تشویق کنند. در این روش کودک مادام در حال ترغیب شدن به انجام کار و فعالیتی است. کنجکاوی در این روش یکی از اصلی‌ترین کارهایی بوده که کودک در اختیار دارد.

اصول و ویژگی های روش های اسکپ

در این روش می‌توانیم با واژه یادگیری فعال روبه‌رو شویم. یادگیری فعال به معنی این است که کودک می‌تواند به طور مستقیم با مردم، اشیاء، دیدگاه‌ها و... روبه‌رو شود. برای یادگیری زبان می‌بایست چهار اصل اساسی و مهم را در نظر گرفت.

  • استفاده از اشیاء پیرامون: در این روش بر خلاف روش مونته سوری که وسایل خاصی طراحی شده بود، تنها از وسایلی که در اطراف وجود دارد می‌توان استفاده کرد. این برخودار و استفاده تنها در اشیاء نیست و می‌توان از هر وسیله‌ای استفاده کرد.
  • بازتاب فعالیت‌ها: اصل مهم دوم، بازتاب فعالیت‌ها است تا دریابیم نتیجه و سوالاتی که برای کودک ایجاد شده به چه صورت بوده است.
  • خلاقیت: در این مسیر کودک با تجربه کردن روش‌های مختلف و برخورد با اشیاء می‌تواند از خلاقیت و نبوغ برخوردار شود و سطح ابتکار او بالا برود.
  • حل مسئله: آخرین و اصلی‌ترین قسمت، حل مسئله است. در این مرحله باید دانست که چطور و چگونه می‌توان سوالات و ابهامات کودک را پاسخ داد که همین امر باعث یادگیری او و کشف چیزهای جدید می‌شود.

نقش مربی در روش اسکپ

مربی نقشی مهمی را ایفا می‌کند اما هیچ وقت در جایگاه قاضی قرار نمی‌گیرد و کودک و رفتار او را نقد و بررسی نمی‌کند. کودک در این روش می‌تواند آزادانه فعالیت کند و بدون نگرانی و دلهره به نتایج دلخواه خود برسد. در این روش می‌توان شاهد تشویق شدن کودک بود تا بخواهد چیزهای جدید را تجربه کند و در کنار آن بتواند زبان را آموزش ببیند. همین موضوع باعث شده است تا کودکان از روش‌های اسکپ استقبال کنند و نتیجه مطلوبی را بتوان کسب کرد.

آموزش زبان با بازی روش های اسکپ

سخن پایانی

بسیاری از مراکز و آموزشگاه‌ها زبان را ارائه می‌دهند. در آکادمی زبان کودک قاصدک راه مفید هیچ خبری از روش‌های تئوری و خشک نیست. کودک می‌تواند در آکادمی هم به خلاقیت و پرورش بپردازد و هم زبان را آموزش ببیند. مربیان آکادمی با تجربه و خبره هستند و کاملا بر این روش آموزشی تسلط دارند که می‌توانند هم اوقات خوشی را برای کودک ایجاد کنند و هم در زمان کمی، زبان را به کودک آموزش دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌های زیر با مجموعه تماس برقرار کنید یا از طریق مراجعه حضوری و پیج اینستاگرامی از روند کار آگاه شوید.
آدرس شعبه۱: شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان گلها، نبش توحید دوم، پلاک ۹۹
آدرس شعبه ۲: چیتگر، خیابان جوزانی غربی، صیاد ۲، برج s۵
شماره تماس:
۰۲۱-۸۸۰۹۳۴۲۹ 
۰۲۱-۸۸۰۸۲۶۲۸
 ۰۹۱۲۵۴۹۹۰۷۶
آیدی اینستاگرام: ghasedak.academy