فهرست:

لیزر زخم ها
انواع لیزر برای از بین بردن اسکار و جای زخم
مراقبت های پس از لیزر زخم و اسکار
سخن پایانی

آیا بر روی تن خودت جای زخم و یا اسکار دارید که به دنبال از بین بردن آن هستید؟ یکی از راه‌های بسیار رایج در بین افرادی که بر روی تن خودت جای زخم یا اسکار دارند، لیزر اسکار بهترین و مناسب‌ترین راهکار برای از بین بردن این زخم‌ها است. آیا می‌دانید چگونه این روش انجام می‌شود؟ زخم‌ها از انواع مختلفی تشکیل می شوند که باید برای رفع جای آن‌ها به یک پزشک متخصص و حرفه‌ای مراجعه کرد تا با استفاده از لیزر جای زخم برده شود.

مراقبت های پس از لیزر زخم

لیزر زخم ها

زخم‌ها در اثر عوامل مختلفی از جمله تصادفات، پارگی بر اثر ابزارهای مختلف، جای بخیه در اثر عمل‌های مختلف، جای برش در عمل‌های جراحی و همچنین انواع سوختگی و غیره می‌توانند تشکیل شوند. این زخم‌ها پس از گذشت چندین سال خوب نشده و جای آن‌ها بر روی پوست فرد باقی می‌ماند. افرادی که دچار اتفاقات فوق شده‌اند، همواره به دنبال روشی هستند تا این ایرادات را از روی پوست خود از بین ببرند. ایراداتی که اگر در معرض دید افراد باشد می‌تواند موجب کاهش اعتماد به نفس آن‌ها شود.
در این زمان، روش‌های مختلفی در جهت از بین بردن جای زخم وجود دارد. برخی از این روش‌ها دائمی نبوده و برخی نیز با ضررها و معایب بسیار زیادی همراه است. اما اگر می‌خواهید روشی مطمئن و با کمترین ضرر را انتخاب کنید، بدون شک لیزر زخم‌ها و اسکارها است. این دسته از لیزرها به دلیل داشتن انرژی بسیار زیاد و متمرکز شدن پرتوهای آن می‌توانند در کمترین زمان ممکن پاسخی مثبت در جهت روند درمانی شما دهند. لیزر در واقع با استفاده از گرمای بسیار زیاد اقدام به تحریک سلولی و در نتیجه خون رسانی می‌کند که این موضوع باعث ساخت موادی می‌شود که برای بازسازی سلول‌ها و بافت‌های آسیب دیده نیاز است.
وقتی که این روند و لیزر چندین بار انجام می‌شود، بافت‌ها ترمیم یافته و جای زخم به مرور زمان پاک و از بین می‌رود. در این زمان لیزر باعث از بین رفتن قسمت‌ها و سطوح ناصاف می‌شود. دقت داشته باشید که میزان پاسخگویی لیزر به از بین بردن جای زخم‌ها و اسکار، بستگی به میزان زخم دارد. هر چه قدر زخم بیشتر و عمیق تر بوده باشد نیاز به جلسات زیادی جهت از بین رفتن جای زخم است.
البته کاربردی پزشک نیز نکته قابل توجهی است و افرادی که می‌خواهند پاسخی قطعی و بدون هیچ عوارضی بدست بیاورند باید توجه‌ای ویژه به پزشک داشته باشند و در انتخاب پزشک با دقت بیشتر رفتار کنند. 

انواع لیزر برای از بین بردن اسکار و جای زخم

لیزرهای مختلفی برای از بین بردن جای زخم و دیگر مسائل وجود دارد که با توجه به مقدار اندازه و شدت گرما می تواند متفاوت است. به عنوان مثال ما لیزرهایی در حوزه بهبود زگیل، جای زخم و چین چروک و تغییر رنگ ناشی از جای زخم داشته و از آن‌ها استفاده می‌کنیم. انتخاب آنکه از کدام لیزر برای زخم های متفاوت استفاده کرد بر عهده پزشک معالج است.

مراقبت های پس از لیزر زخم و اسکار

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به سراغ این روش درمانی رفته و از طریق یک پزشک متخصص و حرفه‌ای جای زخم‌های قدیمی خود را بر طرف کرده‌اید باید به برخی نکات بهداشتی که شامل موارد مختلفی می‌شود توجه‌ای بیشتر داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر می‌شود.
•    پس از انجام لیزر در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اگر می‌خواهید از خانه خود خارج شوید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. چرا که پوست شما آسیب دیده و نیاز به مراقبت بیش از حد دارد تا لیزر تاثیر خود را داشته باشد.
•    اگر جایی زخم و محل لیزر ورم و یا درد داشتید میتوانید برای کنترل از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
•    در صورتی که شما پس از انجام لیزر احساس درد کردید می‌توانید از اولین مسکن‌های بدون نسخه استفاده کنید. البته دقت داشته باشید از مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن به اندازه استفاده کنید چرا که می‌تواند موجب خونریزی زخم شما شود. 
•    دقت باشید برای نتیجه دادن لیزر و رفع جای زخم نیاز است تا چند جلسه به پزشک خود مراجعه کرده و این روش انجام داده می‌شود.

بهترین لیزر برای از بین بردن جای زخم

سخن پایانی

برای پاک کردن و از بین بردن جای زخم میتوان روش‌های مختلفی را انجام داد. یکی از مهم‌ترین روش‌ها که بسیار مناسب‌تر و کم خطر‌تر است، استفاده از لیزر است. اگر می‌خواهید از این روش درمانی بهره‌مند شوید در ابتدا باید بدانید که بهتر است پیش یک پزشک متخصص و مجرب رفته تا بتوان بهترین نوع لیزر را برای زخم، اسکار و بخیه تشخیص و استفاده شود. دکتر فائزه فیروزمند، لیزر تراپیست مطرح موجود در کشور یکی از مطرح‌ترین و مناسب‌ترین پزشکان در این حوزه است که شما می‌توانید با خیالی راحت و آسوده به سراغ ایشان رفته تا جای زخم و بخیه خود را با لیزر از بین ببرید. مطب سرکار خانم فیروزمند در خیابان پیامبر شرقی، خیابان حاجی زاده (گلدشت)، روبروی درب شرقی بیمارستان پیامبران، نبش کوچه شفق، پلاک ۱۸، طبقه دوم ،واحد ۷  قرار گرفته است. همچنین برای برای گرفتن وقت بلیط می‌توانید به یکی از شماره های 02144020595 و همچنین 09123229759 تماس حاصل فرمایید.