ورزش‌‌های رزمی که به عنوان یکی از پرطرفدارترین هنرهای رزمی شناخته می‌‌شوند، شامل مجموعه‌‌ای از فنون مبارزه‌‌ای و تکنیک‌‌های سنتی و باستانی در مقابله تن ‌به‌‌تن هستند. در سبک‌‌های ورزشی رزمی، سلامتی بدن و آمادگی جسمانی به همراه رشد و تعالی ذهنی و معنوی با اهمیت بسیاری مورد توجه قرار گرفته‌‌اند. در این رشته‌‌های ورزشی رزمی، سه گروه با سلاح، بدون سلاح و هردو با همراهی تکنیک‌‌های ضربات دست و پا به‌‌کار می‌‌روند.

بهترین باشگاه ورزش رزمی در میدان توحید

اُ اسپرت

پارسیان با سابقه‌‌ای طولانی در ورزش‌‌های رزمی شناخته می‌‌شوند. در سال ۱۳۶۰ جام مفرغی و سینی منقوش با قدمتی بیش از ۵۰۰۰ سال، از توابع بهبهان و روستای آرجان به‌‌دست رزمجویان پارسی رسید. این رزمجویان با آشنایی کامل به فنون رزمی دفاعی و کاربرد سلاح‌‌های سرد، مهارت‌‌های زیادی در این زمینه پیشه کرده‌‌اند. در سال ۱۳۷۸، برادران منوچهری ورزش اُ اسپرت را با ۱۱ سیستم مسابقه‌‌ای بنیان نهادند. این ورزش پس از چندین سال تلاش، در سطح ملی و بین‌‌المللی شروع به فعالیت کرد و به نام ورزش اصیل و باستانی ایران در جهان شناخته شد. تمامی الفاظ برگزیده در این ورزش، برگرفته از نام‌‌های پارسی هستند. ورزش اُ اسپرت با چالاکی، انعطاف پذیری و تمرکز، نیازمند توانایی‌‌های خاصی از جمله هماهنگی و تعادل است.

آیکیدیو

هنر رزمی مدرن آیکیدو در قرن بیستم توسط موریهه اوشیبا، استاد بزرگ ژاپنی، بنیانگذاری شد. هدف اصلی این ورزش رزمی، دفاع بدون آسیب زدن به حریف و به جلب صلح و آشتی جهانی متمایل است. آیکیدو بر حرکات داینامیک و جنبش‌‌های انعکاس ‌پذیر تأکید داشته و با بهره‌‌گیری از انرژی حریف و انتقال ضربات با دقت، تسلط و کنترل را بر حریف به دست می‌‌آورد و با استفاده از نیروی حریف، مفاصل او را قفل می‌کند. کلمات "آی" (به معنای اتحاد و یکپارچگی)، "کی" (به معنای انرژی و نیروی داخلی) و "دو" (به معنای روش و راهبرد)، عناصر اصلی آیکیدو را تشکیل می‌‌دهند. 
انجام آیکیدو در مجموعه باشگاه شاهین به‌‌هماهنگی بین روح، ذهن و انرژی درونی اشاره دارد و در این حوزه، به عنوان یکی از قویترین و منحصربه‌‌‌فرد‌ترین سبک‌‌های دفاعی استفاده می‌‌شود. در سال ۱۳۷۴ استاد علی معروفی با پیوستن به انجمن ورزش‌‌های رزمی ایران پس از گذراندن دوره مربیگری ورزش آیکیدو را معرفی کرد.

موی تای

در سال ۱۷۶۷، جنگنده مشهور به نام نای کانومتام توسط برمه‌‌ها دستگیر شد و پس از اینکه پیشنهاد داد با ۱۲ نفر از قویترین مردان آن‌ها مبارزه کند، در یک مبارزه تن به‌‌تن، توانست همه را شکست دهد و به آزادی خود دست یابد و به‌‌سیام بازگردد. پس از آن، این سبک ورزش رزمی-جنگی بسیار مورد توجه قرار گرفت. یکی از شاخه‌‌های قدرتمند این ورزش رزمی، موی تای بوده که یک رشته ورزشی مشت ‌زنی تایلندی است. جالب است بدانید در این رشته ضربات به‌‌‌‌‌کل بدن اعمال می‌‌شود؛ همچنین هنر دفاع شخصی در آن مشخص بوده و از سبک آزادی برخوردار است. 
در رقابت‌‌های مبارزه‌‌ای موی تای، پنج راند سه دقیقه‌‌ای با دو دقیقه‌ استراحت بین هر راند برگزار می‌‌شود. موی (با معنای مبارزه) و تای (از ابتدای کلمه "تایلندی" گرفته شده است)، نام این ورزش رزمی را تشکیل می‌‌دهند. در سال ۱۳۶۸، محمد توحیدی کاپیتان تیم ملی کاراته، موی تای را به ایران آورده و از سوی فدراسیون ورزش‌‌های رزمی در سال ۱۳۷۳ به‌‌‌عنوان یک رشته رسمی شناخته شد.

کاراته

در سال ۱۶۴۴ در چین و در دوران حکومت استبدادی در منطقه اوکیناوا قانونی منع استفاده از شمشیر به اجرا درآمد و مردم این منطقه به‌‌‌سمت آموزش هنرهای مبارزه‌ بدون استفاده از ابزار متمایل شدند. این اتفاق باعث شد که هنر کاراته به‌‌شکوفایی برسد. در سال ۱۹۲۱ استاد بزرگ کاراته اوکیناوا گیچین فونا کوشی، تکنیک‌‌‌های کاراته را به‌ هنرجویان بزرگش آموزش داد و انواع مختلفی از کاراته را در ژاپن معرفی کرد. همچنین در قدمتی سه هزار ساله بودیدهاراما پیشوای بودایی اهل هندوستان، حدود ۵۲۵ سال پیش از میلاد مسیح خود را به‌‌‌ معبد شائولین در چین منتقل کرده و در آنجا به‌‌‌عنوان یکی از مبتکران هنر کاراته شناخته می‌‌شد. هنر کاراته به‌‌‌سه سبک کنترلی، غیرکنترلی و رینگی دسته‌‌‌بندی می‌‌‌شود. کاراته، یکی از ورزش‌‌های رزمی بوده که در آن از دست و پا برای مبارزه و دفاع بدون استفاده از هیچ گونه سلاحی، استفاده می‌‌شود.

با باشگاه شاهین یک رزمی کار حرفه ای شوید!

باشگاه شاهین، یکی از برترین مراکز ورزشی در کشور است که ورزش‌های رزمی را با بهترین امکانات و مربیان ارائه می‌دهد. این باشگاه با داشتن مجموعه‌‌ای از تجهیزات مدرن، مربیان ماهر و برنامه‌‌های تمرینی شخصی‌سازی شده، باعث شده تا ورزشکاران بتوانند در یک محیط دوستانه، سالم و پویا به‌‌‌تمرینات خود بپردازند. اگر به‌‌‌‌دنبال یک باشگاه حرفه‌‌ای و بی‌‌نظیر برای ورزش‌های رزمی هستید، باشگاه شاهین بهترین گزینه برای شماست.

بهترین باشگاه ورزش رزمی در غرب تهران
 

آدرس: 
باشگاه ۱: میدان توحید، ابتدای اتوبان چمران، نبش باقرخان
باشگاه ۲: پردیس، میدان عدالت، بلوار سفیر امید، مجموعه ورزشی شاهین
شماره تلفن: 02122949986 / 02166571537
آدرس اینستاگرام:shahin_gym