• زمان بازدید کاخ موزه سعدآباد : تمام ایام هفته به غیر از روزهای دوشنبه و ایام رسمی سوگواری.
  • ساعت کاربخش اداری مجموعه سعدآباد : 8 تا 16:15
  • ساعت کار موزه های سعدآباد : نیمه اول سال 8:30 تا 17:30 , نیمه دوم سال 9 تا 16:30
  • ساعت کار گیشه فروش بلیت موزه های سعدآباد : 9 تا 16
  • در ماه رمضان مجموعه سعدآباد تا ساعت 16 پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.
  • روزهایی که کاخ موزه سعد آباد تعطیل است : شهادت امام علی ، شهادت امام جعفر صادق، تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، رحلت حضرت رسول اکرم و شهادت حضرت امام حسن مجتبی.

آدرس: خیابان ولیعصر - خیابان شهید فلاحی ( زعفرانییه ) انتهای خیابان شهید کمال طاهری

مسئول موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد سعدآباد :  لادن تاجبخشیان تلفن: 27940525

تاریخ همواره شاهد حضور حاکمانی است که به جای پیشرفت و توسعه کشور و اجرای عدالت، در صدد افزایش قدرت و ثروت در بین خاندان و نزدیکان خود هستند. وسعت بخشیدن به محدوده باغ ها، تغییر و تعویض مکرر دکوراسیون های داخلی کاخ ها البته با نگاهی از روی حسادت و چشم و هم چشمی به کاخ های یکدیگر، پر نمودن مخازن و انبارهای کاخ ها از انواع هدایای نفیس داخلی و خارجی، از عادات مرسوم در بین خاندان پهلوی، که از دیگر نتایج بررسی ها و انجام شده بر روی اسناد و مدارک موجود در مرکز اسناد می باشد.

تاسیس و راه اندازی این موزه حاصل تلاش صادقانه و بی شائبه همکاران مرکز اسناد مجموعه در طی مدت پنج سال می باشد، این اسناد که پیش از این اکثرا بصورت پراکنده و بعضا فراموش شده در مجموعه بودند، پس از جمع آوری، ساماندهی، پاکسازی و شناسنامه دارشدند. و اینک بخش کوچکی از آنها در قالب موزه اسناد و مدارک تاریخی سعدآباد در معرض دید بازدیدکنندگان محترم قرار گرفته است.این موزه با هدف آشنایی بیشتر    بازدید کنندگان محترم با بخشی از اتفاقات و رویدادهای تاریخ معاصر ایران که بیشتر در مجموعه کاخ های سعدآباد رخ داده است،ایجاد گردیده است.وجود وزارت دربار در مجاورت کاخ های سعدآباد از جمله نکات قابل توجه در ایجاد این موزه بود،در واقع بخشی از اسناد بایگانی این وزارت خانه، انتخاب و در فضاهای مختلف این موزه چیده شده اند این اسناد ما را با بخشی ازوظایف و عملکرد های این وزارتخانه آشنا می کند.  از جمله این اسناد مکاتبات اداری و نحوه نگارش نامه ها، اموال و دارایی های خانواده دربار، امور رسیدگی به کاخ ها، تمایش انواع مهرها و آلبوم ها می باشد. .   آنچه از اسناد و مدارک تاریخی این مجموعه بدست می آید، نمایش بخشی از تلاش های وزارت دربار در افزایش اموال ،املاک و ثروت و قدرت خاندان پهلوی است.

ساختمان این موزه در نزدیکی درب ورودی زعفرانیه و در حد فاصل کاخ وزارت دربار (موزه هنرهای زیبا) و کاخ سفید(موزه ملت) واقع شده است که پیش از این محل استقرار و استفاده گارد جاویدان شاهنشاهی بوده است.