دندانپزشکی حیوانات یک امر مهم برای سلامت دهان حیوانات خانگی شما است. دهان مهم‌ترین عضو حیوانات خانگی خواهد بود که در صورت رسیدگی نکردن باعث می‌شود بیماری‌های جدی حیوان شما را تهدید کند. حیوانات خانگی مخصوصاً انواع سگ‌ها و گربه‌ها بیشتر در معرض بیماری دهان قرار می‌گیرند که باید در کم‌ترین زمان ممکن درمان شوند؛ در غیر اینصورت امکان دارد جان آنها به خطر افتاد. کلینیک دامپزشکی و پت شاپ آفاق مجهزترین دندان پزشکی حیوانات در سرتاسر ایران بوده که شما با مراجعه کردن به این کلینیک می‌توانید مشکلات دهان حیوان خانگی خود را به آسانی درمان کنید.

مشکلات رایج دهان حیوانات خانگی

در اکثر مواقع سگ‌ها و گربه‌های زیر سه سال دچار بیماری‌های دهان می‌شوند، به همین دلیل باید هرسال حیوانات خانگی خود را برای معاینات دندان پزشکی نزد بهترین و مجهزترین کلینیک‌های دامپزشکی ببرید تا در صورت هرگونه مشکلی بیماری آنها را درمان کنند. توجه داشته باشید شایع‌ترین بیماری‌ها در بین گربه‌ها و سگ‌ها به صورت بیماری‌های عفونی لثه هستند که باید سریعا درمان شوند در غیراین صورت امکان دارد حیوانات در زمان تغذیه دچار مشکل شوند.
اگر حیوانات خانگی شما به بیماری‌های مانند تومور‌های خوش خیم، التهاب لثه، عفونت یا آبسه، شکستگی دندان و... ابتلا شدند، باید سریعا به دامپزشکی مراجعه کنید تا با استفاده از تکنیک‌های روز دنیا مشکلات دندان و دهان آنها درمان و یا برطرف شوند. معمولا برای درست کردن دندان‌های حیواناتی چون گربه و سگ، حیوان را بی‌حس و یا بی‌هوش کرده تا روند درمان سریع‌تر پیش‌ رود.

تشخیص مشکلات دندان حیوانات خانگی در کلینیک افق

اگر حیوانات خانگی شما چند روزی است که عادت غذایی آنها تغیر کرده یا نظم خواب آن دچار مشکل شده و مرتب پوزه خود را به اجسام مختلف می‌کشند، باید آنها را سریعا به دندان پزشکی برسانید. اگر زمان بازی سگ یا گربه خود متوجه شدید که دهان آنها ورم کرده یا خونریزی دارد، باید همراه با آنها برای درمان به کلینیک دامپزشکی مراجعه کنید. معمولا با معاینات اولیه دهان حیوان توسط دامپزشک، مشکلات حاد تشخیص داده شده و برای درمان آن سریعا اقدام می‌کنند. براساس عقیده اکثر دامپزشکان، سگ‌ها بالای 4 سال به بیماری لثه مبتلا شده و گربه‌های زیر 4 ساله به عفونت دهان دچار می‌شوند.
لق شدن دندان در سنین 4 الی 6 ماهگی سگ‌ها جای نگرانی ندارد؛ زیرا این حیوانات باید تمام دندان‌های شیری آنها از بین رفته و جایگزین آنها 42 دندان تیز مخصوص دوره بزرگسالی رشد کند. توجه داشته باشید که دندان‌های شیری باید تا قبل از سن شش ماهگی کشیده شوند؛ چراکه در غیر اینصورت دندان‌های بزرگسالی دچار مشکل می‌شوند که همین امر مشکلات پی‌در پی برای سگ‌های خانگی ایجاد می‌کند. برای کشیدن دندان‌های خراب و یا شیری سگ‌های خود می‌توانید به کلینیک افاق مراجعه کنید.

عوارض بیماری های دندان حیوانات خانگی

بیماری حیوانات خانگی انواع مختلفی دارند که خطرناک‌ترین آنها مربوط به بیماری دهان و دندان آنها می‌شود، زیرا هرگونه مشکلی در دهان و دندان حیوانات خانگی باعث پرخاشگری، درد، ناراحتی، تغذیه نامناسب و گزینه‌های منفی دیگری را در پی دارد. اگر هر یک از حیوانات خانگی شما دچار التهاب لثه شدند، باید سریعا آن را درمان کنید؛ در صورت عدم توجه به این موضوع حیوان دچار بیماری به نام پریودنتال می‌شود. پریودنتال باعث عقب رفتن لثه حیوان خواهد شد که در نهایت به عفونت و آبسه تبدیل می‌شود. 
اگر به این نکات بی‌توجه باشید باید شاهد درد و بی‌قرار حیوان خانگی خود باشید. اگر این بیماری درمان نشود عفونت وارد خون حیوان می‌شود و در نهایت سیستم دفاعی بدن سگ یا گربه شما را ضعیف می‌کند. در برخی مواقع امکان دارد عصب دندان به صورت کامل بمیرد و به مدت کوتاهی درد دندان حیوان آرام شود ولی بعد از گذشت چند روز درد به شدت بیشتری رخ می‌دهند، زیرا عصب دندان بیرون زده و دچار عفونت شدید شده است، که باید سریعا به درمان آن بپردازید. 
برای درمان مشکلات دندان حیواناتی چون سگ و گربه باید سریعا نزد دامپزشک بروند؛ چون در برخی مواقع در صورت وجود مشکل حاد باید دندان‌ها کشیده شده یا کانال ریشه دندان‌ها را ترمیم کنند.

سخن آخر

برای درمان و معاینات دندان‌های حیوانات خانگی خود می‌توانید به کلینیک دامپزشکی و پت شاپ آفاق مراجعه کنید تا در کم‌ترین زمان ممکن بیماری‌های دهان و دندان حیوانات خانگی شما توسط کادر مجرب کلینیک درمان شوند. برای مراجعه حضوری به این کلینیک باید به تهران، خیابان آیت الله کاشانی، خیابان دویست دستگاه، خیابان کیهان، نبش کوچه دوم کیهانف پلاک دوم مراجعه کنید. برای خدمات مشاوره غیر حضوری می‌توانید به شماره‌های 02144178123 یا 09120205010 تماس بگیرید. برای نگهداری از حیوانات خانگی خود می‌توانید به نکات نگهداری آنها در پیچ afagh_vetclinicc مراجعه کنید. کلینک دامپزشکی و پت شاپ آفاق از شنبه تا جمعه و از ساعت 10 الی 22 پذیرای ویزیت حیوانات خانگی است.