انجام تست استعدادیابی باعث می‌شود تا ما به راحتی بتوانیم راه درست را برای کودک خود انتخاب کنیم. برگزیدن راه و روش و تعیین مسیر زندگی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که همه افراد با آن روبه‌رو هستند. اگر کودک بتواند در سنین کم علایق، نیازها و خواسته‌های خود از آینده را بشناسد و آنها را مورد بررسی قرار دهد، بی‌شک آینده درخشانی خواهد داشت. افرادی هستند که به این موضوع بی‌توجهی می‌کنند و در سنین بالا با مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شوند و نمی‌توانند راه و روش زندگی خود را انتخاب کنند. پس بهتر است تا در سنین کم با انجام تست‌های مختلف اسعدادیابی توسط روانشناس، علایق خود را شناسایی کنیم و به سمت آنها رویم.

بهترین دبستان غیر انتفاعی در تهرانپارس

انواع تست استعدادیابی توسط روانشناس در دبستان دخترانه رفاه نوین

تست‌های استعدادیابی بسیاری وجود دارد که توسط روانشناسان اجرا می‌شود؛ اما مهم‌ترین و اصولی‌ترین آنها شامل موارد زیر می‌شوند که هر کدام تست‌های مختلفی را دربر می‌گیرند.
•    تست‌های شخصیت شناسی
•    تست‌های هوش
•    تست‌های رغبت سنج

تست MBTI

در این تست استعدادیابی می‌توان شخصیت و تمایلات کودک را مشخص و آنها را تعیین کرد. در این تست می‌توانیم تمامی توانایی‌ها و استعدادهای کودک را بشناسیم و آنها را اعلائم کنیم. در نتیجه این تست می‌تواند در تعیین شغل آینده و مناسب به ما یاری دهد تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم. زمانی که این تست را انجام می‌دهیم، در زندگی راهی مناسب و مطلوب داریم و می‌توانیم بدون ریسک کمتری گام برداریم.

تست هوش گاردنر

در این تست استعدادیابی که توسط روانشناسان اجرایی می‌شود می‌توانیم به 8 بخش مختلف دست یابیم. ضریب هوشی کودک در هوش دیداری فضایی، هوش بین فردی، هوش کلامی زبانی، هوش جنبشی حرکتی، هوش طبیعت گرا، هوش منطقی ریاضی، هوش موسیقیایی و هوش درون فردی مورد بررسی و اندازه‌گیری قرار می‌گیرد. در حقیقت یک کودک نباید تنها ضریب هوشی یا همان آی‌کیو بالا داشته باشد، در حقیقت نیاز است تا دیگر موراد نیز مورد توجه قرار بگیرد.

تست رغبت سنج استرانگ

یکی از بهترین تست‌های استعدادیابی که بسیار از کشورهای مختلف آن را اجرایی می‌کنند، تست رغبت‌سنج استرانگ است. در این تست می‌توانیم توانایی‌ها، استعداد‌ها و علایق کودک را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم به راحتی شغل مورد نیاز و متناسب با شخصیت ایشان را پیدا کنیم. زمانی که شناختن و آگاهی یافتن از ویزگی‌ها و علایق صورت گیرد، می‌توانیم به شغل مناسب در آنیده دست یابیم.در حالت کلی، افراد شش نوع تیپ شخصیتی دارند که هر یک از افراد در هر تیپ موفق‌تر هستند. برخی واقع‌گرا، جستجوگر، هنری، اجتماعی، متهور یا جسور و قراردادی هستند که هر یک برای فعالیتی مناسب بوده و می‌وانند موفق باشند. 

تست نئو

یکی دیگر از تست‌های استعدادیابی که می‌توان از آن بهره برد و به نتیجه مطلوب رسید، تست نئو است. در این تست می‌توان 5 صفت و ویژگی مختلف را مورد بررسی قرار داد و نسبت به آنها آگاهی یافت. روان‌ رنجوری، وظیفه‌شناسی، موافق بودن، گشودگی نسبت به تجربیات جدید و برون‌گرایی از مواردی هستند که می‌توان به آنها پی برد. 

تست جانسون اوکانر

یکی از تست‌های قدیمی اما موثر که ما را با ویزگی‌های بسیاری از کودک آشنا می‌کند، تست جانسون اوکانر است. در این تست استعدادیابی می‌توانیم 14 استعداد مختلف و گوناگون آشنا شویم و آنها را مورد بررسی قرار دهیم. استعداد‌هایی نظیر سیلوگرام، استعدادهای شنیداری، استدلال تحلیلی، استعدادهای عددی، سرعت بالای درک بصری، ایده ‌پردازی، استدلال استقرایی، تجسم سازه، ترکیب کلمات، آینده‌نگری، استعدادهای کار با دست و ابزار، طراحی بصری، تشخیص و ادراک رنگ، حافظه طراحی و مشاهده، از مواردی هستند که در این تست می‌توان با آنها روبه‌رو شد و درصد هر یک را مشخص کرد.

تست استعدادیابی کودک در تهرانپارس

سخن پایانی

تست‌های مختلفی در دنیای روانشناسی وجود دارد که ما را ویژگی‌های و شخصیت کودک آشنا می‌شازد. کشف استعدادهای کودک سبب می‌شود تا راه و روش زندگی را بهتر پیدا کرده و در مسیر خود موفق باشند. در دبستان دخترانه رفاه نوین می‌توانیم با روانشناسان خبره روبه‌رو باشیم که می‌توانند در آینده کودک ما نقش بزرگی را ایفا کنند. در این دبسیتان دخترانه می‌توانید با کادری متخصص برخورد داشته باشید که تمام تلاش خود را دارند تا به هدفی عالی، یعنی تعیین و انتخاب زندگی درستی برای کودک برسند. برای برقراری ارتباط با دبستان دخترانه رفاه نوین می‌توانید با شماره‌های 02177711002 و 02177861027 و 09059504623 تماس بگیرید یا به صورت حضوری به آدرس فلکه دوم تهرانپارس، خیابان فرجام، نبش خیابان گلشنی، پلاک 93 مراجعه کنید.
آیدی اینستاگرام: refah_novin