امروزه با پیشرفت تکنولوژی، آموزش زبان اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و همه افراد در جست‌وجوی روشی موثر برای یادگیری زبان هستند. حتما شما هم از ورق زدن کتاب‌های زبان و دیدن فایل‌های آموزشی خسته شده‌اید و به دنبال روشی مهیج و کارآمد برای یادگیری زبان هستید. در آموزشگاه قاصدک سپید، آموزش زبان به صورت بازی محور انجام می‌گیرد و به این شیوه، کلمات زبان در ذهن شما تثبیت می‌شوند. بازی‌های متنوعی برای آموزش زبان وجود دارند که به شما در این راستا کمک خواهند کرد. 

آموزش زبان با بازی در شهرک غرب

چگونه آموزش زبان به شیوه بازی محور می‌ تواند به یادگیری زبان کمک کند؟ 

بازی‌ها، به نوعی الهام‌بخش محسوب می‌شوند و سیستم پاداش‌دهی بازی، به شما در حفظ انگیزه و انرژی برای ادامه بازی و یادگیری زبان کمک می‌کند. با انجام بازی، یادگیری برای شما لذت‌بخش خواهد بود. در ساخت فضای بازی از کاراکترها و جلوه‌های بصری زیادی استفاده شده تا محیط برای آموزش افراد جذاب باشد و پروسه یادگیری به صورت هدفمند طی شود. یادگیری به روش بازی‌محور، کمک می‌کند که شما همزمان مهارت‌های شنیداری، خواندن، صحبت کردن و حتی در بعضی موارد نوشتاری را نیز در خود تقویت کنید.
 ویژگی مثبت این سبک آموزش را می‌توان بالا بردن اعتماد به نفس و رفع ترس افراد از اشتباه کردن در فضای کلاس عمومی دانست. در این شیوه آموزشی، افراد آزادی اختیار دارند و می‌توانند در فضایی صمیمیانه و در عین حال رقابتی، مهارت‌های زبان خود را افزایش دهند. در طول بازی، معلم ایرادات و اشتباهات‌ را متذکر خواهد شد و در فضایی دوستانه شما همواره مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت. انجام بازی‌های گروهی در فضای کلاس، علاوه بر اینکه شور و هیجان زبان‌آموزان را به دنبال دارد، می‌تواند مشوقی برای صحبت کردن و یادگیری زبان در طول بازی‌ها باشد‌. به این صورت، جو کلاس دیگر ساکت و کسل‌کننده نخواهد بود. موارد زیر، اشاره به انواع بازی‌ها برای یادگیری زبان دارد. 

  • Board Race

بازی Race Board را می‌توان یک بازی مهیج در کلاس زبان دانست که به صورت گروهی انجام می‌شود و در طی آن، افراد به مرور لغات زبان را فرا می‌گیرند. برای انجام این بازی، چند تیم در کلاس تشکیل شده و تقسیم‌بندی می‌شوند و برای هر بخش، یک موضوع در نظر گرفته می‌شود. هم‌گروهی‌ها به نوبت وارد بازی شده و در طی زمانی مشخص باید تمامی کلمات مرتبط با آن‌ واژه که به ذهنشان می‌رسد را یادداشت نمایند‌. در انتهای بازی، تعداد واژگان شمرده می‌شوند و هر کدام از گروه‌ها که تعداد واژگان بیشتری داشته باشد، برنده نهایی بازی است.

  • Taboo Words

یکی از بازی‌های جذاب برای یادگیری مترادف و توضیحات کلمات را می‌توان Words Taboo دانست. برای انجام این بازی، کلاس به دو دسته تقسیم می‌شود و هردو گروه، روبه‌روی یکدیگر می‌نشینند. یک شخص به صورت داوطلب، جلوی گروه خود و پشت به گروه دیگر قرار می‌گیرد. گروه مقابل نیز همین کار را تکرار می‌کند. سپس واژه‌ای روی برگه یادداشت شده و اعضای هردو گروه به استثنای آن دونفر، واژه را مشاهده خواهند کرد.
به هر گروه، ۲۰ ثانیه زمان داده می‌شود تا واژه را برای هم‌گروهی خود شرح دهند. در این بازی، هم‌گروهی‌ها می‌بایست از طریق استفاده از کلمات مترادف یا توضیح دادن واژه، به هم‌گروهی خود در حدس زدن کلمه کمک کند. هر کدام از گروه‌ها که بتواند زودتر کلمه را بفهمد، برنده بازی خواهد بود‌. این بازی مهیج و در عین حال کاربردی را حتما در کلاس زبان خود انجام دهید تا دایره واژگان زبان شما گسترش پیدا کند.

  • بازی Crossword

از خاطره‌انگیزترین و آموزنده‌ترین بازی‌ها می‌توان به بازی جدول کلمات متقاطع اشاره کرد. حتما با این بازی آشنا هستید. این بازی، ذهن افراد را به چالش می‌کشد و یک مدل بازی جهانی به شمار می‌رود. این بازی را می‌توان به همه زبان‌ها انجام داد‌ و دارای موضوعات و زبان‌های متنوعی است. شما می‌توانید موضوع گرامر و آموزش زبان را انتخاب کنید تا به این صورت، در کنار سرگرم شدن مهارت زبان خود را نیز توسعه ببخشید. این بازی، دارای سطوح مختلفی بوده و در سطوح بالا، کلمات تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
بهترین آموزشگاه زبان کودکان در شهرک غرب

سخن پایانی 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، شیوه‌های متنوعی برای آموزش زبان پدید آمده است. آموزش زبان به شیوه‌ بازی محور، یکی از روش‌های مهیج و اثربخش برای یادگیری زبان بوده که در آموزشگاه قاصدک سپید، به خوبی اجرا می‌شود. شما می‌توانید در کنار سپری کردن اوقاتی خوش در این آموزشگاه، زبان خارجی را نیز به خوبی فرابگیرید. آموزش به شیوه بازی‌محور، به شما کمک می‌کند تا واژه‌های انگلیسی به خوبی در ذهن شما تثبیت شوند و آن‌ها را به حافظه بلندمدت خود بسپارید. 
آدرس: شهرک غرب، بلوار شهید دادمان، روبه‌روی خیابان درختی، پلاک ۹۰
شماره تماس: 02188367138
اینستاگرام: ghasedakesepid