ایمپلنت دندان به عنوان یکی از روش‌‌های برتر در جایگزینی دندان‌‌های از دست رفته شناخته شده است. این روش با داشتن عمر طولانی و کیفیت بالا، بسیار کارآمد است. با این وجود هزینه بالا و مدت زمان دراز درمان، از جمله نقاط ضعف این روش به‌‌شمار می‌‌روند. استفاده گسترده از ایمپلنت دندان در سراسر دنیا، اعتبار و اثربخشی این روش را نشان می‌‌دهد. ایمپلنت‌‌های دندانی به عنوان جایگزینی قوی برای دندان‌‌های طبیعی عمل می‌‌کنند. این ایمپلنت‌‌ها با ساخت یک پایه قوی در استخوان فک، به گونه‌‌ای طراحی شده‌‌اند که یک روکش دندانی را روی خود سوار کرده و در برخی موارد، می‌‌توانند برای مدت طولانی به عنوان جایگزین دندان اصلی عمل کنند.

دکتر خوب برای ایمپلنت در فرشته

مزایای ایمپلنت 

ایمپلنت‌‌های دندانی دارای مزایای بسیاری هستند. این روش از نظر مقاومت و کاربری بسیار بالا بوده و به عنوان یک روش قابل اعتماد برای جایگزینی دندان‌‌های از دست رفته در سطح جهانی استفاده می‌‌شود. علاوه بر این، ایمپلنت‌‌ها از نظر زیبایی نیز موثر بوده و بهترین راه حل نسبت به بریج‌‌های ثابت و پروتز‌های متحرک محسوب می‌‌شوند. طول عمر بالا و کیفیت خوب ایمپلنت، مزیت مهمی است. همچنین با قرار گرفتن پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک، استخوان بستر مناسبی داشته و پس از جوش خوردن، تحلیل نمی‌‌رود. لازم به ذکر است در صورت نصب صحیح، ایمپلنت‌‌ها همچنین باعث لغزش دندان‌‌ها نمی‌‌شوند.

اجزای ایمپلنت دندان 

اجزای ایمپلنت دندان به شرح ذیل است:

  • پایه ایمپلنت یا فیکسچر: این پایه یک پیچ کوچک است که معمولاً از جنس تیتانیوم ساخته شده و در استخوان فک کاشته می‌‌شود. این بخش اصلی هر واحد ایمپلنت دندانی است.
  • تاج یا روکش دندان: تاج دندان یا روکش دندان به‌‌عنوان قسمت برونی قابل مشاهده ایمپلنت استفاده می‌‌شود. این روکش دندان بر روی اباتمنت نصب می‌‌شود.
  • اباتمنت: اباتمنت قطعه‌ای است که میان فیکسچر (پایه ایمپلنت) و تاج یا روکش دندان قرار دارد و وظیفه آن برقراری اتصال محکم بین این دو بخش است.

قیمت ایمپلنت 

قیمت ایمپلنت دندان برای بیماران بسیار مهم است و عوامل متعددی بر تعیین قیمت نهایی آن تأثیر می‌‌گذارند. ایمپلنت دندان، جایگزینی است که هم ریشه و هم قسمت بالایی دندان را که از بین رفته است، جایگزین می‌‌کند و از این رو قیمت آن نسبت به‌‌روش‌‌های دیگر بالا است. تعداد ایمپلنت‌‌های مورد نیاز و مواد استفاده شده در واقع عوامل تعیین ‌کننده قیمت هستند. همچنین در برخی موارد نیاز است که قبل از انجام ایمپلنت، درمان‌‌های پیشگیری صورت بگیرد. این درمان‌‌ها ممکن است شامل جراحی خارج نمودن دندان آسیب دیده، پوسیده و پیوند بافت باشند.

ایمپلنت فوری در ویکتوری دنتال

دوره درمان و زمانی که بیمار برای رسیدن به‌‌‌سلامتی نیاز دارد، برای هر دو طرف، یعنی بیمار و پزشک، مهم است. هر چه این دوره کوتاه ‌تر باشد، طرفداران بیشتری برای آن روش درمانی وجود خواهد داشت. ایمپلنت دندان فوری یکی از این روش‌‌های درمانی است که این خاصیت را دارد و بیمار به‌‌سرعت می‌‌تواند به نتیجه مطلوب خود برسد. 
در واقع، ایمپلنت دندان روشی مؤثر برای جایگزینی دندان‌‌های از دست رفته است. در این روش پایه‌‌هایی از تیتانیوم در استخوان فک قرار می‌‌گیرند و بعد از ثابت کردن این پایه‌‌ها، تاج دندانی روی آنها نصب می‌‌شود. تفاوت اصلی بین ایمپلنت دندان فوری و سنتی در مدت زمان بهبودی آن‌هاست. درمان فوری در یک روز انجام می‌‌شود، در حالی که درمان سنتی زمان بیشتری نیاز دارد. لازم به ذکر است که تاج موقتی که در روش فوری بر روی پایه ایمپلنت قرار می‌‌گیرد، باید با تاج دائمی جایگزین شود.

مراقبت های بعد از ایمپلنت

  •  بعد از انجام ایمپلنت، باید برای یک روز از مسواک زدن خودداری کنید.
  • شما باید تا ۸ ساعت پس از ایمپلنت از شستن دهان خودداری کنید.
  • پس از ایمپلنت، باید برای سه روز از کشیدن سیگار و نوشیدن چای و قهوه خودداری کنید.
  • استفاده از مواد مخدر و الکل می‌‌تواند باعث شود ایمپلنت شما به‌‌‌‌‌طور کامل موفقیت ‌آمیز نباشد.
  • پس از ایمپلنت، باید از نخ دندان و خمیر دندان مخصوص ایمپلنت استفاده کنید.
  • شما می‌توانید پس از ایمپلنت آب بنوشید، اما باید برای خوردن تا پایان بی‌حسی صبر کنید.
  • شما باید از نوشیدن مایعات با استفاده از نی خودداری کنید (حداقل دو هفته).
  • باید از نوشیدن مایعات و غذاهای گرم پرهیز کنید.
  • بهترین دندانپزشکی برای ایمپلنت در فرشته

سخن پایانی 

دندانپزشکی ویکتوری دنتال با تیمی از متخصصان با تجربه و متعهد، از جمله دکتر مریم ولائی، به ارائه خدمات دندانپزشکی با کیفیت و حرفه‌‌ای می‌‌پردازد. این کلینیک با استفاده از تکنولوژی‌‌های پیشرفته و روش‌‌های مدرن، در تلاش است تا تجربه‌‌ای آرام و راحت را برای بیماران خود فراهم کند. دکتر مریم ولائی با داشتن دانش و تجربه گسترده در زمینه دندانپزشکی، به‌‌بیماران خود در ویکتوری دنتال خدماتی با کیفیت و دقیق ارائه می‌‌دهد. او با توجه به نیازها و انتظارات هر بیمار، برنامه درمانی مناسب و شخصی ‌سازی شده را طراحی می‌‌کند.
نشانی: فرشته، مریم شرقی، کوچه امین، ساختمان اس ام پی، طبقه ۳، واحد بی
شماره تماس: 02126295466 / 09128697005 / 09903030401
آدرس اینستاگرام:dr.m.valaei