برای سفیدکردن دندان‌ها، سه روش مرسوم ونیر کامپوزیت یا روکش کامپوزیت، لمینت یا روکش سرامیکی دندان و بلیچینگ وجود دارد. بلیچینگ به‌عنوان روشی کم ریسک، برای سفیدکردن دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش رنگ دندان‌ها بسته به نوع جنس و شدت زردی، دو تا سه درجه تغییر می‌کند. دندان‌های سفید جلوه خاصی در زیبایی فرد ایجاد می‌کنند و اعتماد به‌نفس را افزایش می‌دهند. همچنین روش‌ها و مواد بلیچینگ در منزل و در مطب دندانپزشکی متفاوت هستند. برای سفیدکردن دندان‌های خود بهتر است به کلینیک بوتیک دندانپزشکی دکتر زیادلو مراجعه کنید و مشورت کنید.

بهترین مرکز بیلیچینگ دندان در قیطریه

تغییر رنگ دندان ها

بدرنگی دندان‌ها یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد به دنبال راه‌حل برای آن هستند. حتی افرادی که فکر می‌کنند دندان‌هایشان سفید و معمولی هستند، نیاز به رنگ‌برداری دارند. مواد غذایی در طول زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شوند. بنابراین در مواردی که دندان‌های بیمار به دلایل مختلف دچار تغییر ‌رنگ شوند و زیبایی را تحت تأثیر قرار دهند، بلیچینگ اهمیت بیشتری دارد.
برای به‌دست آوردن نتیجه مطلوب در بلیچینگ دندان یا سفیدکردن دندان، لازم است دندانپزشک علت بد رنگی دندان را به‌طور کامل بشناسد و تشخیص دهد. براساس علت تشخیص روش درمان متفاوت خواهد بود. اگرچه بلیچینگ دندان روشی شایع برای سفیدکردن دندان‌ها است، اما روش‌ها و مواد مورد استفاده در بیلچینگ نیاز به توجه و راهنمایی حرفه‌ای دارند. بهتر است با دندانپزشک خود در بوتیک دندانپزشکی زیادلو مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را برای شما تعیین کند و شما را در تصمیم‌گیری مناسب یاری دهد.

مهمترین علل تغییر رنگ دندان ها

•    افزایش سن 
•    مصرف آنتی بیوتیک و فلوراید
•    نوشیدن چای، قهوه و ...
•    سیگار کشیدن
•    ارث و ژنتیک
•    پوسیدگی دندان
•    رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان

مزایای بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان در مطب بوتیک دندانپزشکی زیادلو یکی از سریعترین روش‌های سفیدکردن دندان‌ها است. در طول این فرایند بیمار هیچ‌گونه درد یا ناراحتی نخواهد داشت و دندان‌ها به هیچ وجه آسیبی نخواهند دید. همچنین هزینه بلیچینگ نسبت به سایر روش‌های مشابه کمتر بوده و به شما اعتماد به‌نفس بیشتری می‌دهد. اگر بلیچینگ با استفاده از لیزر انجام شود، زمان درمان کوتاه‌تر است و بیمار هیچ‌گونه حساسیتی را تجربه نخواهد کرد.

هزینه بلیچینگ

هزینه بلیچینگ دندان می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار بگیرد؛ اما بطور کلی بلیچینگ دندان هزینه کمتری نسبت به روش‌های درمانی دیگر دارد. عواملی نظیر تخصص و مهارت دندانپزشک، نوع روش بلیچینگ، هزینه مواد استفاده شده و سایر عوامل بر هزینه نهایی بلیچینگ دندان تأثیرگذارند. بهتر است قبل از شروع درمان با دندانپزشک صحبت کنید و اطلاعات مربوط به هزینه را دریافت کنید. 

اقدامات قبل از بلیچینگ

قبل از اقدام به بلیچینگ، ترمیم دندان‌های پوسیده بسیار ضروری است. همچنین باید مطمئن شویم که بلیچینگ تأثیری بر روی پرکردگی‌ها، روکش‌ها، لمینت‌ها و نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل لثه نخواهد داشت. برای کسب بهترین نتیجه پیش از بلیچینگ، مراجعه به یک متخصص دندانپزشکی، انجام جرم‌گیری (در صورت لزوم) و برساژ توصیه می‌شود. این اقدامات به شما کمک می‌کنند تا نتیجه بهتری در بلیچینگ دندان‌هایتان بدست آورید.

روش بلیچینگ دندان در بوتیک دندانپزشکی زیادلو

روش بلیچینگ دندان توسط دندانپزشک با استفاده از ژل مخصوصی انجام می‌شود. ابتدا لثه با ژل محافظتی پوشانده می‌شوند تا از تماس مستقیم با ژل بلیچینگ جلوگیری شود. سپس ژل بلیچینگ با غلظت بالا روی دندان‌ها قرار داده می‌شود. برای تسریع فرایند بلیچینگ، از دستگاه بلیچینگ با فرکانس بالا و اشعه آبی استفاده می‌شود. با چندین بار تکرار این فرآیند ژل بلیچینگ فعال شده و تاثیر سریع‌تری روی دندان دارد.

دوام بلیچینگ دندان

انجام بلیچینگ توسط دندانپزشک متخصص و رعایت توصیه‌های ایشان می‌تواند باعث افزایش مدت دوام بلیچینگ تا یک سال شود. در عین حال مصرف زیاد قهوه، چای پررنگ، سیگار، نوشیدنی‌های رنگی و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان منجر به کاهش مدت دوام بلیچینگ می‌شود. درنتیجه برای حفظ رنگ سفید دندان‌ها بصورت دائم، بلیچینگ باید به طور دوره‌ای تکرار شود.

نکات بلیچینگ دندان

برای درمان بلیچینگ دندان، موارد زیر را در نظر بگیرید:
1. تخصص دندانپزشک: بلیچینگ دندان به دانش و تخصص دندانپزشک وابسته است. بنابراین، مهم است که به یک دندان‌پزشک زیبایی متخصص مراجعه کنید.
2. تکرار درمان: بلیچینگ دندان یک درمان موقت بوده و نیاز به تکرار دارد. رنگ دندان‌ها ممکن است تغییر کرده و نیاز به درمان مجدد داشته باشند. 
3 .ترکیب روش‌ها: برخی از دندانپزشکان زیبایی معتقدند که استفاده از هر دو روش بلیچینگ در مطب و خانگی می‌تواند ترکیبی موثرتر باشد.

مراقبت های بعد از انجام بلیچینگ دندان

بعد از بلیچینگ دندان‌های خود، برای افزایش دوام و ماندگاری آن، لازم است به توصیه‌های دندان‌پزشک عمل کنید. 
1. استفاده از قرص‌های مسکن در روز اول بعد از بلیچینگ برای رفع حساسیت طبیعی دندان‌ها کمک می‌کند. همچنین می‌توانید از خمیرهای دندان ضد حساسیت استفاده کنید، اما قبل از استفاده مشورت دندانپزشک خود را بگیرید.
2. برای جلوگیری از التهاب و تورم، لثه‌هایتان را با آب گرم شستشو دهید.
3. در صورت استفاده در منزل و داشتن حساسیت شدید، مصرف بلیچینگ را یک روز در میان کنید و در صورت ادامه حساسیت، به دندانپزشک مراجعه کنید.
4. اجتناب از استعمال دخانیات و الکل.
5. مواد غذایی بسیار داغ یا سرد را مصرف نکنید.
6. مصرف نوشیدنی‌های رنگی مثل قهوه، چای و نوشابه‌های گازدار می‌تواند رنگ دندان‌ها را تغییر دهد. بنابراین، مصرف آن‌ها را کاهش دهید و بعد از مصرف حتماً دهان را با آب بشویید.
7. مواد غذایی اسیدی را نخورید.

انجام بلیچینگ دندان توسط دکتر زیادلو

در بیشتر موارد بلیچینگ در یک جلسه انجام می‌شود؛ اما با توجه به بررسی دندان‌پزشک متخصص شاید برای برخی افراد تا رسیدن به نتیجه مورد نظر، طی 2 یا 3 جلسه زمان‌بر باشد. معمولا تمام افراد می‌توانند از بلیچینگ برای سفیدکردن دندان استفاده کنند. ساعت کاری بوتیک دندانپزشکی دکتر زیادلو از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۵ تا ۲۳ است. از مشاوره رایگان هم می‌توانید استفاده کنید. در این کلینیک در علاه بر بلیچینگ از خدمات زیبایی مثل انواع لمینت دندان هم انجام می‌شود. 
آدرس: تهران، قیطریه، بلوار کاوه جنوب، بعد از خروجی صدر، نبش کوچه رزمجوبین، پلاک ۲ 
 تلفن تماس: 02122006122 / ۰۹۱۲۴۸۴۶۱۵۵
آدرس اینستاگرام: dr.atenaz