شما با لمینت می‌توانید دندان‌ها را به شکلی زیبا و جذاب تغییر بدهید! لمینت‌ یک فرآیند زیبایی دندان بوده این فرآیند با افزودن لایه‌ای نازک روی دندان‌ها باعث می‌شود دندان‌ها به شکلی همسان‌تر، براق‌تر و با رنگی زیباتر ظاهر شوند. با انجام لمینت عیوبی مثل تغییر رنگ، تراکم نامناسب، شکستگی‌های کوچک و حتی فاصله‌ زیاد بین دندان‌ها رفع می‌شوند. در واقع با انجام لمینت در بوتیک دندانپزشکی دکتر زیادلو اعتماد به‌نفس بیشتری در خندیدن و لبخند زدن خواهید داشت.

لمینت دندان در قیطریه

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان که گاهی به آن ونیر نیز گفته می‌شود، روکشی نازک و همرنگ دندان بوده و به عنوان بهبود زیبایی لبخند و ظاهر کلی فرد استفاده می‌شود. با قراردادن قطعات کوچک لمینت روی دندان‌ها، رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان‌ها به دلخواه فرد تغییر می‌کند. استفاده از لمینت‌ علاوه‌بر جنبه زیبایی، مزایای دیگری نیز دارد. مثلا، مقاومت و قدرت دندان‌ها را افزایش می‌دهد و با پوشاندن عیوب دیگر دندان، ردیف دندان‌ها را مرتب و یکنواخت نشان می‌دهند.
لمینت‌ها در دو نوع پرسلن (چینی) و کامپوزیت رزین ساخته می‌شوند. لمینت‌های دندان چینی بهتر از کامپوزیت رزین در مقابل لکه‌ها مقاوم هستند. برخی به‌دلیل مقاومت بالاتر در برابر لکه‌ها و ویژگی‌های بازتاب نور نزدیک به دندان طبیعی، روکش‌های پرسلن را ترجیح می‌دهند. اما برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع روکش برای دندان‌های خود، بهتر است با دندانپزشک خود در بوتیک دندانپزشکی دکتر زیادلو مشورت کنید.

مراقبت از لمینت دندان‌

لمینت‌ با رعایت اصول بهداشت دهان و دندان می‌تواند ماندگاری طولانی‌تری داشته باشند. قطعاً استفاده روزانه از مسواک، نخ دندان و دهان شویه‌های ضدعفونی‌کننده هم کمک کننده هستند. از کارهایی مانند فشار آوردن بر دندان‌های لمینتی با اشیاء سفت و همچنین سیگار، چای، قهوه و غذاهایی که رنگ دندان را تغییر می‌دهند، خودداری کنید.

انواع لمینت دندان در بوتیک دندانپزشکی دکتر زیادلو

لمینت دندان در دو دسته‌بندی ونیر کامپوزیت و لمینت سرامیکی قرار می‌گیرند. نوع لمینت کامپوزیتی دندان به دلیل انتخاب رنگ، ضخامت کم در حدود ۰.۵ میلی‌متر و عدم نیاز به تراش دندان محبوبیت بیشتری دارد. از مزایای لمینت کامپوزیتی می‌توان به اصلاح طرح لبخند و فرم‌دهی با توجه به فیزیک صورت اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید از خدمات ترمیم دندان که به راحتی توسط متخصص انجام می‌شود بهره‌مند شوید. لمینت سرامیکی دندان یا پرسلن ونیر که قیمت آن نسبتاً بالاتر است در اکثر موارد نیاز به تراش و گاهی فرم‌دهی دندان دارد و در لابراتوار ساخته می‌شود؛ ولی از نظر انتخاب جنس و شفافیت، تنوع بیشتری داشته و ظاهر زیبای آن که یکی از مهم‌ترین علل انتخاب افراد است. برای کیفیت و ماندگاری بیشتر، استفاده از این نوع لمینت برای افراد بهتر است.

موارد کاربرد لمینت دندان

لمینت دندان برای شرایطی که دندان اصلی دارای نقایص کانتور، شکل یا رنگ است، گزینه‌ی ایده‌آلی بوده و معمولاً از آن برای اصلاح موارد زیر استفاده می‌شود:

  • دندان‌هایی که به دلیل عصب‌کشی، مصرف تتراسایکلین یا سایر داروها، دریافت بیش از حد فلوراید، تأثیر رزین‌های پرکننده و دلایل دیگر دچار تغییر رنگ شده‌اند.
  • دندان‌هایی که بدلیل ساییدگی تغییر کرده‌اند.
  • دندان‌های ترک‌خورده یا شکسته
  • دندان‌های نامرتب، ناهموار یا نامنظم
  • دندان‌های فاصله‌دار (برای پرکردن فاصله میان دندان‌ها)

منظور از لمینت دندان، استفاده از ونیرهای کامپوزیتی یا سرامیکی است که با استفاده از آن‌ها می‌توان نقایص دندان را اصلاح کرد.

مزایا لمینت دندان چیست؟

همانطور که می‌دانید داشتن لبخندی زیبا یکی از معیارهای زیبایی به حساب می‌آید. لمینت دندان با پوششی که بر روی دندان‌های زردرنگ ایجاد می‌کند، طرح لبخند شما را زیباتر و اعتماد به نفس‌تان را بالا می‌برد. یکی از مزایای لمینت دندان، مقاومت بالا در برابر زردشدن و تغییر رنگ است. در صورتی که نکات بهداشتی را رعایت کرده و به رژیم غذایی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید، می‌توانید به مدت زیادی از درخشندگی لمینت‌ها برخوردار شوید. لمینت دندان رنگی طبیعی داشته و باتوجه به این امر، بهتر است نزدیک‌ترین رنگ به رنگ دندان‌های طبیعی را انتخاب کرد. همچنین لمینت دندان دوام بالا و طول درمان کوتاهی دارد.

انجام لمینت دندان توسط دکتر زیادلو

لمینت دندان یک فناوری جدید است و با هدف ترمیم و زیبایی و اصلاح لبخند استفاده می‌شود. پروسه درمان به‌مراتب کوتاه‌ است. این روش ترمیمی برای رفع عیوب و زیبایی دندان‌ متقاضیان زیادی دارد. دقت کنید رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از انجام لمینت لازم است. پیش از گونه اقدامی با دندانپزشک متخصص در بوتیک دندانپزشکی دکتر زیادلو مشورت کنید. در اینصورت بعد از بررسی دندان‌ها بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهد. ساعت کاری بوتیک دندانپزشکی دکتر زیادلو از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۵ تا ۲۳ است. از مشاوره رایگان هم می‌توانید استفاده کنید.
آدرس: تهران، قیطریه، بلوار کاوه جنوب، بعد از خروجی صدر، نبش کوچه رزمجوبین، پلاک ۲ 
 شماره تماس: 02122006122/ ۰۹۱۲۴۸۴۶۱۵۵
آدرس اینستاگرام: dr.atenaz