گریم یک راه عالی برای پوشاندن عیوب صورت و برطرف کردن نواقص است. این کار مختص به خانم‌ها نبوده و امروزه بسیاری از آقایان مخصوصا برای مراسم ازدواج، ‌مهمانی‌ها و دورهمی‌های رسمی از گریم‌های متنوعی استفاده می‌کنند. استفاده از گریم‌های تخصصی آقایان علاوه بر ظاهر شیک و ایجاد اعتماد به نفس برای افراد، باعث ایجاد حس اعتماد و احترام در افرادی که با آن‌ها ملاقات می‌کنید، می‌شود و این موضوع در ایجاد ارتباطات نقش بسیار مهمی دارد. 

بهترین أرایشگاه مردانه در اقدسیه

هدف از گریم آقایان چیست؟

مشخص است که گریم آقایان با گریم خانم‌ها تفاوت‌های زیادی دارد. شاید گریم آقایان کمی از گریم خانم‌ها حساس‌تر باشد. یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای باید بتواند با رعایت توازن و تناسب در چهره آن را به گونه‌ای گریم کند که این تغییرات نامحسوس باشند. در گریم آقایان فقط موضوع میکاپ و آرایش نیست. در این نوع گریم باید به نکاتی مانند پیرایش، نحوه شیو ریش و سبیل، بهداشت پوست و مو دقت ویژه‌ای داشت. در واقع هدف از گریم آقایان برطرف کردن نواقص چهره و اصلاح آن‌ها است. گریم آقایان شامل مراحلی مانند پاکسازی صورت، بهداشت دهان و دندان، اصلاح و پیرایش مو و ریش و سبیل، میکاپ و مانیکور و پدیکور است. البته این مراحل به مقدار زیادی به انتخاب مشتریان بستگی دارد. ممکن است برخی افراد مایل به انجام همه‌ی آن‌ها باشند یا فقط بعضی از مراحل را برگزینند.
یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد این است که گریم برای هر شخص با ویژگی‌های مختلف متفاوت است. یک گریمور باید به همه‌ی جنبه‌های ظاهری مراجعه کننده دقت کند. برای گریم باید به حالت چهره، فرم صورت، فرم چشم و ابرو،‌ چاق یا لاغر بودن صورت و همه‌ی جوانب دیگر توجه داشت تا بتوان نحوه‌ی گریم را انتخاب کرد. این مورد مانند تشخیص یک پزشک برای یک بیماری مهم است. در واقع یک گریمور حرفه‌ای باید ابتدا نقشه‌ی راه را پیدا کند و بعد با دقت مراحل کار را دنبال کند. 
میکاپ آرتیست‌‌های سالن زیبایی هامیا با توجه به ظاهر و استایل افراد ابتدا نقطه نظرات خود را بیان می‌کنند و سپس مطابق با خواسته‌ی مشتری اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

آیا گریم همان استفاده کردن از مواد آرایشی است؟

وقتی صحبت از گریم می‌شود بسیاری از افراد تصور می‌کنند این کار فقط استفاده از مواد آرایشی مانند کرم پودر‌ها، کانسیلر، رژ لب و مواد آرایشی دیگر است؛ در حالی که گریم بسیار فراتر از میکاپ است. در واقع میکاپ یکی از مراحل گریم آقایان است. هدف از گریم آقایان ایجاد تغییرات نامحسوس و در عین حال موثر است که این موضوع به مهارت و فن گریمور بستگی دارد. 

مراحل انجام گریم تخصصی آقایان در سالن زیبایی هامیا

گریم آقایان سلسله‌ مراحل ویژه‌ای دارد که بهتر است به ترتیب انجام شوند. مهارت گریمور در این راستا اهمیت بسزایی در نتیجه‌ی کار دارد. 

  • پاکسازی و فیشال صورت

مطمعناً یکی از رازهای زیبایی داشتن پوستی شفاف و بدون لک است. فرقی نمی‌کند که پوست شما چه رنگی است؛ چراکه پوست بدون لک و شاداب تاثیر بسزایی در زیبایی شما خواهد داشت. حال بهتر است برای مراسم ویژه مانند مراسمات عروسی پاکسازی و فیشال صورت را یک یا دو روز قبل از مراسم انجام دهید تا قرمزی یا تورم احتمالی پوست بعد از فیشال مشخص نباشد. در این پاکسازی جوش‌های سر سیاه و چربی و آلودگی‌های اضافی از پوست شما جدا شده و پوست شادابی خود را بدست می‌اورد.

  • پیرایش موی سر و ریش

گریمور با نگاه به چهره‌ و جنس موهای شما، تصمیم می‌گیرد که چه مدل مویی برای شما مناسب‌تر است. همچنین مدل ریش و سبیل شما را نیز انتخاب می‌کند. بعد از پیرایش مو و سبیل برای حالت دهی به موها از سشوار، اتو یا برس‌های حرارتی استفاده می‌شود. همچنین برای تثبیت آن‌ها و جلوگیری از نامنظم شدن ریش و سبیل از واکس، ژل یا تافت مو استفاده می‌شود. بهتر است برای معطر شدن مو از عطر موهای با بوی ملایم نیز استعمال کرد. 

  • زیر سازی قبل از میکاپ

برای اینکه میکاپ روی چهره‌ی شما فیکس شود و بعد از چند ساعت تغییر چندانی نکند، بهتر است از پرایمرهای سازگار با پوست خود استفاده کنید. تشخیص نوع پوست شما در این مرحله اهمیت بسزایی در انتخاب پرایمر دارد. برای پوست‌های چرب بهتر است از پرایمرهای بر پایه شیر یا آب استفاده کرد. برای پوست‌های خشک باید از پرایمرهای بر پایه روغن‌‌ها و عصاره‌های گیاهی معطر استفاده کرد. 

  • میکاپ آقایان

مواد مورد استفاده در این مرحله به میزان زیادی به انتخاب افراد بستگی دارد. در این مرحله می‌توان از کرم‌ پودرهای مناسب با رنگ پوست استفاده کرد. برای این کار لازم است ابتدا چند نقطه کرم را در نقاط مختلف صورت (به‌جز در قسمت ریش و سبیل) گذاشت و سپس به حالت دورانی آن‌ها را خوب روی پوست ماساژ داد تا جذب پوست شوند.  برای میکاپ می‌توان به کمک موچین و قیچی موهای اضافه‌ی ابرو را برداشت. البته در این مرحله نباید خط ابرو را از بین برد. هدف از این کار برای آقایان فقط مرتب کردن ظاهر ابروها است. همچنین در این مرحله به انتخاب افراد می‌توان از برق لب،‌ رژ گونه و آبرسان‌های متنوع استفاده کرد. استفاده از این مواد آرایشی باید به گونه‌ی کاملا محو باشد و چهره طبیعی به نظر برسد. 

  • مانیکور و پدیکور

بعضی از آقایان به دلیل مشاغل سختی که دارند ممکن است هرچند وقت یکبار نیاز به خدمات مانیکور و پدیکور برای پاکیزگی و زیبایی دست و پا داشته باشند. انجام اقدامات مانیکور و پدیکور باعث از بین رفتن پینه‌ و ترک‌های دست و پا، شادابی و آبرسانی، تقویت ناخن‌ها و جلوگیری از رشد نامناسب آن‌ها می‌شود. همچنین در این خدمات علاوه بر کوتاهی و سوهان کشیدن ناخن‌ها ماساژ دست و پا به منظور بهبود گردش خون نیز انجام می‌شود. 

انجام گریم های تخصصی آقایان در هامیا

آنچه که در گریم آقایان باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که پیرایش و آرایش باید با توجه به رنگ پوست، استایل، حالت چهره و بدن، جثه‌ی اشخاص و جنس موهای آن‌ها انتخاب شود. همانطور که گفته شد گریم آقایان از حساسیت بالایی برخورد دار بوده و استفاده از اقلام آرایشی نباید به صورت افراطی باشد. میکاپ آقایان باید به گونه‌ای نا محسوس صورت بگیرد تا چهره‌ی مردانه‌ی آن‌ها غیرطبیعی به نظر نرسد. سالن زیبایی هامیا با مجهز بودن به گریمور‌های با تجربه آماده‌ی خدمات رسانی به هموطنان عزیز است. 
شماره تماس: 02126454426
02126454428
09129632906
آدرس: تهران، اقدسیه، موحد دانش، بعد از گلستان جنوبی، پلاک ۱۲۶، طبقه ۳، واحد ۳۰۳
آدرس اینستاگرام: hamia_barber_shop