شاید با شنیدن نام پدیکور و مانیکور ناخن‌هایی با لاک‌های درخشان در ذهن شما تداعی شود؛ اما خدمات پدیکور و مانیکور بسیار فراتر از این‌ است. در واقع پدیکور و مانیکور را می‌توان در بعضی مواقع به عنوان راه‌هایی برای درمان و رعایت بهداشت به حساب آورد. هدف از این کار ایجاد دست‌ها و پاهایی با ناخن‌های پاکیزه، زیبا و متناسب است. پس این موضوع را نمی‌توان به خانم‌ها منحصر کرد؛ چرا که بسیاری از آقایان نیاز به اقداماتی این چنین دارند تا زیبایی را به دست و پای خود هدیه دهند. 

پدیکور پای آقایان در آرایشگاه مردانه

در پدیکور آقایان چه اقداماتی انجام می‌شود؟

حتما شنیده‌اید که می‌گویند پاها قلب دوم بدن ما هستند. پس توجه به آن‌ها را همیشه باید مدنظر داشته باشیم. یکی از اقداماتی که باعث سلامت پا و ناخن‌های آن می‌شود، انجام عمل پدیکور است. پدیکور را می توان شامل اقداماتی مانند رفع ترک‌‌های پا، رفع خشکی پا، اصلاح ناخن‌های پا و همچنین نحوه‌ی رشد آن‌ها، آبرسانی و تقویت ناخن‌ها و از بین بردن‌ تمام آلودگی‌ها و میکروب‌های ناخن و پا دانست. قطعاً انجام این اقدامات علاوه بر ایجاد ظاهر زیبا در پاها باعث ایجاد حس شادابی و طراوت زیادی در افراد می‌شود.
همچنین پاهای بیشتر آقایان به دلیل مشاغلی که دارند بیشتر طول روز را در کفش های بسته و محیط‌های بدون اکسیژن قرار می‌گیرند. این موضوع باعث افزایش فشار خون در پاها شده و نیاز به ماساژ درمانی را افزایش می‌دهد. ماساژ درمانی نیز یکی از مراحلی است که در عمل پدیکور برای افراد انجام می‌شود. در ماساژ درمانی با استفاده از آب گرم همه‌ی قسمت‌های پا به خوبی ماساژ داده می‌شوند. این کار باعث رفع احساس خستگی نیز خواهد شد. 

در مانیکور آقایان چه اقداماتی انجام می‌شود؟

علاوه بر پاها داشتن دستانی با طراوت و پاکیزه بسیار مطلوب به نظر می‌رسد. در مانیکور آقایان علاوه بر کوتاهی ناخن‌ها،‌ پوست‌های اضافه نیز برداشته می‌شوند. همچنین سوهان کشیدن دست‌ها باعث ایجاد تناسب در ناخن‌ها شده و آلودگی‌ها را نیز از زیر ناخن‌ها کاملا محو می‌کنند. بسته به انتخاب افراد می‌توان بعد از مانیکور از لاک‌های بی رنگ براق برای حفاظت از ناخن‌های شکننده نیز استفاده کرد. در سالن زیبایی هامیا با توجه به سلیقه و خواسته مشتری این اقدامات در محیطی استریل انجام می‌شود. 

پدیکور و مانیکور برای آقایان چه فوایدی دارد؟

ممکن است بسیاری از افراد فقط جنبه‌ی ظاهری این عمل را در نظر بگیرند. در صورتی که پدیکور و مانیکور آقایان جنبه‌های مفید زیادی دارد که در زیر به گزیده‌ای از آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

پوستی تمیز و بدون کوتیکول در سالن زیبایی هامیا

بسیاری از آقایان به دلیل مشاغل سخت و برخورد با مواد شیمیایی یا استفاده از ابزارهای سنگین پوست دست و پای آن‌ها پوسته پوسته شود. بهترین راه برای پاکسازی این پوسته‌ها یا به اصطلاح کوتیکول‌ها عملیات مانیکور و پدیکور است. 

  • از بین رفتن ترک‌ و پینه‌ی پاها

ترک‌ها و پینه‌ها مکان‌های آسیب دیده پوست هستند. همانطور که می‌دانید پوست به عنوان سد دفاعی بدن محسوب می‌شود و آسیب به آن شرایط را برای ورود انواع آلودگی و میکروب‌ها فراهم می‌کند. در مانیکور و پدیکور با استفاده از سوهان و ابزارهای خاصی ترک‌ها و پینه‌ها محو می‌شوند و سپس با استفاده از آبرسان‌ها و کرم‌های ترمیم کننده پوست به تدریج بازسازی می‌شود. 

  • کمک به رشد صحیح ناخن‌های دست و پا

بعضی از افراد ناخن‌هایی دارند که رشد آن‌ها به سمت داخل است و این موضوع کمی آزار دهنده است. در این عملیات زیبایی این مشکل تا حدود زیادی مرتفع می‌شود. 

  • کمک به جریان خون بهتر

حتما می‌دانید یکی از مراحل آرام بخش مانیکور و پدیکور انجام ماساژ درمانی است. ماساژ باعث افزایش  گردش خون در دست‌ها و پاها شده و احساس خستگی و گز گز کردن دست و پا را در آقایان از بین خواهد برد.  همچنین این کار باعث کمک به سیستم قلبی و عروقی می‌شود و از ابتلا به برخی بیماری‌های شایع عروقی مانند سکته قلبی و واریس جلوگیری می‌کند. 

زیبایی و نظافت دست و پا در سالن زیبایی هامیا

حتی اگر هر روز نیز استحمام کنید، ممکن است برخی از آلودگی‌هایی که در کف پا یا زیر ناخن‌هایتان جا خوش کرده‌اند از بین نروند. راهکار از بین بردن این آلودگی‌ها استفاده از مانیکوریست و پدیکوریست با تجربه است تا این میکروب‌ها را به طور کامل محو کند. 

  • کاهش بوی نا مطبوع پا

با از بین رفتن پینه و ترک‌های پا و همچنین سوهان کشیدن ناخن‌ها، دیگر جایی برای ماندن میکروب‌ها وجود ندارد. پس بوی نامطبوع پا نیز که به دلیل رشد و ترشح بعضی از مواد از میکروب‌ها است نیز از بین می‌رود. 

  • کمک به سلامت ناخن‌های دست و پا

همانطور که اشاره شد مانیکور و پدیکور برای افرادی که رشد ناخن‌های آن‌ها نا متناسب است یا به سمت داخل رشد می‌کنند بسیار مناسب است. این افراد در صورت اصلاح نکردن الگوی رشد ناخن‌ها ممکن است به عفونت‌های قارچی که بسیار مزمن هستند مبتلا شوند. 

در مراجعه به پدیکوریست و مانیکوریست باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکته‌ی مهم در انجام این اقدامات توجه به مرکز زیبایی و تجربه‌ی مانیکوریست و پدیکوریست است. بهتر است قبل از انتخاب مرکز زیبایی به موارد زیر توجه داشت.

  • رعایت بهداشت مرکز زیبایی و استفاده از ابزارهایی مانند سوهان، قیچی، ناخن گیر استریل.
  • انتخاب نحوه‌ی مانیکور یا پدیکور به وسیله‌ی شما.
  • استفاده از کرم‌ و آبرسان‌های مناسب با پوست شما.
  • در صورت ابتلا به بیماری‌های خاص به مانیکوریست اطلاع دهید. 
  • تا حد امکان ابزارهای شخصی خودتان را به همراه داشته باشید. 
  • از مانیکوریست بخواهید که پوست شما را به طور کامل نتراشد تا آسیبی به آن وارد نشود. 

انجام پدیکور و مانیکور آقایان در سالن زیبایی هامیا

بسیاری از اقداماتی که در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شوند، در واقع فقط جنبه‌ی زیبایی ندارند. این اقدامات علاوه بر زیبایی جنبه‌های درمانی نیز دارند. مانیکور و پدیکور برای آقایان هرچند امری است که در میان مردم کمی نا شناخته است ولی به دلیل مشاغل سخت بعضی از آقایان و آسیب مداوم به ناخن و دست و پای آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. سالن زیبایی هامیا یکی از بهترین شعب انجام اقدامات زیبایی برای آقایانی است که علاوه بر دغدغه‌ی زیبایی به سلامت خود نیز اهمیت ویژه ای می‌دهند. 
شماره تماس: 02126454426
02126454428
09129632906

آدرس: تهران، اقدسیه، موحد دانش، بعد از گلستان جنوبی، پلاک ۱۲۶، طبقه ۳، واحد ۳۰۳
آدرس اینستاگرام: hamia_barber_shop