توانبخشی افراد سالمند در اصل به یک پروسه فعال گفته می‌شود که به صورت تیمی به منظور بهبود کارکرد و توانمندسازی اشخاص صورت می‌گیرد. افراد مسن و کهنسال خصوصا اشخاصی که به دنبال یک بیماری در معرض زوال عملکردی قرار دارند، به مراقبت‌های پزشکی در زمینه توانبخشی بیش از هر شخص دیگری نیاز دارند. در مراکز خانه سالمندان خدمات مربوط به توانبخشی سالمندان توسط مجرب‌ترین متخصصین این حوزه با بالاترین کیفیت ارائه می‌شود. 

بهترین خانه سالمندان در شهرک غرب

آشنایی با اصول توانبخشی سالمندان 

علم توانبخشی در واقع به مجموعه اقدامات هدفمندی گفته می‌شود که به منظور توانمندسازی سالمند معلول انجام می‌گیرد. افراد سالمند به کمک خدمات توانبخشی می‌توانند به سطح نهایی توانایی و کارکرد جسمی، حسی، ذهنی، روانی و اجتماعی دست یابند و این توانایی را حفظ کنند. با بهره‌مندی از خدمات توانبخشی و بهبود توانایی جسمی، نرخ مرگ‌ومیر کاهش می‌یابد. توانبخشی سالمندان دارای سه اصل است که متخصصین این حوزه می‌بایست آن را رعایت کنند. اصول خدمات توابخشی سالمندان شامل موارد زیرمی‌شود. 
•    برخورداری از میزان توانایی متنوع بین میانسالان
•    بالا بردن میزان فعالیت در اشخاص سالمند
•    با یک شخص بزرگسال می‌بایست به عنوان یک کل برخورد شود؛ چراکه تنوع بسیاری در میان ظرفیت کادرهای بزرگسال هم‌سن دیده می‌شود.

اهداف و مزیت خدمات توانبخشی در خانه سالمندان فرزانگان

خدمات توانبخشی سالمندان با هدف بهبود سطح فعالیت بزرگسالان مسن انجام می‌گیرد. این مسئله به این علت است که بهینه‌سازی فعالیت در توانبخشی اشخاص کهنسال نقش کلیدی دارد. اصول توانبخشی در شرایط حاد امکان دارد به منظور تثبیت مشکلات اولیه انجام گیرد. برای نمونه اول می‌بایست انقباضات و زخم‌های فشاری را برطرف کرد تا در نهایت فرد کهنسال عملکردهای از دست رفته را بازیابد. شما به کمک برنامه‌های توانبخشی می‌توانید از مزیت‌های بسیاری بهره‌مند شوید. 
مرکز خانه سالمندان برنامه‌های متنوعی را به همین منظور برای افراد سالمند در نظر می‌گیرد تا افراد بتوانند به نتایج زیر دست پیدا کنند.
•    بازیابی استقلال
•    بالا بردن ایمنی 
•    کاهش احتمال خطر سقوط
•    بالا بردن اعتماد به نفس از دست رفته
•    تسهیل انجام فعالیت‌های روزمره 
•    بهبود کیفیت زندگی 
•    بالا بردن میزان فعالیت در داخل و خارج از منزل
•    حفظ توانایی عضلانی
•    آموزش مجدد تعادل و راه رفتن 

خدمات توانبخشی مناسب چه افرادی است؟

فیزیوتراپی جهت توانبخشی افراد سالمند می‌تواند بسیار موثر واقع شود. در صورتی که به تازگی ژمین خوردن یا تصادف را تجربه کرده‌اید، خدمات توانبخشی می‌تواند به شما کمک بسیاری کند و به کمک این خدمات، شاهد بهبود استقلال و توانایی‌های عملکردی خود خواهید بود. فیزیوتراپیست‌ها عموما با اشخاص سالمند در ارتباط هستند و به آن‌ها در رفع مشکلات زیر کمک می‌کنند. 
•    تحرک داشتن دیگر همچون گذشته برای فرد ساده نیست. 
•    کمک به سالمند ترخیص شده از بیمارستان
•    دارای تجربه افتادن یا داشتن احتمال بالا برای وقوع این اتفاق
•    به تازگی تصادف کرده
•    احساس دردی که برای آن‌ها محدودیت ایجاد کند. 
•    داشتن یک عمل جراحی به تازگی 
•    فرد مشتاق توسعه استقلال و قابلیت‌های عملکردی خود 

آشنایی با خدمات ویژه خانه سالمندان فرزانگان در زمینه توانبخشی

 خدمات توانبخشی بسیار گسترده بوده و جنبه‌های مختلفی دارد. در حالت کلی می‌توانیم خدمات توانبخشی را در شش دسته جای دهیم. این شش دسته، شامل موارد زیر می‌شوند. 
1.    مراقبت‌های پزشکی و پرستاری: هدف از این خدمات را می‌توان کاهش یافتن عوارض به علت سالمندی، پیشگیری از دچار شدن به بیماری‌های زمان سالمندی و درمان بیماری‌های کنونی دانست. 
2.    توانبخشی سالمندان: از جمله موارد این حیطه می‌توان به توانبخشی پزشکی، اجتماعی، حرفه‌ای و آموزشی اشاره کرد که با هدف بالا بردن توانایی  افراد سالمند در مواجه با عوارض پیری انجام می‌گیرد. به کمک آن، افراد سالمند می‌توانند با محیط سازگاری بیشتری پیدا کنند و استقلال خود را به خوبی حفظ کنند. 
3.    توانبخشی پزشکی: این مورد شامل خدمات پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، بینایی‌سنجی، خدمات پرستاری سالمند و... می‌شود. به کمک توانبخشی پزشکی کیفیت زندگی افراد سالمند ارتقا پیدا خواهد کرد. 
4.    توانبخشی حرفه‌ای: به کمک این مدل خدمات می‌توان توانمندی‌های حرفه‌ای سالمندان را تقویت کرد و کارکرد ذهنی و جسمی را در زندگی اجتماعی فرد بهبود بخشید. 
5.    توانبخشی آموزشی: توانبخشی آموزشی به مسائلی همچون مراقبت‌های شخصی، پیشگیری از عوارض سالمندی، ترک انجام رفتارهای پرخطر، داشتن تغذیه سالم و هنردرمانی می‌پردازد. 
6.    توانبخشی اجتماعی: این مدل توانبخشی شامل خدمات پرستاری می‌شود که به منظور بالا بردن سازگاری اجتماعی و رفع مسائل اجتماعی انجام می‌گیرد. 

بهترین خانه سالمندان در غرب تهران

توانبخشی سالمندان در خانه سالمندان فرزانگان

توانبخشی سالمندان از جمله خدماتی به حساب می‌آید که اکثر افراد سالخورده و کهنسال در این دوران به آن نیاز پیدا خواهند کرد. با کمک خدمات توانبخشی، می‌توان کیفیت زندگی سالمندان را بهبود بخشید. خانه سالمندان فرزانگان، خدمات ویژه‌ای را در زمینه توانبخشی سالمندان به افراد سالمند ارائه می‌دهد. در این مجموعه، بهترین مشاوران متخصص و پرستاران سالمند مجرب آماده خدمات‌رسانی به سالمند شما هستند و می‌توانند نقش موثری در توانمندسازی سالمند شما از لحاظ جسمی و روحی داشته باشند. 
شماره تماس: 02188097779 / 02188080304 / 09122140856
آدرس: شهرک غرب، فاز ۵، خیابان سیمای ایران، رو به روی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر بهمن، پلاک ۱۱
آیدی اینستاگرام: farzanegan_nursing_home