بسیاری از افراد کهنسال و پیر، به علت از دست دادن توانایی جسمی یا مسائل روانی همچون آلزایمر نیازمند مراقبت و نگهداری هستند. نگهداری از سالمندان برای اشخاص شاغل یا افراد دارای توانایی جسمی پایین، مسئله‌ای چالش‌برانگیز به‌حساب می‌آید. در این شرایط، مراجعه به خانه سالمندان می‌تواند راه‌حل خوبی باشد. یکی از مکان‌هایی که مراقبت و نگهداری از سالمندان در آن به خوبی انجام می‌گیرد را می‌توان خانه سالمندان دانست. در مراکز مربوط به خانه سالمندان، خدمات ویژه‌ مراقبتی به خوبی به افراد کهنسال ارائه می‌شود. 

خانه سالمندان خوب در غرب تهران

آشنایی با خانه سالمندان فرزانگان

خانه سالمندان به مکانی گفته می‌شود که در آن، افراد سالخورده تحت مراقبتی و نگهداری قرار می‌گیرند. سالمندی در اصل دوره‌ای حساس از زندگی به‌حساب می‌آید؛ چراکه در این دوران، فرد به احتمال بالا به بیماری‌های جسمی و ذهنی ابتلا پیدا می‌کند و استقلال کمتری را تجربه می‌نماید. برای نمونه، فرد مبتلا به آلزایمر نمی‌تواند از خود به خوبی مراقبت کنند. به همین علت، نگهداری از اشخاص سالمند، پروسه‌ای چالش برانگیز به‌حساب می‌آید. پیر شدن، پروسه‌ای طبیعی است که در طول آن، رسیدگی به نیازهای روحی و جسمی فرد ضروری خواهد بود. در شرایطی که به نیازهای یک سالمند رسیدگی نشود، شاهد ابتلا شدن فرد به مسائل و مشکلات بیشتری خواهیم بود. در حالت کلی، نیازهای سالمندان جنبه روحی، روانی، اجتماعی و اقتصادی و جسمی دارد. برای نمونه، مسائل روحی دوران سالمندی شامل موارد زیر می‌شوند. 
•    ابتلا به آلزایمر
•    استرس و اضطراب
•    ترس از مرگ
•    روان پریشی
•    خستگی مفرط
•    افکار خودکشی
•    علائم افسردگی
•    حس ناکامی و شکست
•     از دست دادن عزیزان 
•    تغییر در الگوی خواب به صورت کم خوابی یا پرخوابی
•    مسائل حسی خصوصا دیداری- شنیداری 

استانداردهای خانه سالمندان

خانه سالمندان فرزانگان، دارای استانداردهای به‌خصوصی است. این استانداردها هم جنبه فیزیکی دارد و هم از لحاظ مراقبتی و خدماتی باید رعایت شوند. از جمله استانداردهای رعایت شده در خانه سالمندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 
•    دارای فضای مناسب در خانه سالمندان
•    مراقبت کافی و برخورداری از تغذیه مناسب
•    فعالیت جسمی و ذهنی کافی سالمند در محیط خانه سالمندان
•    برقراری رابطه اجتماعی سالمند با فرزند و جامعه

خانه سالمندان چه مزیت هایی دارد؟

خانه سالمندان، مکانی مناسب برای نگهداری سالمندان محسوب می‌شود. در این مرکز، پرستار و پزشک به صورت شبانه‌روزی از سالمند مراقبت می‌کنند؛ اگر مشکلی جدی برای فرد سالمند پیش بیاید، شخص می‌تواند از بهترین خدمات درمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهره‌مند شود. اقامت یافتن سالمند در خانه سالمندان، می‌تواند مزیت‌های زیادی را برای فرد به دنبال داشته باشد. در خانه سالمندان، منابع بسیاری در اختیار سالمندان قرار می‌گیرد. برای مثال، در صورتی که فرد سالمند با چگونگی کار با تلفن همراه آشنا نباشد، کارمندان با خوش‌‌رفتاری به وی کمک خواهند کرد. از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های بودن در این محیط، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

1.بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی 
یک بخش خانه سالمندان به پرستاران، پزشکان و خدمات مراقبتی و درمانی تخصصی اختصاص داده می‌شود. این بخش، سلامت سالمندان را تضمین می‌کند و افراد در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند از خدمات زیر بهره‌مند شوند. 
•    خدمات پزشکی 
•    خدمات مراقبتی 
•    خدمات پرستاری
•    خدمات اورژانسی 
•    خدمات توانبخشی 
•    خدمات فیزیوتراپی 

2.تجربه امنیت در خانه سالمندان 
زندگی در خانه سالمندان می‌تواند از سالمندان در مقابل خطرات و تهدیدهای احتمالی محافظت کند. هنگامی که صحبت از افراد مبتلا به آلزایمر به میان می‌آید، اهمیت این مسئله بیش از پیش احساس می‌شود. برای مثال، در صورتی که شخص سالمند، قفل کردن در خانه را به فراموشی بسپارد، در خطر خواهد بود. 

3.آرامش خاطر خانواده سالمند
در اغلب موارد، شاهد مراقبت اعضای خانواده از سالمندان خود هستیم. این مورد، یک کار پسندیده به‌حساب می‌آید؛ اما در بعضی مواقع شرایط به صورتی است که امکان مراقبت از سالمند برای شخص فراهم نیست و یک سالمند نیز توجه و مراقبت بسیاری را می‌طلبد. در این شرایط، بهترین انتخاب می‌تواند خانه سالمندان باشد. در خانه سالمندان، مراقبت شبانه‌روزی به بهترین نحو صورت می‌پذیرد و از این بابت، می‌تواند خیالتان راحت باشد. 

4.کمک به سالمند در انجام امور شخصی
بعضی از سالمندان از انجام امورات شخصی خود نیز عاجز هستند. از جمله کارهای روزمره یک فرد می‌توان به رفتن به توالت و حمام، پوشیدن لباس، مصرف غذا، راه رفتن و... اشاره کرد. در خانه سالمندان، افراد موظف هستند در انجام کارهای شخصی به شما کمک کنند و انجام کارهای روزمره را برای شما آسان سازند. 

5.تجربه یک محیط اجتماعی پویا 
خانه سالمندان دارای یک شبکه اجتماعی درونی است. سالمندان می‌توانند در این مکان با هم‌ سن‌وسال‌های خود ارتباطی دوستانه برقرار کنند. بیشتر خانه‌ها، دارای رویدادهای سازمان یافته هستند و امکان بیرون رفتن و پیدا کردن دوستان جدید را برای سالمند فراهم می‌سازند. با کهولت سن، احتمال ابتلا به افسردگی بالا می‌برد؛ از این رو، شاد ماندن اهمیت بسیاری دارد. در این محیط اجتماعی پویا، افراد می‌توانند شادی را تجربه کنند و از احساس تنهایی به دور باشند. 

خانه سالمندان خوب در شهرک غرب

سخن پایانی 

سالمندان به علت مشکلات جسمی و روانی نیازمند توجه و مراقبت زیادی هستند. این افراد در بعضی مواقع در انجام کارهای شخصی خود نیز در عجز و ناتوانی به سر می‌برند. همین مسئله، مراقبت از سالمندان را به چالش می‌کشاند. خانه سالمندان فرزانگان خدمات ویژه‌ای را به منظور مراقبت و نگهداری از سالمندان ارائه می‌دهد و فضایی مفرح و شاد را برای مراقبت از سالمندان شما فراهم می‌کند. از جمله مزیت‌های خانه سالمندان فرزانگان می‌توان به دسترسی به منابع، بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی، داشتن امنیت، کمک در انجام امور شخصی سالمند و... اشاره کرد. 
شماره تماس: 02188097779 و 02188080304 و 09122140856
آدرس: شهرک غرب، فاز ۵، خیابان سیمای ایران، رو به روی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر بهمن، پلاک ۱۱
آیدی اینستاگرام: farzanegan_nursing_home