آیا تا به حال درباره برطرف کردن ایراد‌های ظاهری دندان خود تامل کرده‌اید؟ یکی از روش‌های رایج برای از بین بردن ایراداتی چون وجود لکه، ناهماهنگی دندان، بریدگی، شکافف تغییر رنگ و... استفاده از لمینت‌های سرامیکی دندان بوده که می‌تواند تأثیر بسزایی در لبخند زیبای شما داشته باشد. امروزه وجود انواع لمینت‌ها از جمله لمینت سرامیکی، می‌تواند ساختاری همانند دندان‌های شما داشته و جلوه‌ای باورنکردنی برای شما را به وجود آورد. لازم به ذکر است در صورت رعایت مراقبت‌های مورد نیاز، می‌توانید تا چندین دهه از لمینت‌های خود نگهداری کنید.

دکتر خوب برای لمینت دندان در خیابان فرشته

لمینت و انواع آن

این روش که متخصصان با نام Dental laminate یا ونیر (Veneer) نیز از آن یاد می‌کنند، اقدامی بوده که به منظور زیباسازی دندان‌های افراد انجام می‌شود. این قطعات هم اندازه دندان‌ها بوده و شکل، ابعاد و رنگ لمینت‌ها، به انتخاب شما تغییر می‌کند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند انجام این کار تنها جنبه زیبایی دارد، اما باید بدانید این کار به منظور پوشاندن عیوب دندان، همترازی دندان‌ها، افزایش قدرت و مقاومت دندان و ردیف کردن آن‌ها انجام می‌شود. لمینت نیز دارای دو نوع سرامیکی و ونیر کامپوزیت بوده که شما می‌توانید با توجه به ضخامت و تناسب آن با دندان‌های خود، یکی از این دو را انتخاب کنید.

  • لمینت سرامیکی

توصیه می‌کنیم پیش از اقدام برای انجام لمینت سرامیکی، شناخت نسبی نسبت به انواع آن داشته باشید. از جمله لمینت‌های سرامیکی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، گونه‌های مبتنی بر شیشه، مبتنی بر آلومینیا و مبتنی بر زیرکونیا بوده که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
سرامیک های مبتنی بر شیشه    تهیه شده از فلدسپاتیک
حساسیت بالا به دلیل ضخامت کم
عدم نیاز به تراش دندان
سرامیک های مبتنی بر آلومینیا    استحکام بسیار بالا
دارای شکل ظاهری مات
سرامیک های مبتنی بر زیرکونیا    تهیه شده از یک بیس از جنس اکسید زیرکونیوم
دارای شفافیت بسیار کم در مقایسه با سایر لمینت‌ها

موارد کاربرد لمینت دندان در مجموعه دکتر نازنین نوربخش

در این روز‌ها دندان‌پزشکان از لمینت دندان به منظور انجام کار‌های مختلف استفاده می‌کنند که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: چنانچه دندان فرد دچار تغییر رنگ شده باشد، می‌بایست آن را اصلاح کرد‌. بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به انجام این کار اقدام کنید تا مشکلاتی چون تحلیل لثه یا از بین رفتن مینای دندان ایجاد نشود. لازم به ذکر است در برخی مواقع به علت استفاده از مواد دارویی چون تتراسایکلین و فلوراید یا حتی عصب‌کشی مینای دندان افراد تحت فشار قرار گرفته و از بین رود. در برخی مواقع امکان دارد دندان افراد به دلیل ساییدگی در اثر ضربه یا بالا رفتن سن، تغییراتی در ظاهر آن ایجاد شود که شما می‌بایست در سریع‌ترین زمان نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام کنید. 
جالب است بدانید حتی لمینت نیز می‌تواند روش خوبی برای درمان دندان‌های نامنظم، ناهموار و نامرتب باشد. همچنین این امکان برای شما وجود دارد تا به راحتی فاصله بین دندان‌های خود را از بین ببرید. انجام این روش به دلیل داشتن ظاهری طبیعی، می‌توانند جلوه ویژه‌ای بر روی دندان‌های شما داشته باشد.

نکات مراقبتی پس از انجام لمینت

قطعاً پس از انجام لمینت یا کامپوزیت، انجام اقدامات مراقبتی نیاز است که در این بخش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • استفاده از مسواک‌های زبر را برای همیشه فراموش کنید؛ چراکه استفاده از آن‌ها همانند ساینده بر روی سطح دندان تلقی می‌شود.
  • به مدت ۶ ماه به متخصص حاذق در مجموعه دکتر سمیرا فرنیا مراجعه کنید تا از بروز هرگونه بیماری یا التهاب در لثه، دهان و دندان خود مطلع شوید؛ چراکه وجود لثه‌های عقب رفته و بیماری‌های ناشی از آن می‌تواند طول عمر و ماندگاری لمینت و کامپوزیت را کاهش دهد.
  • چنانچه عادت به انجام دندان قروچه دارید، باید به فکر از بین بردن این عادت اشتباه خود باشید؛ چراکه این کار باعث ایجاد آسیب به لمینت و کامپوزیت شده و می‌تواند مشکلات ناگواری را برای شما به وجود آورد.
  • پس از اتمام لمینت یا کامپوزیت باید تا ۴۸ ساعت از نوشیدن الکل، قهوه، نوشابه، چایی، غذا‌های حاوی رنگدانه قوی و نوشیدنی‌های کافئین دار پرهیز کنید.
  • استعمال دخانیات می‌تواند سطح رویی دندان‌های شما را کدر یا لکه دار نماید.
  • حتی الامکان از باز کردن آجیل با دندان یا جویدن ناخن خودداری کنید؛ چراکه این کار می‌تواند باعث شکستگی و کاهش عمر لمینت و کامپوزیت شود.

لبخندی زیبا با انجام لمینت سرامیکی توسط دکتر نازنین نوربخش

ازآنجا که لبخند عضو ثابت زیبایی افراد به شمار می‌رود، قطعاً اطلاح طرح لبخند با استفاده از لمینت سرامیکی می‌تواند گامی مؤثر در تحقق این موضوع باشد. انجام لمینت مستلزم رعایت نکات مهمی بوده که تنها دندان‌پزشکی‌های معتبر همچون دکتر نوربخش موفق به رعایت آن خواهند بود. دکتر نوربخش با داشتن چندین سال سابقه کار موفق، توانسته طرح لبخند افراد متعددی را اصلاح نماید. این امکان برای شما وجود دارد تا با مراجعه به دندان‌پزشکی دکتر نوربخش و انجام این کار، تا سالیان سال از انجام این کار رضایت داشته باشید.
شماره تماس: 09122039774
آدرس: تهران، خیابان فرشته، پلاک ۲۵، ساختمان رودیوم
آیدی اینستاگرام: dr.n.noorbakhsh