اگر اهل ورزش باشید، حداقل یک مرتبه نام ورزش اسپینینگ را شنیده‌اید! آیا اطلاعاتی از تاریخچه و نحوه برگزاری آن دارید؟ امروزه در تمامی باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی، شما می‌توانید شاهد دوچرخه‌هایی ثابت باشید که نام دیگر آن‌ها همان اسپینینگ است. اگرچه بر اساس تفکر عده‌ای از افراد، انجام این ورزش سوزاندن کالری به میزان زیادی را به همراه ندارد، اما می‌بایست در ابتدا نسبت به تاریخچه و روند فعالیت این ورزش آگاهی پیدا کنید تا به پاسخ تمامی سؤالات خود برسید.

ورزش اسپینیگ در پاسداران

تاریخچه ورزش اسپینیگ

این ورزش فعالیت خود را برای نخستین بار در دهه ۱۹۷۰ آغاز کرد. می‌توان جاناتان “جانی جی” گلدبرگ را مخترع این ورزش دانست؛ چراکه وی زمانی که قصد حضور در مسابقات ۳۱۰۰ مایلی در آمریکا را داشت، به منظور انجام تمرین محیطی سربسته را برای خود در نظر گرفت و در آنجا به تمرین دوچرخه سواری پرداخت تا از هرگونه آسیب و خطر در محیط‌های جاده‌ای در‌امان باشد. پس از آنکه وی از این روند نتیجه مطلوبی کسب کرد، این روش نه تنها برای می‌توان جاناتان بلکه برای اعضای خانواده و سایر دوستان وی نیز جالب بود!

نحوه انجام ورزش اسپینینگ در ژیوان

پس از گذشت سال‌های نسبتاً طولانی، می‌توان شاهد حضور مربیان برجسته در این عرصه بود. بر اساس نظرات تمامی این افراد از جمله مربیان حاضر در باشگاه ژیوان، انجام این ورزش برای کل بدن مناسب بوده و می‌تواند برای تمامی گروه‌های عضلانی مناسب باشد. در واقع بخش‌هایی چون میان تنه به منظور حفظ و تثبیت تعادل بدن می‌تواند فعالیت خوبی را حین انجام ورزش به سرانجام برساند. بخش بالاتنه نیز می‌تواند حین استفاده از دمبل یا کش بدنسازی، فعالیت بی‌نظیری را از خود ارائه دهد. 
لازم است بدانید حین انجام این ورزش باید عضلات پشت شما از قدرت و پایداری مطلوبی بهره‌مند باشد؛ چراکه حین انجام تمارین قطعاً عضلات پشت شما نیز درگیر خواهند شد. از مهم‌ترین بخش‌های بدن که می‌بایست از قدرت کافی برخوردار باشد، باید به پایین تنه اشاره داشت؛ چراکه تغییر شیب دوچرخه یا بالا بردن سرعت، نیازمند قدرت این بخش از بدن خواهد بود.

فواید ورزش اسپینینگ چیست؟

از جمله عواملی که می‌تواند از فواید انجام این ورزش باشد، می‌توان به مناسب بودن آن برای تمامی مفاصل بدن اشاره کرد؛ چراکه در وهله اول تمرینات سبک می‌تواند شما را با میزان فشار آشنا نماید که همین امر مزیتی بزرگ برای ورزشکاران تازه کار است. حتی اگر شما فردی سالمند هستید که تمایلی به انجام ورزش‌های هوازی ندارید، قطعاً انتخاب اسپینینگ می‌تواند گزینه‌ایده‌آلی برای شما باشد.
در زندگی امروزه استرس و اضطراب عضوی جدانشدنی هستند که البته وجود آن‌ها تا حدودی طبیعی است. اگر شما نیز خواهان کنترل این احساسات هستید، می‌توانید به منظور رفع استرس و از بین بردن افسردگی، در کلاس‌های اسپینیگ ژیوان شرکت نمایید. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که می‌توانید به سادگی با افزایش ترشح اندورفین و آدرنالین، سلامت بدن خود را تضمین کنید.
قطعاً در این روز‌ها افراد به دنبال سوزاندن کالری به میزان بسیار زیاد هستند که این امر تنها با حضور در کلاس‌های اسپینینگ امکان‌پذیر است. در واقع کافی است شما در کلاسی ۴۰ دقیقه‌ای شرکت کنید تا پس از اتمام کار، از نتیجه لذت ببرید. این ورزش گزینه‌ای‌ایده‌آل برای سوزاندن کالری به میزان بالا محسوب می‌شود؛ چراکه جو کلاس کاملاً صمیمی و دوستانه بوده و می‌تواند اوقات خوشی را حین ورزش برای شما رقم بزند.
قطعاً افزایش بهره وری برای بدن در هر سنی لازم است که شما می‌توانید با انتخاب این ورزش، تمامی عضلات بدن خود را تقویت و سفت نمایید. لازم به ذکر است به علت حضور مربیان با تجربه، عضلات شما اصطلاحاً درشت نشده و تنها شکلی زیبا به خود می‌گیرد.
حین انجام ورزش قطعاً به دلیل داشتن تمرکز برای انجام حرکات، قدرت ذهنی شما نیز تقویت می‌شود؛ چراکه باید در تمام طول کلاس با همکلاسی‌ها و مربی در تعامل باشید. به عبارتی می‌توان گفت حضور در این کلاس می‌تواند قدرت ذهنی شما را افزایش دهد.
اگر شما نیز به دنبال تقویت سیستم قلبی عروقی خود هستید، قطعاً انتخاب این ورزش می‌تواند گزینه‌ایده‌آلی باشد؛ چراکه حین انجام شما می‌توانید با انجام فعالیت‌های هوازی سلامت قلب خود را تضمین نمایید. جالب است بدانید انجمن قلب آمریکا تأکید بر این دارند که شما می‌بایست هر هفته حدوداً ۱۵۰ دقیقه به انجام ورزش‌های هوازی بپردازید.

دوچرخه لاغری در ژیوان

در این روز‌ها که بازار مجموعه‌های ورزشی داغ است، قطعاً انتخاب مجموعه‌ای مناسب می‌تواند گزینه هوشمندانه‌ای باشد. بدین منظور اگر شما نیز قصد حضور در کلاس‌های اسپینینگ را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به باشگاه ژیوان مراجعه نمایید؛ چراکه این مجموعه با داشتن مربیان مجرب توانسته در ابتدای کار تفاوت میان اسپینینگ و دوچرخه سواری را برای شما شرح داده و سپس روند کلاس را آغاز نماید. ازآنجا که این ورزش نسبتاً جدید و نو ظهور است، قطعاً برای ادامه کار نیاز به حضور مربیان و متخصصان مجرب خواهد بود که این امر تنها در مجموعه ورزشی ژیوان به تحقیقت می‌پیوندد.
نشانی: پاسداران، گلستان ششم، پلاک ۴۴
شماره تماس: 02122544555
آدرس اینستاگرام: jivan-lady