کراتین مو روشی محبوب و پرطرفدار در حوزه مراقبت و زیبایی مو است که برای نرم کردن و صاف کردن موها استفاده می‌شود. کراتین یک پروتئین طبیعی است که در ساختار موها و پوست‌های انسانی وجود دارد. با استفاده از کراتین مو، این پروتئین به موها تزریق می‌شود و ساختار موها تقویت و صاف می‌شود. نرم و صاف شدن موها از مزایای اصلی این روش است. با تزریق کراتین در ساختار موها، موها نرم و روان می‌شوند. رعایت مراقبت‌های پس از کراتین در حفظ اثر آن موثر است. 

بهترین مرکز کراتین مو در گیشا

مزایای کراتین مو در سالن پرنسس

با توجه به مزایا و فواید گسترده‌ای که استفاده از کراتین مو به همراه دارد، این روش می‌تواند برای شما مناسب باشد تا به موهای خود زندگی و پویایی بیشتری ببخشید و آنها را صاف، نرم و درخشان کنید. مهم است که به فردی مجرب در این زمینه مراجعه کنید تا نتایج مطلوب در حفظ سلامتی و بهبود ظاهر موهایتان را به دست آورید. در سالن پرنسس خدمات کراتین و احیا مو به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. استفاده از کراتین مو مزایا و فواید  فراوانی برای موها و ظاهر آن‌ها دارد. در زیر به برخی از مزایا و فواید این روش اشاره شده است:
•    نرمی و صافی مو: یکی از مزایای برجسته کراتین مو، نرمی و صافی بیشتری است که به موها می‌بخشد. با تزریق کراتین در ساختار موها، موها خوش حالت شده و ظاهر صاف و جذابی خواهند داشت.
•    کاهش شکنندگی مو: کراتین مو به ساختار موها قدرت و محافظت می‌بخشد و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. این روش به موهای شما کمک می‌کند تا قوی‌تر و سالم‌تر باشند.
ی    بهبود وضعیت موهای خشک و آسیب دیده: کراتین مو به بهبود ساختار موهای خشک و آسیب‌دیده کمک می‌کند. با تغذیه و نرم کردن ساختار موها، کراتین به موهای خشک‌تر و آسیب‌دیده کمک می‌کند تا ظاهری زنده و سالم داشته باشند.
•    براق بودن و درخشندگی بیشتر: استفاده از کراتین مو می‌تواند به موها براقی و درخشندگی بیشتری هدیه دهد. ساختار صاف و نرم موها باعث انعکاس بهتر نور می‌شود که به موها ظاهری درخشان و براق می‌بخشد.

دوام کراتیه مو

به طورکلی، دوام کراتین مو معمولاً بین 4 تا 6 ماه است؛ اما مهم‌تر از این، رعایت نکاتی است که کمک می‌کند تا دوام کراتین مو بیشتر شود. استفاده از محصولات شامپو و مراقبت مخصوص کراتین مو بعد از انجام این روش، می‌تواند تاثیر کراتین را روی موها حفظ کرده و دوام آن را تا حد زیادی افزایش دهد. این محصولات معمولاً شامل شامپوها، کرم‌ها، محلول‌ها و ماسک‌هایی هستند که در تقویت و نگهداری ساختار موها موثر هستند. 

نکات مهم قبل از کرایتن مو

رنگ یا هایلایت کردن موها باید قبل از کراتینه انجام شود؛ زیرا بعد از آن نتیجه قابل قبول نخواهد بود. همچنین رنگ کردن مو قبل از کراتین به شفافیت آن کمک می‌کند. لازم است وضعیت آب و هوایی را بررسی کنید و در صورت وجود رطوبت زیاد از کراتینه خودداری کنید. از استفاده از کلاه بلافاصله پس از کراتینه خودداری کنید. همچنین کراتین مو برای زنان باردار هم ممنوع است.

مراقبت های بعد از کراتین مو

برای افزایش دوام کراتین باید مراقبت‌های بعد از کراتین مو را رعایت کنید تا موهایتان را سالم و صاف نگه دارید. پرهیز از استحمام در روزهای اول و انجام ورزش‌های سنگین و... تعدادی از این مراقبت‌ها هستند. در زیر به برخی از مراقبت‌های پس از کراتین مو اشاره شده است:
•    استفاده از شامپوی بدون سولفات: پس از کراتین مو نباید از شامپوی معمولی استفاده کنید؛ زیرا این شامپوها سولفات سدیم دارند که باعث کاهش ماندگاری اثر کراتین می‌شوند. پس باید از شامپو بدون سولفات استفاده کنید.
•    همچنین کراتین تعادل رطوبت و پروتئین موها را مختل می‌کند. به جای استفاده از وازلین یا مواد چرب کننده برای جلوگیری از وز شدن و شکنندگی مو از  ماسک موی بدون سولفات استفاده کنید.
•    کوتاه کردن موها: بهتر است پس از کراتین موهایتان را کوتاه کنید؛ زیرا موادی که در فرآیند کراتین استفاده می‌شود  به خشک شدن و ایجاد موخوره منجر می‌شود که با کوتاه کردن رفع می‌شود.
•    استحمام با آب ولرم: موها پس از کراتین خشک شده و با استحمام با آب داغ این خشکی افزایش می‌یابد. پس بهتر است بعد از کراتین با آب ولرم یا سرد استحمام کنید.
•    روبالشی ساتن یا ابریشم: بهتر است روبالشی‌های ساتن یا ابریشم را جایگزین روبالشی‌های نخی کنید. این روبالشی‌ها از خشکی، وز شدن و شکنندگی موها جلوگیری می‌کنند. برای حفظ اثر کراتین می‌توانید با یک کش ساتنی موهایتان را ببندید.
•    پرهیز از تعرق در روزهای اول: رطوبت یکی از عواملی است که به از بین رفتن اثر کراتین می‌انجامد، پس لازم است تا 3 روز بعد از کراتین از استحمام و ورزش که باعث تعرق می‌شوند پرهیز کنید.
•    آرام شانه کردن:  پس از کراتین موهای خود را به صورت آرام شانه کنید و با خشونت گره‌های مو را باز نکنید. برای حفظ اثر بیشتر کراتین از استحمام بیش از حد خودداری کنید.
•    کاهش استفاده از لوازم حرارتی: لازم است پس از کراتین از اتو مو و بابلیس کم‌تر استفاده کنید. سعی کنید تنها درصورت ضرورت از سشوار با باد ملایم استفاده کنید.
•    پرهیز از رفتن به استخر: کلر موجود در آب دریا و استخر نیز به کاهش اثر کراتین می‌انجامد. درصورت ضرورت می‌توانید از شامپو بدون سولفات و ماسک موی بدون نیاز به شستشو استفاده کنید. استفاده از کلاه شنا تماس آب با موها را به حداقل می‌رساند.
•    قرار دادن موها در حالت صاف: پس از انجام کراتین مو، بهتر است موها را حداقل 72 ساعت در حالت مستقیم، صاف و بدون حالت‌دهی قرار دهید. این کار به موها کمک می‌کند که کراتین در داخل ساختار آنها به خوبی بنشیند و اثر بهتری داشته باشد.
•    استفاده از محصولات حفظ کراتین: پس از کراتین مو، استفاده از محصولات مراقبت و حفظ کراتین مو مهم است. این محصولات شامل شامپو، کرم، محلول و ماسک‌هایی هستند که طراحی شده‌اند تا نرمی و صافی موها را حفظ کنند و کراتین را در ساختار موها به خوبی نگه دارند. استفاده مداوم از این محصولات می‌تواند دوام کراتین مو را افزایش دهد.
•    رعایت مراقبت‌های معمولی: علاوه‌بر مراقبت‌های مربوط به کراتین مو، همچنین مراقبت‌های مربوط به موهای سالم و خوش حالت عمومی را نیز رعایت کنید. مانند استفاده از شامپو و محصولات مناسب برای نوع مویتان، استفاده از محصولات محافظتی در برابر آفتاب و محافظت موها در برابر باد، سرما و رطوبت.

سخن پایانی

کراتین، پروتئینی است که به طور طبیعی در ساختار مو وجود دارد و با تزریق آن به موها، آن‌ها منعطف‌تر و صاف‌تر می‌شوند. کراتین مو 4 الی 6 ماه اثرش را حفظ می‌کند و برای حفظ این اثر لازم است مراقبت‌هایی انجام دهید. مراقبت‌های مناسب و استفاده از محصولات مناسب بعد از کراتین مو، به شما کمک می‌کند تا شاهد بهترین نتایج باشید و موهایتان را سالم و نرم نگه دارید. در سالن پرنسس خدمات کراتین و احیا مو توسط افراد ماهر در این زمینه ارائه می‌شود که درخشندگی و زیبایی را به موهایتان هدیه می‌دهد.
شماره تلفن:

 ۰۲۱-۸۸۲۸۹۴۲۶ ۰۲۱-۸۸۲۸۹۴۲۷ ۰۲۱-۸۸۲۴۶۷۹۳ ۰۲۱-۸۸۲۸۹۴۱۵ ۰۲۱-۸۸۲۸۹۴۲۵ ۰۲۱-۸۸۲۸۹۴۱۹

 ۰۹۱۲۸۷۰۹۴۲۶

آدرس: گیشا، نبش خیابان 39
آیدی اینستاگرام: shimabehmanesh.beautysalon