میکاپ مناسب با چهره می‌تواند ظاهر و رنگ صورت را بهبود بخشیده و جذابیت طبیعی فرد را نیز افزایش دهد. استفاده از رژلب، سایه چشم، رژگونه و پودر میکاپ مناسب می‌تواند ویژگی‌های مثبت چهره را برجسته ساخته و عیوب را بپوشاند. استایل‌های مختلفی برای مناسبت‌های متنوع وجود دارند که هر کدام از ویژگی‌های مخصوصی برخوردار هستند. در برخی از افراد تمرکز بر طبیعی بودن آرایش بوده و برخی دیگر به برجسته‌سازی چشم‌ها تاکید می‌کنند. انتخاب هوشمندانه استایل مناسب می‌تواند نقش بسیار مهمی در ایجاد ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد.

بهترین سالن برای میکاپ در غرب تهران

میکاپ چیست؟

میکاپ یا آرایش عادی یک فرآیندی به کمک انواع محصولات آرایشی و بهداشتی است که روی صورت انجام می‌شود تا ظاهری جدید را به افراد ببخشد. در واقع میکاپ به فرد این امکان را می‌دهد تا نقاط قوت صورت خود را برجسته ساخته و عیوب و نقاط ضعف را بپوشاند. در میکاپ برخلاف گریم که از سایه روشن و تیره استفاده می‌شود، از رنگ‌ها کمک می‌گیرند.

استایل میکاپ های متنوع در سالن الهام آزاده

استایل در میکاپ به استفاده از تکنیک‌ها، روش‌ها و انتخاب محصولات خاص جهت ایجاد ظاهری خاص و مشخص برای فرد اشاره دارد. هر فرد می‌تواند استایل منحصربه‌فرد خود را در میکاپ داشته باشد که می‌تواند باتوجه به سلیقه، فرم صورت، نقاط قوت صورت و موقعیت‌های مختلف متفاوت باشد. 
استایل میکاپ می‌تواند شامل استفاده از رنگ‌ها، تکنیک‌های خاص برای توازن میکاپ و آرایش چشم، لب، صورت و سایر قسمت‌های بدن باشد. علاوه‌بر این در سالن الهام آزاده، استایل میکاپ با فشن و مد جدید نیز انجام می‌شود. به عنوان مثال استایل میکاپ رویدادهای خاص مانند میکاپ عروس، میکاپ شب و... نیز وجود دارند که برنامه‌ریزی شده و باتوجه به چارچوب‌های خاص این مناسبت‌ها انجام می‌گیرند.

  • سبک کلاسیک؛ استاندارد پایه در میکاپ

سبک کلاسیک میکاپ یکی از رایج‌ترین سبک‌ها به شمار می‌رود. این سبک به عنوان یک استاندارد پایه در میکاپ صورت محسوب شده و برای رویدادهای رسمی و مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این سبک، تمرکز بر ایجاد پوستی شفاف و درخشان است. استفاده از پایه‌های سبک، کانسیلر و پودر مناسب کمک می‌کند تا پوست منعطف و بی‌نقص به نظر برسد. از رژلب‌های روشن و کلاسیک با رنگ‌هایی چون آبی روشن، قرمز یا صورتی استفاده می‌شود. این رنگ‌ها به لب‌ها جلوه‌ای باشکوه و کلاسیک می‌بخشند. با استفاده از رژگونه‌های تیره و آرایش چشم حرفه‌ای، چشم‌ها را برجسته و جذاب می‌کنند. 
استفاده از سایه‌های متناسب برای عمق دادن به چشم و ایجاد خطوط مژه مصنوعی قدرت این سبک را بیشتر می‌کند. برای سایه زدن و جلوه‌دهی ابعاد صورت نیز از سایه‌های گرم مانند طلایی و برنز استفاده می‌شود. از سبک کلاسیک میکاپ، اغلب برای ایجاد جوانی و نشاط استفاده می‌شود و در این میکاپ تمرکز بر رژلب و آرایش چشم است.

  • سبک اروپایی؛ تاکید بر زیبایی طبیعی چهره 

سبک اروپایی معمولاً بر زیبایی طبیعی صورت تمرکز دارد. در این سبک تاکید بر پوست صاف، روشن و بدون پوشش زیاد است. استفاده از پایه‌های نازک، کانسیلر و پودر مناسب و نازک کمک خواهد کرد تا پوست طبیعی و بی‌نقص به ‌نظر برسد. همچنین از رنگ‌های خنثی و طبیعی در سایه‌ها و رژلب‌های طبیعی استفاده می‌شود. در آرایش چشم‌ها نیز از سایه‌های مات و خط چشم‌های نازک استفاده می‌کنند. از رژلب‌های شاد و ملایم برای آرایش لب‌ها استفاده می‌شود. سبک اروپایی میکاپ ظاهری ساده، طبیعی و زیبا داشته و بر طبیعی بودن ظاهر صورت تمرکز دارد.

  • سبک هالیوودی؛ قدرتمندترین نوع میکاپ

سبک هالیوودی میکاپ یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین سبک‌ها بوده که از صنعت فیلم و سینما هالیوود الهام گرفته شده است. در این سبک از استفاده زیاد فوندانسیون پرهیز شده و به‌گونه‌ای انجام می‌گیرد که دیگران متوجه وجود آرایش زیاد صورت نمی‌شوند. استفاده از سایه‌های برجسته برای آرایش بی‌نقص چشم‌ها رایج است. 
استفاده از سایه‌ها با رنگ‌های درخشنده و تیره برای ایجاد قدرت و عمق در چشم و صورت مشترک است. سبک میکاپ هالیوودی سبب جلب توجه و ایجاد جلوه خاصی در چهره می‌گردد. استفاده از رنگ‌های قوی، آرایش چشم برجسته و لب‌های جذاب باعث ایجاد ظاهری حرفه‌ای شده که برای رویدادهای خاص و فراموش‌نشدنی مناسب است.

  • سبک عربی؛ تاکید بر جلوه چشم ها 

سبک عربی میکاپ یکی از پرطرفدارترین سبک‌های آرایشی به حساب می‌آید و بین بسیاری از بانوان در سراسر جهان به محبوبیت بسیاری دست یافت. این سبک میکاپ به‌دلیل برخورداری از ظاهری گرم، روشن و منحصر‌به‌فرد، شناخته می‌شود. در سبک عربی میکاپ، یکی از مهم‌ترین عناصر، جلوه چشم است. استفاده از رنگ‌های شاد، متنوع و درخشان روی پلک‌ها و استفاده از خط چشم تیره باعث می‌شود تا چشم‌ها بزرگ‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند. همچنین استفاده از رژلب‌های پررنگ در این سبک رایج است.

  • سبک شرقی؛ تمرکز بر آرایش چشم ها 

سبک آرایش شرقی از سبک‌های آرایشی کشورهای شرقی از جمله آسیای مرکزی، خاورمیانه و هند الهام گرفته است. تمرکز اصلی سبک میکاپ شرقی بر آرایش چشم‌ها است. در این سبک از رنگ‌های سرخابی، بنفش و زرشکی به فراوانی استفاده می‌شود. علاوه‌بر چشم‌ها، سبک شرقی بر آرایش لب و پوست نیز تاکید دارد. 
استفاده از رژلب با رنگ‌های زنده، شاداب و درخشان برای داشتن لب‌هایی جذاب و دلربا و همچنین استفاده از روشن‌کننده و براق‌کننده پوست به منظور داشتن پوستی شاداب، از جمله نکات مهم در سبک شرقی میکاپ هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های سبک شرقی استفاده از لوازم آرایش برای برجسته‌سازی و تاکید بر نقاط برجسته صورت است. به عنوان مثال با استفاده از هایلایتر و روشن‌کننده پوست، برجستگی‌های گوناگون صورت بیشتر نمایان خواهند شد.

سخن پایانی

میکاپ روشی ایده‌آل برای پوشاندن نقایص صورت و برجسته‌سازی نقاط قوت آن است. میکاپ در زندگی روزمره و در رویدادهای خاص حائز اهمیت بوده و به افزایش اعتمادبه‌نفس فرد کمک می‌کند. سالن الهام آزاده با تیم مجرب خود در زمینه میکاپ، انواع سبک‌های هالیوودی، اروپایی، عربی، شرقی و... را باتوجه به فرم صورت به بهترین شکل اجرا می‌کنند. هر کدام از این استایل‌ها با زیباتر و برجسته‌تر کردن نقاطی از صورت مانند چشم‌ها یا لب‌ها به جذابیت بیشتر کمک می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هزینه و مشاهده نمونه کارها می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل نموده یا به‌صورت حضوری یا غیرحضوری از طریق راه‌های زیر با مجموعه در ارتباط باشید.
شماره تماس: ۰۲۱-۴۴۴۷۵۹۲۱، ۰۹۱۲۳۷۹۰۷۶۱، ۰۹۱۲۳۹۳۱۸۰۳
آدرس: اشرفی اصفهان، بالاتر از همت، نبش طباطبائی، پلاک 23، طبقه دوم، واحد 6
آیدی اینستاگرام: elhamazadeh_beautysalon