زمان بازدید موزه زمین شناسی :  موزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 15

آدرس : تهران ، میدان آزادی ، خیابان معراج

تلفن موزه زمین شناسی :  64592436 – 64592288

مساحت موزه زمین شناسی تهران که در میدان آزادی، خیابان معراج واقع شده است 345 متر مربع است و زمان تاسیس آن همزمان با تاسیس سازمان زمین شناسى کشور در سال 1338 است. در سال 1387 موزه زمین شناسی مورد بازسازى کامل قرار گرفت.

موزه سازمان زمین شناسى و اکتشافات معدنى کشور موزه اى تخصصى است که به طور خاص نمونه هایى از سنگ، کانى، سنگواره (فسیل) و اشیاء معدنکارى قدیمى بدست آمده از نقاط مختلف داخل و خارج کشور را در خود جاى داده است.

در این موزه حدود 400 نمونه سنگ و 2000 نمونه کانى و بیش از 1200 نمونه سنگواره و 65 نمونه ابزار معدنکارى قدیمى مکشوفه از معادن ایران و اشیاى باستان شناسى نگهدارى مى شود.

ساختمان موزه زمین شناسی یک طبقه با بخش‌های گوناگون است. این بخش‌ها شامل آثار زیر است :

سنگ‌های کانی، آثار فسیلی، آثار باستان‌شناسی مربوط به هشتصد سال پیش، فسیل‌های دوران اول تا چهارم زمین‌شناسی، ماکت فسیل‌های کم‌یاب، تخم‌‌های دایناسور که از مرز فرانسه و اسپانیا آورده شده، فسیل جای پای دایناسور که از استان کرمان به این موزه آورده شده است. همچنین کانی‌های قیمتی نظیر فیروزه، الماس و سنگی که گویا نیل آرمسترانگ از کره ماه به زمین آورده و در زمان رژیم سابق به ایران اهدا شد، در این موزه قرار دارد.

علاقمندان به بازدید نقاط دیدنی و اماکن گردشگری تهران بزرگ می توانند همزمان از جاذبه های گردشگری دیگری همچون برج آزادی، موزه میدان آزادی و پارک المهدی که در نزدیکی موزه زمین شناسی تهران واقع است دیدن نمایند.