ابریشم‌سازی یکی از روش‌هایی بوده که از آن برای لخت و صاف کردن مو‌ها استفاده می‌کنند، امروزه برخی از افراد دارای مو‌هایی فر و خشک هستند که از آن‌ها رنج می‌برند، به همین دلیل همواره به دنبال روش‌هایی هستند که آن‌ها را به صورت صاف و لخت قرار دهند. ابریشم‌سازی درواقع از مواد پروتئینی بسیاری تشکیل شده که نسبت به کراتینه کردن تاثیر بیشتر‌ی روی ساقه مو می‌گذارد. ابریشم‌سازی مو در روش‌های مختلفی در سالن‌های زیبایی انجام می‌گیرد و در برخی مواقع نیز افراد با استفاده از مواد طبیعی هم می‌توانند آن را در منزل خود انجام دهند. 

ابریشم سازی مو چیست و چگونه انجام می گیرد؟

مراحل انجام دادن ابریشم سازی مو در سالن زیبایی زرنوش 

افراد‌ی که ابریشم‌سازی مو را انجام می‌دهند برای اینکه از آسیب رسیدن به مو‌ها جلوگیری کنند بهتر است از شامپو‌ها و مواد مناسب با مو‌ی خود استفاده کنند، آرایشگر ابتدا باید از زبری، خشکی، و جنس موی‌ شما اطلاع یابد و بعد از مواد مناسب با موی‌ شما استفاده نماید. اگر مو‌های شما آسیب‌دیده هستند بهتر است همزمان ابریشم‌سازی و کراتین درمانی را با هم انجام دهید تا نتیجه بی‌نظیری را روی مو‌های خود مشاهده کنید. برای ابریشم‌سازی مو مراحل متفاوتی وجود دارد که برخی از آن شامل: 
1.    در مرحله نخست ابتدا باید برای انجام کراتین درمانی و ابریشم‌سازی مو‌های شما کاملا تمیز و از هرگونه آلودگی پاک باشند پس در اولین مرحله باید در شستن مو‌ها دقت بالایی داشته باشید. 
2.    بعد از شستن مو‌ها نوبت به استفاده کردن از مواد مورد نیاز می‌رسد، در اینجا از مواد‌ی که برپایه کراتین هستند استفاده کرده و همچنین دیگر مواد‌ی که آرایشگران برای ابریشم‌سازی به کار می‌برند شامل مواد‌های گیاهی، روغن‌های پروتئینی، ویتامین E، انواع روغن مانند آووکادو، نارگیل، نرم کننده و…. می‌شوند. 
3.    بعد از اینکه مواد لازم روی مو‌ها قرار گرفت باید کمی صبر کنید تا خشک شود و بعد از گذشت ۵ الی ۱۰ دقیقه آن را به خوبی بشویید تا از مو‌هایی صاف و لخت برخوردار شوید. 

مراقبت هایی که باید بعد از انجام ابریشم سازی مو انجام دهید

ابریشم‌سازی مو بعد از اینکه انجام گرفته شد باید مراقبت‌هایی برای آن انجام دهید تا به سلامت مو‌های خود کمک کرده باشید؛ چراکه در این مواقع باید بیشتر از هر زمان دیگری مراقب آن‌ها باشید برخی از این مراقبت‌ها و نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید شامل: 
1.    بعد از ابریشم‌سازی، بهتر است مو‌های خود را تا سه روز نشویید و بعد از گذشت سه روز آن‌ها را با روش‌های صحیح شستشو دهید، اگر سریعاً بعد از ابریشم‌سازی مو‌ها را بشویید انتها‌ی تار‌ها به هم می‌پیچند؛ به همین دلیل مو‌ها دوباره به حالت اولیه خود باز می‌گردنند. 
2.    برای اینکه مو‌های شما در سلامت کامل باشند بهتر است بعد از شستو بگذارید کاملا خشک شده و بعد به شانه کردن آن‌ها بپردازید.
3.    سه روز که از ابریشم‌سازی مو‌های شما گذشت برای شستن آن‌ها از شامپو‌هایی که فاقد سولفات هستند استفاده کنید و بعد از آن ماسک مو و نرم‌کننده‌هایی که سولفات ندارند استفاده نمایید. 
1.    ۴.هرگز از آب داغ برای مو‌های خود استفاده نکنید و در این مدت تنها با آب ولرم آن‌ها را بشویید. 
4.    برای اینکه سریعاً با گره خوردن مو‌های خود مواجه نشوید، بهتر است از روبالشتی‌هایی که از جنس ساتن هستند استفاده کنید. 
5.    بعد از ابریشم‌سازی و کراتین‌درمانی تا مدت زمان طولانی از رنگ برای آن‌ها استفاده نکنید. 
6.    بهتر است برای خشک کردن مو‌های خود پارچه نخی را انتخاب کنید، چراکه حوله‌ها به دلیل زبر‌ی و اصطکاکی که در خود دارند کوتیکول مو را به طور کامل از بین خواهند برد. 
7.    در برخی مناطق ممکن است آبی که برای استحمام استفاده می‌کنند  فلزات سنگین و یا املاح معدنی در آن‌ها یافت شود، به همین دلیل این‌گونه آب‌ها به مو‌ها نیز آسیب می‌رسانند. پس در هنگام شستشو بهتر است جوش‌شیرین را در شامپو بریزید و هفته‌ای یک بار از آن استفاده کنید.

ابریشم سازی مو با کراتین مو چه تفاوت‌ هایی دارد؟    

ابریشم‌سازی با کراتینه کردن مو‌ها تفاوت‌های بسیاری داشته و برای صاف و لخت کردن مو‌ها به کار می‌رود؛ اما کراتینه یک تکنیک برای باز‌سازی و احیا‌ی دوباره مو بوده و مواد‌ی که برای کراتینه کردن به کار می‌برند حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد به مو‌های آسیب دیده و صاف کردن ‌آن‌ها نیز کمک خواهد کرد. تفاوت‌های دیگر‌ی نیز وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل: 
1.    هنگامی که ابریشم‌سازی روی مو‌ها انجام می‌گیرد اثرات آن به صورت دائمی بوده و تنها با کوتاه شدن حالت آن‌ها تغییر خواهد کرد؛ اما روش کراتینه تقریباً تا ۶ ماه ماندگاری دارند و بعد از آن افراد می‌توانند برای ترمیم آن اقدام کنند.
2.    افراد‌ی که از کراتینه استفاده می‌کنند، معمولاً مو‌هایی آسیب‌دیده دارند و برای رفع این آسیب دیدگی کراتینه را انتخاب خواهند کرد؛ اما ابریشم‌سازی اکثرا برای مو‌های سالم و طبیعی به کار می‌رود وبه تقویت آن‌ها نیز کمک می‌کند. 
3.    بعد از اینکه کراتینه روی مو‌ها انجام گرفته شد بعد از گذشت دو هفته افراد می‌توانند از دکلره و رنگ استفاده کنند؛ اما ابریشم‌سازی که انجام می‌گیرد تا مدت طولانی نباید از رنگ و دکلره روی آن‌ها استفاده شود.
4.    مو‌هایی که ابریشم‌سازی شده‌اند بعد از حمام با سشوار هیچ‌گونه حالتی به خود نخواهند گرفت و تنها صاف و لخت خواهند ماند؛ اما کراتینه مو بعد از حمام با سشوار حالت‌های مختلفی را به خود می‌گیرند. 
5.    در هنگام کراتینه کردن مو‌ها از فرمالدهید‌ها و حرارت‌بالا برای ورود مواد کراتین‌دار به کوتیکول مو‌ استفاده می‌کنند؛ اما در هنگام ابریشم‌سازی مو به هیچکدام از این موارد نیاز‌ی نخواهد بود.

بهترین مرکز برای احیای مو در ولیعصر

سخن پایانی

امروزه افراد بسیاری هستند که از مو‌هایی فر، زبر و خشک برخوردار بوده و در برخی مواقع از آن‌ها رنج می‌برند؛ به همین دلیل به دنبال روشی برای صاف کردن آن‌ها خواهند بود که ابریشم‌سازی یکی از این روش‌ها برای صاف و لخت‌کردن به شمار می‌رود و افراد می‌توانند از آن برای مو‌های خشک و زبر و… خود استفاده کنند. افرادی که از ابریشم‌سازی برای مو‌های خود استفاده می‌کنند باید به نکات مختلفی نیز توجه داشته باشند تا مو‌ها دچار آسیب نشوند. اگر شما هم قصد دارید برای مو‌های خود از روش ابریشم‌سازی مو استفاده کنید ما به شما توصیه می‌کنیم به سالن زیبایی زرنوش با مدیریت آرزو عظیمی مراجعه کنید تا بهترین ابریشم‌سازی مو برای شما انجام شود. شما می‌توانید برای مراجعه به سالن زیبایی زرنوش از طریق راه‌های ارتباطی زیر اقدام فرمایید. 
آدرس:
خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبه‌روی BRT ونک، نبش ۱۸گاندی، پلاک۲۴۱۵،طبقه ۲، واحد ۴
شماره تماس: 

۰۲۱-۸۸۱۹۷۲۲۴

 ۰۹۳۰۷۰۳۳۰۷۴


آیدی اینستاگرام: 
zarnoosh_beautysalon