کراتین مو یک تکنیک زیبایی است که به صاف کردن و احیای موهای آسیب دیده می‌پردازد. بانوان باردار به‌دلیل تغییرات هورمونی، معمولاً نسبت به ظاهر خود حساس می‌شوند و به‌دنبال روشی هستند که موهای خود را زیباتر نشان دهند. کودکان نیز به درخواست والدین خود موهای خود را کراتینه می‌کنند تا از شانه زدن و نگهداری مداوم آن‌ها رها شوند؛ اما آیا این کار ضرری برای بانوان باردار یا کودکان دارد؟ 

بهترین مرکز کراتین مو در سعادت آباد

کراتینه کردن مو در دوره بارداری در مرکز مراقبت زیبایی مها

کراتینه کردن مو با متریال گیاهی طبق مطالعات پزشکی، باعث زایمان زودرس و کاهش وزن جنین نمی‌شود؛ اما هیچ اطلاعات علمی مبنی بر تاثیر کراتین در سلامت جنین وجود ندارد. لازم به ذکر است که بانوان باردار باید از هرگونه تماس با مواد شیمیایی خودداری نمایند تا از سلامت خود و جنین خود محافظت کنند. 

عوارض کراتین گیاهی مو در دوره بارداری

کراتین گیاهی بسیار طبیعی است و در آن از متریال شیمیایی به هیچ عنوان استفاده نشده است؛ اما به‌طور کلی مواد آن وارد پوست سر شده و از طریق جریان خون، هنگام تغذیه از طریق جفت به جنین انتقال می‌یابند. جالب است بدانید که این انتقال مواد تنها به هنگام کراتینه کردن مو اتفاق نمی‌افتد، بلکه تا زمانی که متریال روی مو وجود دارد، به‌واسطه سشوار و اتو مو، مواد کراتینه تحریک شده و وارد جریان خون می‌شوند. در دوران بارداری به‌دلیل تغییرات هورمونی، بافت طبیعی مو تغییر کرده و ماندگاری کراتین در زمان بارداری کم‌تر خواهد شد. همچنین در دوره بارداری باتوجه به این‌که سیستم بویایی به شدت حساس است؛ اگر به مدت زیاد بوی متریال کراتینه را استشمام نمایید، ممکن است دچار تهوع و سرگیجه شوید.

کراتین گیاهی در هفته اول یا ماه اول بارداری در مرکز مراقبت زیبایی مها

 کراتین گیاهی به علت عدم وجود مواد شیمیایی و مضر و همچنین با رعایت احتیاط و اصول صحیح کراتینه کردن، تا حد زیادی از آسیب به مادر و جنین جلوگیری می‌کند؛ از این‌رو کراتینه کردن در هفته یا ماه اول بارداری به‌دلیل این‌که هنوز ارتباط خونی بین جنین و مادر به وجود نیامده، به احتمال خیلی زیاد موجب بروز عوارض خطرناک برای جنین نخواهد شد. در مرکز مراقبت زیبایی مها با رعایت جوانب احتیاط و استفاده از بهترین مواد کراتینه، با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. 

نکاتی مهم کراتینه کردن مو در دوره بارداری

 بهتر است در دوره بارداری برای زیباتر شدن موهای خود به سراغ روش طبیعی و خانگی بروید و از ماسک‌های موی طبیعی یا روغن نارگیل و آووکادو استفاده کنید. همچنین در سه ماه اول بارداری به هیچ عنوان موهای خود را کراتینه نکرده و این روش را به سه ماه دوم بارداری به تاخیر بیندازید. نسبت به مرکز زیبایی که مراجعه می‌کنید اطمینان لازم را حاصل نمایید و نسبت به تخصص آرایشگر و متریال استفاده شده، به‌خوبی تحقیق فرمایید. بانوان باردار برای کراتینه کردن موهای خود حتماً با پزشک خود مشورت کرده، زیرا پزشک متخصص از سلامت شما و جنین اطلاعات بیشتری دارد.

کراتین گیاهی مو برای کودکان

باتوجه به پیشرفت صنعت زیبایی در سال‌های اخیر، دیگر تکنیک‌های زیبایی سن و سال خاصی نداشته و هر شخصی می‌تواند آن را انجام دهد. بسیاری از خانواده‌ها علاقه‌مند هستند تا‌ موهای دختر خود را صاف و مجعد کنند تا شانه زدن آن‌ها آسان باشد و به‌راحتی گره نخورد. شما می‌توانید در مرکز مراقبت زیبایی مها با استفاده از بهترین مواد و همچنین بدون استفاده از هیچ مواد شیمیایی و مضری، موهای کودک خود را کراتینه کرده و نگران آسیب رسیدن به آن نباشید. 

نکاتی که در هنگام کراتینه کردن مو کودکان باید رعایت کنید

برای کراتینه کردن موی کودک خود حتماً به یک مرکز معتبر و شناخته شده، مراجعه نمایید. زمانی که مرکز مربوطه از اعتبار بالایی برخوردار باشد، با خیالی آسوده برای کراتینه کردن موی کودک خود اقدام خواهید کرد. همچنین توصیه می‌شود که قبل از کراتین کردن مو کودک، حتماً نسبت به مواد کراتینه تحقیق کرده و باتوجه به پوست فرزند خود باید متریالی را برگزینید که دارای مواد شیمیایی نباشد. صاف کردن و کراتینه کردن مو کودکان خود را به افراد متخصص و باتجربه بسپارید؛ چراکه افراد متخصص از مواد باکیفیت و اصل استفاده می‌کنند. به هیچ عنوان با هزینه و قیمت کم‌تر به سلامت کودک خود آسیب نرسانید، زیرا ممکن است در آینده دچار پشیمانی شوید.

آیا کراتین گیاهی برای بانوان باردار ضرر دارد

سخن پایانی

در پاسخ به این سوال که آیا کراتین برای بانوان باردار و کودکان ضرر دارد یا خیر، باید گفت که این تکنیک زیبایی اگر با رعایت جوانب احتیاط مانند تخصص آرایشگر و مواد طبیعی خوب انجام شود، برای کودکان مضر نخواهد بود. نسبت به بانوان باردار باید گفت که در هفته اول یا ماه اول اگر به مراکز معتبر مراجعه نمایید یا در سه ماهه دوم بارداری این روش را انجام دهید، با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق‌ راه‌های ارتباطی زیر با این مجموعه در ارتباط باشید.
آدرس: سعادت آباد، میدان کاج، خیابان نهم شرقی، پلاک 24 واحد 20
شماره تماس: ۰۹۱۹۹۳۱۰۳۹۳
اینستاگرام: mahamehr.academy