اولین عمل جراحی پلاستیک در سال ۱۹۱۲ بر روی یک سرباز آسیب دیده در جنگ انجام شد. از همان زمان جراحی‌‌های پلاستیک در کل جهان با پیشرفت قابل توجهی ادامه پیدا کرد و اکنون به یکی از پرتکرارترین اعمال جراحی تبدیل شده است. جراحی پلاستیک امروزه با هدف زیبایی، ترمیمی و بازسازی انجام گرفته و می‌تواند نقش بسیار موثری را در درمان و بازگشت زیبایی داشته باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که در جراحی پلاستیک نقش دارد، تجربه جراح است. جراحان بسیار زیادی وجود دارند که ممکن است از نظر علمی در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشند اما به دلیل کم تجربگی، اعمال جراحی بی کیفیتی را ارائه دهند‌. پس توجه به تبحر جراح باید در اولویت قرار گیرد.

دکتر خوب برای جراحی پلاستیک در میرداماد

 جراحی پلاستیک چیست؟

جراحی پلاستیک یا Plastic surgery یک عمل جراحی است که تهاجم و سختی آن بسته به موضع جراحی و نوع جراحی پلاستیک دارد. به طور کلی جراحی پلاستیک با هدف زیبایی و ترمیمی انجام می‌شود. جالب است بدانید برخلاف باور عمومی در جراحی پلاستیک از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. جراحی پلاستیک در زمانی مانند سوختگی، جراحات شدید، شکستگی جمجمه یا… یک جراحی ضروری محسوب می‌شود و می‌تواند نقش بسیار مهمی در بازگشت بافت‌‌های از دست رفته و اعتماد به نفس به افراد داشته باشد. 
همانند تمام جراحی‌های دیگر، جراحی پلاستیک نیز برای موفقیت آمیز بودن نیازمند جراحی چیره دست است تا بتواند نقاط ضعف چهره یا بدن را بدون اینکه ظاهری مصنوعی ایجاد کند، به نحو احسن محو نماید. در بسیاری از موارد که به دلیل جراحات یا سوختگی، قسمتی از پوست آسیب دیده با استفاده از گرفت کردن قسمتی از پوست سالم را به قسمت آسیب دیده پیوند می‌زنند. 

مراقبت قبل از جراحی پلاستیک

جراحی پلاستیک بازه وسیعی را در بر گرفته و می‌تواند یک جراحی کوچک یا جراحی بزرگ به حساب آید. در برخی مواقع چندین عمل جراحی پلاستیک را در یک زمان انجام می‌دهند تا از عوارض بیهوشی بکاهند؛ اما نکته مهم قبل از انجام هر جراحی پلاستیک این بوده که پزشک خود را از بیماری‌های زمینه‌ای، داروهایی که مصرف می‌کنید، مشکلات روحی و روانی و همچنین سابقه اعمال جراحی پلاستیک دیگر با خبر کنید. مهم است بدانید افرادی که اقدام به اعمال جراحی پلاستیک می‌کنند، باید از استعمال دخانیات به مدت ۳ هفته خودداری کنند. همچنین قرار نگرفتن در معرض آفتاب و استفاده از ضد افتاب‌های با SPF بالای ۲۰ برای یک جراحی اثربخش ضروری است. همچنین به مدت ۱۲ ساعت باید از خوردن و آشامیدن جلوگیری کرد. 

پرتکرارترین عمل‌های جراحی پلاستیک

با توجه به آماری که در کشور ما وجود دارد، جراحی‌های پلاستیک زیبایی دارای میزان بسیار بالایی هستند. در زیر به چند مورد از پرتکرارترین اعمال جراحی پلاستیک اشاره خواهیم کرد‌‌.

  • بلفاروپلاستی 

جراحی پلک یکی از جراحی‌های بسیار تاثیر گذار در زیبایی صورت است. در این جراحی بخشی از پوست و چربی‌های اضافی پلک پایین و بالا برداشته می‌شود. همچنین ماهیچه‌هایی که در اثر عدم کار به سلول‌های مرده و افتاده تبدیل شده‌اند، جدا می‌شوند. این عمل برای کسانی که به صورت ژنتیکی یا به دلیل بالا رفتن سن دچار افتادگی پلک هستند، مناسب است. 

  • رینوپلاستی

جراحی بینی یکی از دیرینه‌ترین جراحی‌های پلاستیک محسوب می‌شود‌ این جراحی هم می‌تواند نقش زیبایی داشته و همچنین برای اختلالات تنفسی، پولیپ، کجی سپتوم و شکستگی بینی انجام شود. مراقبت‌های قبل و بعد از رینوپلاستی در نتیجه عمل جراحی نقش بسزایی دارند. تغییر در اندازه بینی مهم‌ترین مورد برای انجام رینوپلاستی محسوب می‌شود. 

  • ابدومینوپلاستی

این جراحی با هدف حذف پوست و چربی‌های اضافه شکم و پهلو انجام می‌شود. ابدومینوپلاستی معمولا برای خانم‌هایی که پس از زایمان دارای پوست شکم افتاده و بد فرمی هستند، استفاده می‌شوند. همچنین این روش یکی از بهترین روش‌ها برای از دست دادن چربی‌های اضافه شکم بوده که معمولا نسبت به فعالیت بدنی مقاومت نشان می‌دهند و از بین نمی‌روند. 

  • لیپوساکشن

این عمل جراحی برای خارج کردن چربی‌های اضافه در همه نواحی بدن استفاده می‌شود. معمولا لیپوساکشن برای بازو، شکم، ران یا گردن استفاده شده و تاثیرات بسیار مثبتی نیز دارد. در این عمل ابتدا چربی‌ها حرارت دیده و سپس به کمک دستگاه مکنده، خارج می‌شوند. 

تضمین موفقیت جراحی با دکتر مصطفی ده مرده ئی

از وظایف مهم یک جراح پلاستیک موفق آگاه کردن بیمار از نحوه جراحی، عوارض آن، فواید و نتیجه بعد از عمل است. دکتر ده مرده ئی به دلیل تجربه بیش از ۱۰ سال در زمینه جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی تشخیص بسیار دقیقی را در این زمینه انجام داده و شما را در انتخاب کردن یاری می‌کند. هرچند که جراحی پلاستیک در بسیاری از مواقع به دلیل زیبایی انجام می‌شود اما پزشک باید در هر حالتی اولویت اول را سلامتی بیمار قرار دهد، حتی اگر هدف از جراحی فقط زیبایی باشد!
دکتر ده مرده ئی مسئولیت ریاست بیمارستان سوختگی شهید مطهری تهران را بر عهده داشته و به دلیل جراحی‌ کیس‌های بسیار متنوع یکی از با تجربه‌ترین پزشکان جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی محسوب می‌شود. جالب است بدانید دکتر ده مرده ئی عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز بوده و جراحی‌های پلاستیک را با به روزترین متود‌های جهانی با کمترین عوارض و نتیجه رضایت بخش انجام می‌دهد. 
در مطب دکتر ده مرده ئی انواع جراحی‌های پلاستیک از جمله جراحی گونه، پلک، پیشانی، شقیقه، ابرو، صورت، گردن، بینی، پیکر تراشی و ترمیم عوارض سوختگی با جدیدترین دستگاه‌ها و در کلینیکی کاملا بهداشتی و آرام انجام می‌گیرد. جالب است بدانید در این مرکز خدمات تزریق ژل، بوتاکس و مزوتراپی نیز انجام می‌شود. 

بهترین دکتر جراحی بینی در میرداماد

انجام جراحی پلاستیک توسط دکتر مصطفی ده مرده ئی

اعمال جراحی پلاستیک دارای حساسیت بسیار بالایی است. اعتماد به یک پزشک باید با علم و آگاهی کافی و توجه به رزومه آن‌ها انجام شود. عدم تبحر جراح پلاستیک باعث صدمات جبران ناپذیری می‌شود که تا پایان عمر در زندگی فرد تاثیرگذار است. در مرکز جراحی پلاستیک دکتر ده مرده ئی کلیه اعمال جراحی پلاستیک به صورت اصولی و با مجهزترین دستگاه‌ها قابل انجام هستند و شما می‌توانید با خیال آسوده اعمال جراحی خود را با کمترین قیمت انجام دهید. 

●    شماره تماس:۰۲۱-۲۲۹۲۵۰۸۸
 ۰۹۰۲۳۸۸۸۳۳۹

●    آدرس: تهران، خیابان میرداماد، روبروی مسجد الغدیر، خیابان شنگرف (انوار)، نبش یکم، پلاک ۳۷، طبقه اول، واحد ۱
●    آیدی اینستاگرام: dr. dahmardehei