روزهای بازدید : همه روزه جز ایام سوگواری

ساعت کار : 9:30 الی 21:30

تلفن : 8788680

آدرس : خیابان ولیعصر، بعد از میرداماد، نبش قبادیان، موزه تاریخ تهران

آثار به نمايش گذاشته شده در موزه تاريخ به تاريخ معاصر ايران (200 سال اخير) اختصاص دارد و شامل ظروف و وسايل شخصي ناصرالدين شاه‌، تابلوهاي كمال‌الملك است‌.

تماشاگه تاريخ مشتمل بر چند خانه است‌: نگارخانه‌، كتاب‌خانه‌، تماشاخانه‌، چاي‌خانه‌، سفره‌خانه و ساختمان اصلي كه در مجموع سه طبقه را تشكيل مي‌دهد.

موزه تماشاگه تاریخ تهران

 طبقه زيرين شامل تماشاخانه‌، طبقه مياني‌، سالن‌هاي موزه و بخش اداري و طبقه فوقاني نگارخانه است كه مكان نمايش ادواري آثار گوناگون هنرمندان است‌. در بخش تماشاخانه‌، تابلوهاي رنگ روغن مربوط به قرن 13 هجري‌، ظروف سفالي‌، جام و ظروف فولادي كه در قرون 12 و 13 هجري‌، در كشورهاي انگلستان‌، روسيه و ايران ساخته شده‌اند و هم‌چنين‌، ظروف شيشه‌اي از جنس كريستال متعلق به چكسلواكي سابق و كاسه و بشقاب چيني و بسياري ظروف ديگر به نمايش گذاشته شده‌اند. در بخش‌هاي ديگر تماشاخانه‌، تابلوهاي رنگ روغن كه چهره‌هاي صنيع‌الدوله‌، مصورالممالك‌، ظهيرالدوله و مظفرالدين شاه در آن‌ها ديده مي‌شود، قلمدان‌هاي بسياري با طرح‌هاي مختلف از جنس مقواي فشرده‌، كاشي نقش برجسته‌، قاب آينه از جنس نقره‌، شمعداني‌ها، نقاشي‌هاي مينياتور از استاد فرشچيان‌، انواع شمشير و تفنگ‌، كيف دستي ناصرالدين شاه و بسياري آثار ديگر و در بخش نگارخانه نيز آثار به نمايش گذاشته شده هنرمندان مختلف ديده مي‌شود. در فضاي باز مجموعه سفره خانه سنتي و مركز خريد داير است‌.