امروزه یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری را شمش طلا می‌دانند. طلایی که برای تولید شمش به کار برده می‌شود، بدون ناخالصی بوده و گزینه بسیار مناسبی برای هدیه دادن و تجارت طلا به شمار می‌رود. معمولاً هنگامی که طلا به‌صورت مذاب در کوره وجود دارد، لوگو و برند سازنده روی آن جایگذاری می‌گردد تا به این صورت اصالت شمش طلا حفظ شود. خوشبختانه امروزه برندهای معتبر خارجی و داخلی برای خرید شمش وجود دارند. صرافی‌هایی معتبر مانند صرافی تهران با بهره‌مندی از بهترین مشاورین و کارشناسان، شما را در خرید انواع شمش، سکه و ارز یاری می‌کنند. 

بهترین صرافی برای خرید شمش طلا

معرفی شمش طلا

شمش طلا (gold bar) برخلاف طلای آب شده، از ذوب کردن طلای خالص در کوره به دست می‌آید. عیار شمش طلا در بازه ۹۹۵ تا ۹۹۹.۹ در هزار قرار داشته که نوع دوم بیشترین درصد خلوص شمش را دارا است. طبیعتاً شمش‌های خالص‌تر، ارزش بیشتری دارند. شمش‌های دارای ناخالصی در واقع آلیاژی از طلا و مس هستند که محکم‌تر از شمش‌های خالص بوده؛ اما قیمت آن‌ها کمتر است. 
معمولاً روی شمش اطلاعاتی در مورد وزن، درصد خلوص و شرکت سازنده آن حک می‌شوند. به‌طور معمول شمش‌های طلا در وزن ۱۲.۵ کیلوگرم به تولید می‌رسند؛ اما حتی شمش‌های ۱ گرمی نیز برای سرمایه‌گذاری‌های کوچک یا هدیه دادن وجود دارند. غالب‌‌ترین شمش‌هایی که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌شوند، شمش‌های یک کیلوگرمی هستند. 

مشخصات شمش طلا اصل

تصور کنید که پس از جمع‌آوری سرمایه خود، علاقه‌مند هستید که جهت حفظ ارزش آن، اقدام به خرید شمش نمایید؛ اما به‌دلیل عدم آگاهی از خصوصیات شمش اصل و همچنین اعتماد به مراکز غیرمعتبر خرید فروش، شمش غیراصل را خریداری کنید. این موضوع علاوه‌بر از دست دادن سرمایه باعث کاهش اعتمادبه‌نفس و انگیزه شما برای سرمایه‌گذاری جدید می‌شود. شما می‌توانید خرید شمش طلا اصل را با آسودگی خاطر از صرافی نامدار انجام دهید.
اولین نکته‌ای که باید برای تشخیص شمش طلای اصل در نظر داشته باشید، توجه به حک شدن عیار روی شمش عیار است. البته این مورد برای تمییز دادن طلای غیراصل و اصل کافی نبوده و لازم است تا از دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای تعیین عیار شمش طلا استفاده شود. جالب است بدانید که شمش‌های اصل دارای جلایی براق هستند و به‌صورت مات و کدر تهیه نمی‌گردند. 
شمش طلا دارای یک وزن کاملاً ثابت است که روی آن حک شده‌ است. اگر عددی که ترازو نشان می‌دهد، کوچک‌ترین مغایرتی با عدد حک شده داشته باشد؛ احتمالاً شمش تقلبی است. شمش طلای خالص به آهنربا نمی‌چسبد و خاصیت مغناطیسی ندارد. استفاده از دستگا‌ه‌های مجهز به امواج اولتراسوند، تست صدا، کد شناسایی شمش، تست سرامیک و تست اسید نیتریک نیز از روش‌های تعیین خلوص شمش و اصیل بودن آن محسوب می‌شوند.

فرق شمش طلا ایرانی و خارجی

شمش ایرانی و خارجی هر دو برای سرمایه‌گذاری انتخاب بسیار مناسبی به حساب می‌آیند، به شرط این‌که اصالت آن‌ها تایید شود. تفاوت شمش ایرانی و خارجی در عیار آن‌ها است. شمش‌های خارجی عیاری برابر ۹۹۹.۹ دارند؛ در حالی که عیار شمش‌های ایرانی ۹۹۵ است. این نکته نشان می‌دهد که شمش‌های خارجی از خلوص و به‌طبع قیمت بیشتری برخوردار هستند. 

انواع شمش طلا ایرانی

شمش‌های ایرانی گزینه‌ محبوب و ارزان‌تر بازار برای سرمایه‌گذاری، تجارت و هدیه دادن هستند. خوشبختانه در سال‌های اخیر برندهای باکیفیتی در این زمینه شروع به فعالیت کرده‌اند. از جمله این برندها می‌توان به پرنیا، ونوس، پارسیان، پارسیس گل، ایران شمش، شمش محمد و خانه شمش ایران اشاره کرد. 

انواع شمش طلا خارجی

شمش‌های خارجی انتخاب کسانی هستند که قدرت مالی بیشتری داشته و قصد سرمایه‌گذاری‌های کلان را دارند. این شمش‌ها به‌وسیله بانک مرکزی خریداری می‌شوند و در اختیار بانک‌ها و صرافی‌ها قرار می‌گیرند. در میان شمش‌های خارجی، شمش‌های سوئیسی valcambi در سطح جهانی زبانزد هستند؛ اما شمش‌های اماراتی emirate gold، شمش انگلیسیRoyal Mint ،Baird & Co، شمش آلمانی Heraeus، شمش استرالیایی Perth Mint و شمش بلژیکی umicore از معروف‌ترین برند‌های شمش به شمار می‌روند. 

 فروش شمش طلا اصل را با صرافی نامدار رقم بزنید!

خرید شمش طلا هرچند یک سرمایه‌گذاری ایمن است؛ اما اگر بدون آگاهی انجام گیرد، باعث ضرر و زیان مالی می‌شود. صرافی نامدار، نامی معتبر در زمینه تبادل ارز‌، شمش و سکه با بیش از ۱۰ سال سابقه است که خرید و فروش در این مجموعه بنابر چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی انجام می‌شود‌. در این صرافی کلیه خریدها به‌صورت حضوری بوده و وب سایت آن تنها جهت اطلاع از نرخ ارزهای جهانی، سکه و شمش‌های طلا راه‌اندازی شده است. صرافی نامدار دارای ارزهای بسیار متنوع، پشتیبانی، بدون محدودیت خرید و فروش، قیمت‌های به‌روز و آنلاین ارز و شمش و دارای نشان فیزیکی دفتر است. 
به همین دلیل افرادی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، می‌توانند با خیالی آسوده، خرید خود را در کمترین زمان ممکن برای احراز هویت خود انجام دهند. جالب است بدانید که در این صرافی، به کمک دستگاه‌هایی پیشرفته اصالت طلای شما اعم از شمش یا سکه تعیین می‌شود و شما می‌توانید با خیالی آسوده، خرید خود را به انجام برسانید. صرافی نامدار به‌روزترین قیمت‌های شمش ایرانی و خارجی، سکه، ارز و دلار را به مشتریان ارائه می‌دهد. 

خرید شمش طلا در تهران

سخن پایانی

در بازار اقتصادی امروز که قیمت ارز و طلا با تغییراتی پیوسته و رو به رشدی همراه است، خرید شمش می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود محسوب شود. اطمینان از اصالت شمش ایرانی و خارجی یک آیتم مهم در خرید به حساب می‌آید. صرافی نامدار، فروش شمش را بر مبنای سیاست‌های بانک مرکزی انجام می‌دهد و لذت یک سرمایه‌گذاری امن را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. 

●    شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۱۹۱۱۹۲
 ۰۹۹۱۸۶۸۹۷۱۸

●    آدرس: تهران، بلوار میرداماد، برج اسکان، طبقه زیر همکف، شماره۱۷
●    آیدی اینستاگرام: namdar_exchange