ایمپلنت دندان از روش‌های پیشرفته‌ای است که در مراکز درمانی دندانپزشکی انجام می‌شود و باعث سلامت دندان و در نتیجه در کیفیت زندگی نیز تاثیر می‌گذارد. به طورکلی ایمپلنت دندان یک انتخاب بسیار مناسبی است که جایگزین دندان‌های از بین رفته می‌شود که علاوه‌بر زیبایی در اعتماد به نفس افراد نقش به سزایی دارد. دندانپزشکی شبانه روزی آدرینا فرصتی فراهم آورده است که تمام افراد به صورت اقساطی بتوانند ایمپلنت کنند و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند.

ایمپلنت اقساطی دز نارمک

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان، به عنوان دندان مصنوعی جایگزین می‌شود و جای خالی دندان‌ها را به خوبی پر می‌کند. ایمپلنت طی یک عمل جراحی، یک میله پیچی شکلی  وارد استخوان فک می‌شود تا با استخوان‌های اطراف فک جوش خورده و بتواند تاج مصنوعی دندان را نگه دارد. به عبارت دیگر ایمپلنت مانند ریشه دندان عمل کرده و همچنین روکش دندان به عنوان تاج دندان است. به طورکلی ایمپلنت به دندان‌های اطراف فک تکیه نمی‌کند؛ بلکه با وارد شدن در داخل استخوان فک، به طور ثابت باقی می‌ماند. 

جنس مواد ایمپلنت

جنس مواد ایمپلنت به طورکلی از تیتانیوم یا زیرکونیا است. زیرکونیا و تیتانیوم متریالی هستند که با بدن انسان بسیار سازگار دارد و به صورت مهاجم خارجی عمل نمی‌کند و در نتیجه باعث واکنش در بدن نمی‌شود. 
مراحل کاشت ایمپلنت در دندانپزشکی شبانه روزی آدرینا
•    ابتدا پزشک متخصص دندان‌های شما را بررسی و عکس‌برداری می‌کند. 
•    در مرحله دوم به شما نوبت داده می‌شود که برای جراحی مراجعه کنید. 
•    مرحله سوم شما را بی‌حس یا بی‌هوش می‌کنند. 
د    مرحله چهارم دندان‌های قبلی را با ملایمت خارج می‌کنند. 
•    مرحله پنجم استخوان را سوراخ کرده و ایمپلنت در داخل آن قرار داده می‌شود.
•     در مرحله ششم ایمپلنت را جایگذاری و لثه را بخیه می‌زنند. 
•    مرحله هفتم باید منتظر باشید تا استخوان با ایمپلنت پیوند بخورد که زمان آن بین 2 تا 6 ماه است. 
•    در مرحله هشتم اباتمنت را روی ایمپلنت پیچ می‌کنند. 
•    در مرحله نهم اباتمنت نصب شده را قالب‌گیری کرده تا براساس آن روکش دندان برای شما ساخته شود. 
•    در مرحله آخر با آماده شدن روکش، به دندانپزشکی مراجعه می‌کنید تا آن را به ایمپلنت وصل کنند که با چسب یا پیچ انجام می‌شود.

بهترین مرکز ایمپلنت اقساطی در شرق تهران

مدت زمان درمان ایمپلنت

درمان ایمپلنت باتوجه به اینکه باید به استخوان فرصت داده شود تا به ایمپلنت جوش بخورد و ایمپلنت بتواند فشار فک را تحمل کند، حدود سه تا شیش ماه برای درمان زمان نیاز است. گاهی ممکن است پس از کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان نیز داشته باشید که باید چند ماه برای جوش خوردن پیوند استخوان و همچنین آماده شدن استخوان برای ایمپلنت باید منتظر بمانید. البته لازم به ذکر است که اگر بیمار دارای شرایط مناسبی باشد، طی یک روز تمام مراحل کاشت انجام می‌شود. اگر علاقه دارید که ایمپلنت فوری بکارید که بیشتر جنبه زیبایی دارد؛ بهتر است با پزشک خود مشورت کنید؛ چرا که ایمپلنت فوری به دندان و توانایی بدنی و سلامت دهان بستگی دارد.

هزینه کاشت ایمپلنت در دندانپزشکی آدرینا

هزینه کاشت ایمپلنت در افراد متفاوت است. همچنین عواملی وجود دارد که در هزینه کاشت تاثیر می‌گذارد که شامل تخصص دندانپزشک، قیمت داروها و تسهیلات کلینیک، تجهیزات مورد استفاده به هنگام جراحی، هزینه‌هایی که به آزمایش و عکس برداری مربوط است، دفعاتی که به مرکز درمانی مراجعه می‌کنید. نوع مواد پیوندی و نیاز یا عدم نیاز به پیوند استخوان، همچنین درمان‌های جانبی مثل پوسیدگی دندان و درمان عفونت لثه و... یک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای بودن کاشت ایمپلنت، جنس روکش دندان اباتمنت و ایمپلنت و تعداد ایمپلنت دندان در هزینه و قیمت تاثیر می‌گذارد. لازم به ذکر است که درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی آدرینا، این هزینه‌ها را برای شما راحت کرده که می‌توانید طی اقساط بلند مدت هزینه را پرداخت کرده و از دندان‌های زیبا بهره‌مند شوید. 

مراقبت‌های لازم بعد از جراحی ایمپلنت

بعد از کاشت ایمپلنت شما نیاز به استراحت دارید تا کاملاً اثرات بی‌حسی از بین برود؛ چرا که تا چند ساعت طول می‌کشد تا دندان و دهان شما به حالت اولیه خود بازگردد. همچنین می‌توانید از مسکن استفاده کنید تا درد ناشی از بی‌حسی برطرف شود. به طورکلی بعد از جراحی به خانه برمی‌گردید؛ اما بهتر یک همراه داشته باشید تا از شما مراقبت کند. در چند روز اول بعد از کاشت از غذاهای نرم استفاده کنید و از نوشیدنی و غذاهای داغ اجتناب کنید. به شدت مهم است که دندان‌های خود را مسواک و از نخ دندان نیز استفاده کنید تا دندان‌های شما کیفیت خود را حفظ کند.

سخن پایانی

کاشت ایمپلنت روش بسیار مناسبی است که دندان‌های شما را بهبود می‌بخشد و در کیفیت و سلامت زندگی شما تاثیر می‌گذارد. کاشت ایمپلنت شامل مراحلی است که هر کدام باید زیر نظر پزشک متخصص و ماهر انجام شود تا مشکلی برای شما پیش نیاید. دندانپزشکی آدرینا علاوه‌بر استفاده از متریال بسیار مرغوب، این امکان را برای شما فراهم ساخته که طی اقساط بلند مدت دندان‌های خود را بهبود ببخشید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به یکی از راه‌های زیر مراجعه کنید.
آدرس: نارمک، خیابان دردشت، پایین تر از حاجی صادقی، نبش باغبان باشی، کلینیک آدرینا

شماره تماس:۰۲۱-۷۷۹۷۱۱۸۳
۰۹۱۹۷۲۱۴۶۸۵

آدرس اینستاگرام: adrinadental