لبخند جذاب و زیبا ویژگی است که در ظاهر افراد بسیار تاثیر می‌گذارد و در اعتماد به نفس و عزت نفس نقش به سزایی دارد. با کامپوزیت یا لمینیت می‌توانید ظاهر دندان‌های خود را بهبود ببخشید و لبخندی زیبا به خودتان و دیگران هدیه دهید. لبخند زیبا و دندان سالم شما را جوان و جذاب‌تر به تصویر می‌کشد. اگر حین لبخند زدن از دندان‌های ناهموار خود رنج می‌برید؛ می‌توانید به کلینیک آدرینا مراجعه کرده و با مطلع شدن از تفاوت کامپوزیت و لمینیت، صاحب دندانی زیبا شوید.

کامپوزیت و لمینیت در کلینیک آدرینا

کامپوزیت و لمینیت یک روشی است بسیار پیشرفته که می‌توانید از طرق آن صاحب دندانی زیبا و سالم و سفید مرواریدی شوید و از آن لذت ببرید. متریال کامپوزیت و لمینیت بسیار نازک است که همانند رنگ دندان به طور سفارشی برای هر فرد ساخته و جلوی دندان متصل شده و مشکلات دندان‌های شما را حل می‌کند. در کلینیک آدرینا دهان و دندان شما بررسی می‌شود و همچنین مزایا و معایب در دو تکنیک بازگو می‌شود تا شما تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید و به یک نتیجه موثر برسید.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دارای مواد چسبنده‌ای است که ارتباطی بسیار قوی با عاج دندان و مینا دندان ایجاد کرده و از این رو به ترمیم شدن دندان کمک شایانی می‌کند. کامپوزیت دارای پر کننده‌ای است که از مواد شیشه‌ای و پلاستیکی و همچنین رزین تشکیل شده که به راحتی رنگ می‌شود و رنگ طبیعی دندان را به خود می‌گیرد. کامپوزیت به دلیل اینکه قیمت مقرون‌به‌صرفه دارد و ظاهری طبیعی به دندان می‌بخشد دارای طرفداران بسیاری است. کامپوزیت از انواع متعددی تشکیل شده که هر کدام به نوبه خود به زیبایی و ترمیم داندان کمک می‌کند. شکل کامپوزیت در نهایت مانند خمیر است که وارد ناهمواری‌ها و حفره‌های دندان شده و جای خالی را به راحتی پر می‌کند. متریال کامپوزیت از ترکیبات فلزی تشکیل نشده است و کاملاً همرنگ دندان‌های طبیعی هر فرد است.

لمینیت دندان چیست؟

لمینیت دندان نوعی ونیر بوده که برای رفع عیوب دندان بسیار مناسب است. به طورکلی لمینیت کاربرد زیبایی و ترمیمی دارد. لمینیت دندان رنگ دندان‌های شما را تغییر داده و یک سفیدی بی‌نظیری ایجاد می‌کند. این تکنیک لب پر شدگی دندان، شکستگی دندان، ترک خوردگی دندان، کوتاه بودن دندان و کج بودن دندان را به خوبی برطرف می‌کند و ظاهری زیبا در دندان‌های شما به ارمغان می‌آورد. همچنین نوعی از لمینیت وجود دارد که به آن لمینیت سرامیکی گفته می‌شود. لمینیت سرامیکی پوسته بسیار نازک دارد و مانند ناخن مصنوعی روی دندان قرار می‌گیرد. لمینیت سرامیکی دوام و استحکام بسیاری بالایی دارد و به راحتی آسیب نمی‌بیند و تا بالا 10 سال ماندگاری دارد.

تفاوت لمنیت و کامپوزیت

لمینیت هزینه بیشتری نسبت به کامپوزیت دارد و همچنین ماندگاری و دوام لمینیت از کامپوزیت به شدت بیشتر است، به‌همین دلیل لمینیت عیوب گسترده دندان را بهتر می‌تواند برطرف کند. جالب است بدانید که کامپوزیت بسیار راحت‌تر از لمینیت اجرا شده و نیاز به اقدامات وسیعی ندارد. همچنین لمینیت مقاومت بسیاری در برابر لکه دارد و کسانی که از کامپوزیت استفاده می‌کنند باید هر چند سال یک بار به دندانپزشک مراجعه کرده و دندان‌های خود را ترمیم کنند. لمینیت نیاز به ترمیم ندارد و مراقبت‌های کم‌تری لازم دارد.

کاربرد لمینیت و کامپوزیت دندان

کامپوزیت و لمینیت، دندان‌های بد شکل و کج را به خوبی اصلاح کرده و دندان‌های شکسته را درمان می‌کنند. این دو تکنیک دندان‌هایی که با بلیچینگ یا سفید کننده قابل درمان نیست را بهبود می‌بخشد. همچنین دندان‌هایی که به علت سایش کوتاه شده‌اند و دندان‌های فاصله دار را به خوبی تنظیم می‌کنند.

مزایا کامپوزیت در کلینیک آدرینا

هزینه کامپوزیت در کلینیک آدرینا بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است و شما می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی نسبت به بودجه خود از این تکنیک استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید. به طور معمول کامپوزیت طی یک جلسه انجام می‌شود و سختی بسیاری ندارد.

مزایا لمینیت در کلینیک آدرینا

لمینیت دوام و ماندگاری بسیاری دارد و به طور کلی طی 10 تا 15 سال برای شما ماندگاری دارد و دچار آسیب نمی‌شود. البته با رعایت بهداشت دهان و دندان عمر طولانی‌تری به خود می‌گیرد. همچنین لمینیت ظاهر طبیعی دارد و شفافیت آن بسیار بالا است. لمینیت در برابر لکه و ضربه مقاومت بسیاری دارد و به تقویت لبخند شما کمک شایانی می‌کند.

سخن پایانی

تفاوت لمینیت و کامپوزیت در متریال و استحکام آن‌ها است. هر کدام نسبت به ویژگی که دارند در طرح لبخند شما بسیار تاثیر می‌گذارد. در جواب سوال اینکه کدام بهتر است باید گفت که نسبت به بودجه شما و سلیقه شما و همچنین نظر پزشک، هر دو تکنیک کاربرد عالی در دندان‌های شما ایجاد می‌کند و مطمئن باشید با مراجعه کردن به کلینیک آدرینا، از نتیجه کار رضایت خواهید داشت؛ چرا که بهترین انتخاب را پیش روی شما می‌گذارند. ضمن تشکر، امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید و برای اطلاعات بیشتر به یکی از راه‌های زیر می‌توانید مراجعه کنید.
آدرس: نارمک، خیابان دردشت، پایین‌تر از حاجی صادقی، نبش باغبان باشی، کلینیک آدرینا
شماره تماس: ۰۲۱-۷۷۹۷۱۱۸۳
 ۰۹۱۹۷۲۱۴۶۸۵

آدرس اینستاگرام: adrinadental