بسیاری از خانم‌ها با مشکل وز شدن تارهای مو و خشکی موها مواجه هستند. دلایل بسیاری در وز شدن حالت موها یا فر شدن آن‌ها دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ژنتیک یا استفاده مکرر از ابزارهای حرارتی اشاره کرد. استفاده از اتو و سشوار به‌صورت مداوم باعث آسیب دیدن تارهای مو شده که سبب می‌گردد تا ظاهری بد و شکننده داشته باشند. کراتین مو و ابریشم‌سازی دو روش صافی مو به شمار می‌روند که باعث لخت شدن موها می‌شوند. همچنین این دو روش از نظر مواد و مراحل انجام فرآیند تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ اما هر دو، گزینه‌های ایده‌آلی برای داشتن موهای زیبا محسوب می‌شوند. در ادامه مطالب به کارایی این دو روش صافی مو خواهیم پرداخت.

بهترین مرکز کراتین مو در شریعتی

کراتین مو چیست؟

کراتین یکی از پروتئین‌های مهم در ساختار موها است که وجود آن باعث درخشش و صافی موها خواهد شد. در صورت عدم وجود این پروتئین در موها، آن‌ها حالتی خشک، شکننده و وز به خود می‌گیرند. کراتین مو یکی از روش‌های موثر برای احیا کردن موها و تامین پروتئین لازم برای موها است. البته این روش نیمه دائمی است و بعد از گذشت مدت زمانی طولانی، نیاز به تکرار فرآیند کراتین مو خواهد بود. به‌طور معمول این روش صافی موها به 2 الی 3 ساعت زمان نیاز خواهد داشت. کیفیت کراتین مو به مواد مورد استفاده بستگی دارد و اگر مواد باکیفیتی برای این منظور مورد استفاده قرار گیرند، بدون تردید به نتیجه بسیار مطلوبی دست خواهید یافت.

ابریشم ‌سازی مو چیست؟

ابریشم‌سازی مکمل روش کراتینه مو محسوب می‌شود. در این روش موهای شما به‌صورت دائمی یا برای مدتی بسیار طولانی صاف و زیبا خواهند بود. ابریشم‌سازی تنها برای ساقه مو انجام می‌گیرد و در کنار آن از سایر مواد کراتین، روغن‌ درمانی و مواد پروتئینی استفاده می‌کنند. در این روش دوز خاصی از مواد برای موها در راستای بهبود سلامت آن‌ها و تقویت و آبرسانی الیاف مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
در روش ابریشم‌سازی برخلاف روش کراتینه که صرفاً از شامپوی حاوی کراتین استفاده می‌کنند، از شامپوهای حاوی کراتین، روغن نارگیل، نشاسته یا پروتئین گندم، ابریشم سرامید، پانتنول، روغن زیتون، روغن آووکادو و ویتامین E استفاده می‌شود. به‌طور کلی این روش یک نوع درمان بعد از کراتینه موهاست که پس از انجام کراتین مو، برای رفع آسیب دیدگی‌های تارها و الیاف مو انجام می‌گیرد و ظاهری نرم، براق و ابریشمی به موها می‌بخشد.

تفاوت کراتین با ابریشم‌ سازی مو

همان‌طور که بیان گردید ابریشم‌سازی موها یک روش مکمل برای کراتینه است. در واقع شما باید در ابتدا کراتین مو را انجام دهید تا موهای شما به پروتئین مورد نیاز خود دست یابند. ابریشم‌سازی روشی برای براق شدن، لخت نشان دادن و حفظ زیبایی ظاهری موها است. کراتینه، روشی درمانی برای موها محسوب می‌شود که با رساندن مواد کراتین مورد نیاز تارهای مو، آسیب دیدگی آن‌ها را برطرف کرده و تارهای مو را استحکام می‌بخشد. 
به‌طور کلی اگر موهای وز، شکننده، خشک یا فر دارید در ابتدا بهتر است که کراتین مو را انجام دهید و برای اثربخشی بیشتر، پس از آن به ابریشم‌سازی موها بپردازید. البته بعد از انجام هر دو بهتر است که مراقبت‌های لازم را در این خصوص انجام داده تا ماندگاری آن‌ها افزایش یابد.

هزینه کراتین و ابریشم‌ سازی مو در سالن زیبایی آنسه

امور و خدمات زیبایی از هزینه ثابتی برخوردار نیستند؛ از این‌رو نمی‌توان مقدار معینی را در این مورد بیان کرد. هزینه کراتین مو و ابریشم‌سازی موها به چند عامل بستگی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به کیفیت مواد استفاده شده برای صافی مو، حجم موها، قد موها و میزان آسیب دیدگی آن‌ها اشاره کرد. هرچه موهای شما پرپشت‌تر و بلندتر باشد، به طور قطع قیمت کار نیز بیشتر خواهد بود. سالن زیبایی آنسه در کنار ارائه بهترین خدمات، هزینه کار را نیز کاهش داده تا همه بتوانند از امور مربوط به کراتین، ابریشم‌سازی و سایر روش‌های صافی مو بهره‌مند شوند.

سخن پایانی

کراتین و ابریشم‌سازی مو دو روش برای احیای مو و تامین پروتئین‌های لازم برای موها هستند. سالن زیبایی آنسه تمامی خدمات مربوط به کراتین موها، ابریشم‌سازی مو، ماساژ بدن، فیشیال تخصصی، انواع میکاپ و شینیون، کوپ‌های ژورنالی، اپیلاسیون حرفه‌ای، میکروبیلدینگ، بافت مو، آرایش دائم و خدمات مربوط به مژه و ابروها را ارائه می‌دهد. در مجموعه آنسه، افراد مجرب و پرسنل حرفه‌ای مشغول به کار هستند. شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیار مناسب تمامی امور مربوط به زیبایی را در سالن آنسه انجام دهید. برای ارتباط با مجموعه می‌توانید از راه‌های زیر اقدام نمایید.
آدرس سالن زیبایی: خیابان شریعتی، روبه‌روی یخچال، کوچه شریف، پلاک 2، واحد 2
شماره تماس:

۰۲۱-۲۲۲۷۴۷۴۱
۰۹۱۰۸۲۹۶۹۵۹

پیج اینستاگرام: @anse.salon.anse