آدرس موزه صلح تهران  :  تهران ، خیابان خیام ، خیابان شهید فیاض بخش ، ضلع شمالی پارک شهر ،  داخل پارک ، موزه صلـح تهران

ساعات بازدید:  روزهای شنبه تا چهار شنبه ساعت 9 صبح تا 12/30 ظهر و ساعت 14/30 تا 17 بعد از ظهر موزه در ایام تعطیل رسمی بسته می باشد.

شماره تماس : 66756946 - 66731076

موزه صلح در ساختمان اهدایی شهرداری تهران در پارک شهر (در مرکز شهر و اراضی محله سنگلج) قرار دارد موزه صلح تهران یکی از موزه‌های عضو شبکه بین‌المللی موزه‌های صلح است. موزه دارای یک سالن اصلی است که در آن نمادهایی برای نشان دادن پیامدهای جنگ در دنیا و عواقب کاربرد سلاح‌های شیمیایی و اتمی در معرض نمایش قرار داده شده ‌اند. در این بخش اسناد و اشیای منحصر به فردی از جنگ شیمیایی علیه مردم ایران نشان داده شده است.

در بخش دیگر موزه، صلح در فرهنگ ملی و دینی ایرانیان و راه‌های مشارکت هر فرد در جهت ترویج صلح و دوستی مورد تأکید قرار گرفته است. بخشی از موزه نیز به برنامه‌های آموزشی اختصاص دارد که برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌هایی با موضوع فرهنگ، صلح، آشتی و حقوق بشر دوستانه بین‌المللی، خلع سلاح و لزوم ریشه‌کن شدن سلاح‌های کشتار جمعی از جهان و پیامدهای جنگ می‌پردازد.

علاوه بر این موزه صلح دارای استودیوی مستندی می‌باشد که در آن می‌توان سرگذشت قربانیان جنگ را به عنوان اسناد تاریخی ثبت و ضبط نمود. کتابخانه صلح در موزه دارای منابع گوناگونی از آثار مرتبط از حقوق بین‌الملل تا برقراری صلح و تاریخ شفاهی قربانیان جنگ است.

نمایشگاه‌های هنری دائمی و موقت با موضوع صلح که در این موزه برپا می‌گردد، آثار هنرمندان ایرانی و خارجی را به نمایش می‌گذارند.

اعضای این موزه اغلب داوطلبانی هستند که به صورت افتخاری با موزه همکاری می‌کنند و تعدادی از آنان خود قربانیان سلاح‌های شیمیایی هستند که به عنوان راهنمایان موزه به فعالیت مشغول می‌باشند.

موزه صلح تهران دارای چند ویژگی است :

ـ عضو شبکه بین الملی موزه های صلح می باشد که دبیرخانه آن در شهر لاهه هلند است.

ـ اعضای فعال آن به خصوص راهنمایان موزه از قربانیان جنگ و سلاح های شیمیایی هستند که به عنوان نماد های زنده و پیام آوران صلح می باشند.

ـ با سایر تشکل های مردمی و موزه های صلح در سراسر دنیا در ارتباط می باشد.

ـ می کوشد تا فرهنگ صلح را نه در معنای سیاسی آن بلکه در معنای اجتماعی و فرهنگی آن ترویج نماید.