ایمپلنت لیزری یا Laser Implantology یک روشی نوین در حوزه دندانپزشکی است. بسیاری از دندانپزشکان از این روش برای ایمپلنت دندان استفاده می‌کنند. در واقع استفاده از لیزر در ایمپلنت دندان، از میزان آسیب‌دیدگی به بافت لثه، خونریزی و همچنین عفونت جلوگیری می‌کند. می‌توان گفت که روش خوب و هوشمندانه‌ای هم برای بیمار و هم دندانپزشک به‌شمار می‌رود. دندانپزشک با لیزر می‌تواند کار خود را به‌صورت دقیق‌تر و با کنترل بیشتری انجام دهد. استفاده از لیزر در دندانپزشکی دکتر نعیم سعیدی جهت درمان و همچنین ایمپلنت دندان انجام می‌گیرد. می‌توانید برای انجام ایمپلنت به این کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید.

ایمپلنت دندان با لیزر

ایمپلنت دندان با لیزر می‌بایست با دقت بسیاری انجام گیرد و دندانپزشکان باید در هنگام انجام کار به طول موج لیزر دقت کافی داشته باشند و طول موج مناسبی را انتخاب نمایند. تقریباً می‌توان در اکثر مراحل کاشت دندان از لیزر استفاده کرد. حتی برای برداشتن لثه و برش آن نیز می‌توان لیز را به‌کار برد. کاشت دندان با ایمپلنت لیزری آسیب کمی به بافت لثه وارد کرده و مانند روش‌های دیگر ایمپلنت به هیچ عنوان شاهد خونریزی در این روش نخواهید بود. در نتیجه یک جراحی بدون آسیب خواهید داشت.

ایمپلنت لیزری چگونه انجام می شود؟

دنداپزشک در ابتدا بی‌حسی موضعی را انجام داده و سپس مخاط را با لیزر برش می‌دهد که در مقایسه با تیغ و چاقوی پزشکی خونریزی کمی دارد و در تسریع روند بهبودی بسیار موثر است. با دستگاه‌هایی مخصوص، ایمپلنت داخل لثه قرار می‌گیرد. جنس ایمپلنت دندان از تیتانیوم بوده و به شکل لوله‌ای استوانه‌ای است. دندانپزشک بعد از برش، ایمپلنت را از بالا با مخاط می‌پوشاند و با بخیه آن را می‌بندد. اگر می‌خواهید کاشت دندان را به‌صورت دائمی انجام دهید باید به مدت ۳ تا ۶ ماه منتظر بمانید. دندانپزشک تاج ایمپلنت موقت را برای شما نصب کرده و در این مدت ایمپلنت‌ها به‌خوبی با استخوان فک ادغام شده و برای ایمپلنت دائمی آماده می‌شوند.

از چه نوع لیزرهایی برای ایمپلنت لیزری استفاده می شود؟

آشنایی با انواع لیزر‌های مورد استفاده در ایمپلنت و همچنین کاربرد آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بهترین دندانپزشک را برای انجام ایمپلنت انتخاب کنید. در زیر انواع لیزر‌های مورد استفاده در ایمپلنت به همراه توضیح مختصری از آن‌ها ذکر شده‌اند.
•    لیزرهای دی ‌اکسید ‌کربن 
یک لیزر معمولی بوده و دارای طول موج ۱۰۶۰۰ نانومتر است و برای تبخیر بافت‌های نرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدت زمان زیادی است که در ایمپلنت از این لیزر استفاده می‌شود؛ زیرا در برش بافت‌های نرم سرعت زیادی دارد. همچنین از اثر باکتری‌کش فوق‌العاده بالایی برخوردار بوده و می‌توان گفت که طول موج آن برای انجام ایمپلنت کاملاً مناسب و ایمن است.
•    لیزر دایود
لیزر دایود دارای طول موج ۹۸ نانومتر است و سرعت و کارایی بالایی دارد. می‌توان برای برخی از روش‌های کاشت از این لیزر استفاده کرد. البته محدودیت‌هایی در عمق برش برای دندانپزشک ایجاد می‌کند. لیزر دایود ارزان قیمت بوده و اندازه آن کوچک است که می‌توان جزء مزایای آن دانست.
•    لیزرهای اربیوم
لیزر‌های اربیوم دارای دو طول موج ۲۹۴۰ نانومتر و ۲۷۸۰ نانومتر هستند. هر دو لیزر با پالس آزاد کار می‌کنند. همچنین دارای یک اسپری آب برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و آبرسانی به منطقه درمان نیز هستند. از این لیزر برای از بین بردن بافت‌هایی سخت مانند استخوان استفاده می‌شود. البته می‌توان برای بافت‌های نرمی که عروق کمی در آن‌ها قرار دارند یا خونریزی در آنجا مانعی نداشته نیز مورد استفاده قرار گیرد.
•    لیزرهای نئودیمیم
لیز‌های نئودیمیم دارای سه نوع آلمینیوم، ایتریوم و گارنت هستند که طول موج ۱۰۶۴ نانومتر دارند. این لیزر خونریزی عروق صدمه دیده را متوقف می‌سازد و همچنین از هدر رفتن خون از عروق سالم نیز پیشگیری و جلوگیری می‌کند. لیزر نئودیمیم برای درمان لثه و بیماری‌های آن نیز مناسب است؛ اما می‌تواند باعث ذوب شدن سطوح ایمپلنت شود.

مزایای استفاده از لیزر در ایمپلنت

استفاده از لیزر در ایمپلنت دندان مزایای زیادی را به‌ همراه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
•    مدت زمان کمی برای انجام ایمپلنت صرف می‌شود.
•    سبب کاهش درد و همچنین خونریزی می‌گردد.
•    زخم‌ها سریع‌تر بهبود می‌یابند.
•    زخم‌های به‌وجود آمده ممکن است نیازی به بخیه نداشته باشند.
•    حداقل آسیب به بافت‌های اطراف وارد می‌شود.
•    خطر عفونت را پس از انجام به حداقل می‌رساند.
•    نیازی به چاقو‌های جراحی و مته‌های دندانپزشکی نیست.
•    دندانپزشک دقت بیشتری در استفاده از ابزار دارد.

افراد باید از چه شرایطی برای انجام ایمپلنت لیزری برخوردار باشند؟

قبل از انجام ایمپلنت لیزری باید از یک‌سری شرایط برخوردار باشید. دندانپزشک در ابتدا این شرایط را در شما بررسی کرده و در صورت تایید، ایمپلنت لیزری را برای شما انجام می‌دهد.
•    نباید هیچ‌گونه عفونت‌های لثه و دندانی وجود داشته باشد؛ زیرا لیزر می‌تواند سبب بروز عفونتی جدید در آن‌ها گردد. در نتیجه باید قبل از انجام ایمپلنت عفونت‌ها درمان شوند.
•    بیمار می‌بایست از پوست و لثه‌ای سالم برخوردار باشد.
•    اگر استخوان‌های بیمار استحکام کافی را نداشته باشند، نمی‌توان برای وی ایمپلنت لیزری را انجام داد و دندانپزشک از روش دیگری برای انجام ایمپلنت استفاده خواهد کرد.
•    اگر بیمار دچار هرگونه بیماری‌ مانند بیماری کلیوی، دیابت و... باشد، می‌بایست قبل از انجام ایمپلنت با دندانپزشک مشاوره نماید.

تفاوت ایمپلنت لیزری با معمولی در چیست؟

ایمپلنت لیزری تفاوت زیادی با ایمپلنت معمولی دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.
•    مراقبت‌های بعد از انجام
•    مدت زمان مورد نیاز برای انجام آن
•    دقت در جراحی
•    هزینه‌ها
•    ابزارهای جراحی
•    میزان درد و خونریزی
•    دوره نقاهت و بهبودی

ایمپلنت لیزری با دندانپزشکی دکتر نعیم سعیدی

ایمپلنت دندان یک روش نوین و جدیدی است که امروزه در دندانپزشکی رواج پیدا کرده است. در واقع می‌توان گفت که این روش نسبت به لیزر معمولی عملکرد بهتری دارد. در کلینیک دندانپزشکی نعیم سعیدی از لیزر برای انجام ایمپلنت استفاده می‌شود و ایمپلنت دندان نیز به‌صورت دیجیتال و با استفاده از لیزر انجام می‌گیرد. شما می‌توانید برای انجام این جراحی به این کلینیک مراجعه نمایید.

سخن پایانی

ایمپلنت لیزری می‌تواند از میزان آسیب‌دیدگی به بافت لثه، خونریزی و عفونت جلوگیری کند. دندانپزشکی دکتر نعیم سعیدی علاوه‌بر ایمپلنت دندان دیجیتال و لیزری، خدمات دیگری نظیر انجام کلیه اقدامات زیبایی و درمانی، دندانپزشکی دیجیتال و لیزر، لمینیت دیجیتال، لمینیت، کامپوزیت و بلیچینگ با بهترین متریال و همچنین عصب‌کشی، ترمیم انواع روکش‌ها، جرم‌گیری، ارتودنسی را در محیطی آرام و بدون استرس همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با کادری مجرب ارائه می‌دهد. این کلینیک با بیمه‌های تکمیلی نیز طرف قراداد بوده و می‌توانید در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۸ شب به این مرکز مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق یکی از راه‌های زیر با کلینیک در ارتباط باشید.
آدرس: سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، نبش ششم، برج مادر، طبقه اول، واحد 2 شمالی
شماره تماس:

۰۲۱-۲۲۳۶۶۶۰۴ ۰۲۱-۲۲۳۶۶۶۰۵

 ۰۹۱۹۴۸۳۳۸۸۶

آدرس اینستاگرام:  dr.naeemsaeedi