کامپوزیت دندان یکی از روش‌های زیبایی و ترمیمی دندان به شمار می‌رود که عیوب دندان‌ها را پوشانده و زیبایی دندان‌ها را چندین برابر می‌کند. انجام آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و تنها در یک جلسه حدود ۲ الی ۳ ساعت انجام می‌شود. البته این زمان ممکن است بسته به عواملی کمتر نیز شود. دندانپزشکی خانه کامپوزیت اسمایل دنتال واقع در تهرانپارس بهترین کامپوزیت را در همین زمان ۲ الی ۳ ساعته برای شما انجام می‌دهد. اگر قصد زیبا کردن دندان‌های خود را دارید بد نیست برای انجام کامپوزیت سری به این دندانپزشکی بزنید.

کامپوزیت در یک جلسه تهرانپارس

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت یک روش ترمیمی در دندانپزشکی است که شکستگی‌ها و ترک‌های ایجاد شده روی دندان‌ها را برطرف کرده و به‌طور کلی عیوب دندان‌ها را می پوشاند. همچنین فرم دندان‌ها و سایز آن‌ها را نیز تغییر می‌دهد. کامپوزیت در واقع یک ماده خمیری شکل است، جنس آن از رزین بوده و هم رنگ دندان‌ها است. همه افراد به دنبال دندان‌هایی با فرمی زیبا و همچنین اصلاح طرح لبخند خود هستند که دندانپزشک معمولاً کامپوزیت را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد که کم‌ترین تراش را روی دندان دارد و گاهی نیز ممکن است هیچ تراشی رخ ندهد.

مراحل انجام کامپوزیت

مراحل انجام کامپوزیت برای همه افراد یکسان است. اما افرادی که دچار پوسیدگی دندان هستند ابتدا باید پوسیدگی‌ها را درمان کرده و سپس اقدام به انجام کامپوزیت کرد؛ زیرا با وجود پوسیدگی نمی‌توان کامپوزیت را انجام داد. در زیر مراحل انجام کامپوزیت به صورت کامل شرح داده شده است.

  • مشاوره و مشورت با پزشک

در ابتدا فرد باید از پزشک مشاوره بگیرد که می‌تواند این درمان زیبایی را انجام دهد یا خیر. دندانپزشک دندان‌های فرد را معاینه می‌کند؛ اگر بیماری لثه‌ای وجود داشته باشد و یا دندان‌های فرد پوسیده باشد، کامپوزیت را انجام نمی‌دهد، زیرا ابتدا فرد باید همه مشکلات دهان و دندان خود را برطرف کند و سپس اقدام به انجام کامپوزیت کند.

  • آماده کردن و پاکسازی دندان‌ها

دندانپزشک برای پیوند کامپوزیت با مینای دندان، دندان‌ها را از هرگونه آلودگی مانند ذرات اضافی غذا باقی مانده در دندان و جرم‌های موجود را تمیز و پاکسازی می‌کند. ممکن است در صورت نیاز تراش بسیار کمی نیز روی مینای دندان ایجاد کند تا ماده کامپوزیت را بتواند به راحتی روی دندان‌ها نصب کند.

  • انتخاب کردن رنگ مناسب

دندانپزشک کتاب راهنمای رنگ کامپوزیت را در اختیار فرد قرار می‌دهد تا رنگ دلخواه خود را انتخاب کند. البته به این موضوع نیز باید توجه کرد که نور‌های غیرطبیعی و حتی نور خورشید روی رنگ کامپوزیت دندان‌ها تعیین‌کننده هستند.

  • شست‌و‌شو دادن سطح دندان‌ها با اسید

دندانپزشک ماده‌ای اسیدی که به شکل ژل است با استفاده از یک کاندیشنر روی دندان‌ها برای ۱۵ دقیقه می‌پاشد. این ماده اسیدی دارای حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد اسید فسفریک است. بعد از پاشیدن، دندانپزشک دندان‌ها را به صورت کامل شست‌و‌شو می‌دهد. این اسید اگر روی لثه فرد ریخته شود مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند؛ اما دندانپزشک برای احتیاط عینکی محافظ به فرد می‌دهد که اسید روی چشمان آن‌ها نریزد. شست‌و‌شو با اسید کاملاً بدون درد بوده و به پیوند کامپوزیت به دندان‌ها کمک می‌کند.

  • اعمال کردن ماده کامپوزیت برروی دندان‌ها

دندانپزشک با استفاده از یک برس کوچک ماده کامپوزیت را به صورت یک لایه نازک روی دندان‌ها قرار می‌دهد. سپس برای فعال شدن کاتالیست‌های موجود در ماده و پیوند آن‌ها به دندان‌ها، با استفاده از لیزر و طول موج خاصی ۱۰ الی ۲۰ ثانیه روی دندان می‌تابد تا باعث سفت شدن ماده نیز شود.

  • فرم دهی دندان‌ها

در این مرحله پزشک تمام عیوب‌های دندان‌ها را می‌پوشاند و طرح لبخند فرد را اصلاح می‌کند. در واقع این مرحله کاملاً به مهارت پزشک بستگی دارد.

  • سفت کردن کامپوزیت

بعد از فرم دهی و پوشاندن عیوب دندان، پزشک با استفاده از لیزر روی دندان‌ها می‌تابد تا به خوبی سفت شوند. هر دندان برای سفت شدن ماده کامپوزیت حدود ۱۰ تا ۴۰ ثانیه زمان می‌خواهد. بعد از آن ضخامت هر دندان تقریباً ۲ میلی‌متر افزایش می‌یابد.

  • اصلاح و پولیش کردن

پزشک با استفاده از دیسک و و تیغ‌های مخصوص روی دندان‌ها پولیش می‌کشد تا ظاهر دندان‌ها مانند دندان‌های طبیعی شده، براق و همچنین شفاف به نظر آیند. در این مرحله اگر بی‌حسی نیز استفاده نشده باشد فرد احساس درد نمی‌کند.

  • انجام تست گاز گرفتن با کاغذ کربن

دندانپزشک با استفاده از کاغذ کربن کوتاهی و بلندی دندان‌ها را اندازه می‌گیرد تا فرد دچار مشکلاتی در گاز زدن و همچنین جویدن غذا نشود. کاغذ کربن را بین دندان‌ها قرار می‌دهد و از فرد می‌خواهد دندان‌ها را روی هم حرکت دهد. در صورت وجود بلندی یا کوتاهی آن‌ها را ترمیم می‌کند.

چه عواملی بر ماندگاری کامپوزیت موثر هستند؟

عواملی که بر ماندگاری کامپوزیت تأثیرگذار هستند در زیر آمده است.
•    جنس و کیفیت کامپوزیت مورد استفاده
•    میزان مراقبت از دهان و دندان
•    میزان فشاری که فرد به کامپوزیت وارد می‌کند.
•    میزان استفاده از غذا‌های رنگی
•    مهارت و تجربه پزشک
•    عادت‌های غذایی که فرد دارد.
•    وضعیت موجود دندان‌ها، لثه و دهان

چه عواملی باعث می شود ماندگاری کامپوزیت افزایش یابد؟

به‌طور کلی کامپوزیت ۵ تا ۷ سال ماندگاری دارد. اما عواملی وجود دارند که می‌توانند این ماندگاری را افزایش دهند.
•    رعایت کردن بهداشت دندان و دهان
•    عدم مصرف موادغذایی سفت
•    کاهش مصرف غذا‌های رنگی و رنگدانه دار
•    استفاده از برند با کیفیت کامپوزیت
•    مراجعه به یک دندانپزشک با تجربه
•    مراجعه به پزشک هر ۶ ماه یک بار برای چکاب و بررسی دندان‌ها

انجام کامپوزیت در دندانپزشکی خانه کامپوزیت اسمایل دنتال

اکثر افراد دوست دارند دندان‌های زیبا و همچنین طرح لبخند زیبایی داشته باشند. کامپوزیت می‌تواند گزینه مناسبی برای این افراد باشد؛ زیرا تمام عیوب ظاهری دندان‌ها را برطرف کرده و طرح لبخند را نیز اصلاح می‌کند. دندانپزشکی خانه کامپوزیت اسمایل دنتال در تهرانپارس کامپوزیت را با بهترین کیفیت و متریال انجام می‌دهد. می‌توانید برای انجام کامپوزیت به آن جا مراجعه کرده و بعد از مشاوره از پزشک، کامپوزیت را انجام دهید.

سخن پایانی

دندانپزشکی خانه کامپوزیت اسمایل دنتال در تهرانپارس علا‌وه‌بر انجام کامپوزیت بدون تراش در یک جلسه ۲ تا ۳ ساعته با کلیه برند‌های کامپوزیت شامل برندهای سولافیل انگلیس، سارمکو سوئیس، توکویاما ژاپن، زنیت آلمان، کاریزما آلمان و اپالیس برزیل، خدمات دیگری نیز نظیر لمینیت، بلیچینگ، روکش، جرمگیری و برساژ، ترمیم پوسیدگی، لیفت لثه، اصلاح طرح لبخند، بستن فاصله دندانی و لمینیت سرامیکی به صورت نقد و هم به صورت اقساطی برای شما انجام می‌دهد. شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر، پنجشنبه‌ها ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و جمعه‌ها ۱۰ صبح تا ۵ عصر منتظر حضور گرم شما هستند.
راه های ارتباطی
آدرس : تهرانپارس، چهارراه تیرانداز، پلاک ۱۶۷، ساختمان پزشکان سرو، طبقه اول، واحد ۵ 

۰۲۱-۷۷۲۹۴۶۷۱
 ۰۹۱۲۳۱۷۲۳۴۴