میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو دو نوع روش برای زیباسازی و از بین بردن نواقص ابرو به شمار می‌رود که امروزه طرفداران زیادی بین خانم‌ها و دختران جوان دارد. استفاده از ریمل ابرو، مداد ابرو و سایه ابرو درواقع روشی موقتی برای زیبایی ابرو است؛ اما اگر می‌خواهید به صورت دائمی زیبایی را به ابرو خود ببخشید می‌توانید از میکروبلیدینگ و فیبروز استفاده کنید. این دو روش تفاوت‌هایی در هزینه، ماندگاری و... دارند. اگر قصد انجام میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو را دارید ابتدا باید با هر یک آشنا شده و سپس در سالن‌های معتبر انجام دهید. سالن زیبایی مهسا بیوتی واقع در سعادت آباد تهران می‌تواند با انجام میکروبلیدینگ و فیبروز شما را در زیبایی ابرو‌ها یاری کند.

مرکز میکرو ابرو در سعادت آباد

 میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

در گذشته تنها یک روش برای از بین بردن نواقص و همچنین زیبایی ابرو به نام تتو وجود داشت. اما امروزه روش‌های دیگری نیز پدید آمده‌اند که یکی از آن‌ها میکروبلیدینگ نام دارد. میکروبلیدینگ نسبت به تتو طبیعی‌تر بوده و یک روش نیمه دائمی است که با استفاده از سوزن‌هایی روی پوست شکاف‌هایی ایجاد می‌کنند و سپس رنگدانه‌ها را در زیر پوست قرار می‌دهند به صورتی که نواقص ابرو‌ها، بلندی و کوتاهی و تفاوت آن‌ها با یکدیگر برطرف شود و ابرو‌ها یکسان شده و زیبا به نظر بیایند.

مراحل انجام میکروبلیدینگ ابرو

سالن‌های زیبای برای انجام میکروبلیدینگ ابرو؛ ابتدا باید ابرو فرد را با توجه به فرم صورت، اندازه پیشانی و همچنین با حوصله کافی طراحی کنند. بعد از طراحی ابرو‌ها با کولیس، نخ و یا خط کش باید ابرو‌ها را با یکدیگر قرینه کنند. بعد از تمام شدن مرحله طراحی و قرینه‌سازی با فشار دست و با استفاده از قلم ابرو‌ها را هاشور می‌زنند و با ایجاد خراش‌های کوچک روی ابرو رنگدانه‌ها را زیر پوست قرار می‌دهند. وقتی رنگدانه‌ها کاملا روی ابرو‌ها تثبیت شدند، کار تمام شده و تغییر زیادی در چهره شما ایجاد می‌شود.

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز نیز مانند میکروبلیدینگ یک روش نیمه دائمی بوده و برای ابرو‌های نازک و کم پشت کاربرد دارد. فیبروز ابرو در واقع زیر مجموعه میکروبلیدینگ است و به صورت دستی انجام می‌شود. در حقیقت میکروبلیدینگ و فیبروز مستقل از هم نیستند و از یک روش برای انجام آن استفاده می‌شود و فقط الگو‌های آن باهم تفاوت دارد. سالن‌های زیبایی با استفاده از طرح فی یعنی نسبت طلایی و مورفولوژی صورت، شکل ابرو‌ها را طراحی می‌کنند، اما برای میکروبلیدینگ طرح خاصی استفاده نمی‌شود. رنگ ابرو‌ها نیز با توجه به مو‌ها، پوست و همچنین ابرو‌های طبیعی شما تعیین می‌شود که چهره‌ای زیبا و طبیعی داشته باشید.

مراحل انجام فیبروز ابرو

سالن‌های زیبایی ابتدا در مورد طرح‌ها و فرم‌های مختلف ابرو با فرد گفتگو کرده و سپس فرم دلخواه ابرو را برای او طراحی می‌کنند. بعد از آن رنگ ابرو متناسب با رنگ پوست و همچنین مو‌ها انتخاب شده و با استفاده از پماد یا محلول لیدوکائین بی‌حسی ابرو‌ها انجام می‌شود. سپس فرم نهایی با استفاده از ابزار‌هایی مانند دیوایدر و مداد روی ابرو‌ها طراحی می‌شود. تمام لوازم نیز برای انجام کار کاملا ضدعفونی می‌شوند. فیبروز را از تاج شروع کرده و در دم‌ها آن را به پایان می‌رسانند. بعد از انجام به فرد مراقبت‌هایی داده می‌شود که با رعایت آن‌ها چهره زیبایی برای او پدید می‌آید. 

تفاوت میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو

اکنون که با هر کدام آشنایی پیدا کرده و از مراحل هر یک اطلاع پیدا کردید. باید این را هم بدانید که این دو روش تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

  • کیفیت رنگدانه‌ها

در روش فیبروز از رنگدانه‌های کیفیت بالا استفاده می‌شود که به مرور زمان کمتر دچار تغییر می‌شوند از این رو، روی ماندگاری تأثیر گذاشته و زمان زیادی لازم است که شما برای ترمیم مراجعه کنید. اما در میکروبلیدینگ کیفیت رنگدانه‌ها کمی پایین است از این رو در مدت زمان کمی باید برای ترمیم مراجعه کنید.

  • ماندگاری

میکروبلیدینگ از خراش‌های بیشتری استفاده می‌کند و به همین دلیل با وجود کیفیت بالای رنگدانه‌های فیبروز، ماندگاری بیشتری نسبت به فیبروز دارد و از ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری دارد. البته بسته به پوست هر فرد می‌تواند ماندگاری آن بیشتر شود. ماندگاری فیبروز نیز کاملاً به چربی پوست فرد بستگی دارد و هرچه پوست چربی کمتری داشته و خشک باشد ماندگاری آن بیشتر است؛ اما حدوداً ۱۰ تا ۱۲ ماه می‌تواند ماندگاری داشته باشد. اما در صورت چربی زیاد پوست ممکن است ۶ تا ۷ ماه ماندگاری داشته باشد.

  • قوانین انجام

میکروبلیدینگ قاعده و قانون خاصی در انجام نداشته و به روش‌های مختلف انجام می‌شود؛ اما فیبروز برای انجام از قانون مشخصی به نام فی استفاده می‌کند.

  • هزینه

در مورد هزینه نیز باید گفت میکروبلیدینگ کم هزینه‌تر از فیبروز است؛ اما مواردی نیز مانند مهارت سالن زیبایی، فرم ابرو و مواد مورد استفاده می‌توانند تغییراتی در قیمت و هزینه آن ایجاد کند.

  • سوزن‌ها و تیغ‌های مورد استفاده

سوزن‌های مورد استفاده فیبروز مانند رنگدانه‌های آن با کیفیت بالا استفاده می‌شود و کمی گران هستند. اما می‌توان خطوط طبیعی‌تری روی ابرو‌ها ایجاد کرد. اما تیغ‌های میکروبلیدینگ را می‌توان با قیمت ارزان‌تری خریداری کرد. با سوزن‌های میکروبلیدینگ می‌توان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه خطوط منظمی روی ابرو ایجاد کرد. تیغ میکروبلیدینگ دارای ۱۵ سوزن است که یک بار مصرف بوده و بعد از هربار استفاده حتماً باید آن‌ها را دور انداخت.

  • احساس درد هنگام انجام کار

در هر دو روش از بی‌حسی استفاده می‌شود اما می‌توان گفت میکروبلیدینگ درد بیشتری دارد. 

میکروبلیدینگ یا فیبروز ابرو کدام بهتراست؟

با هر دو روش زیبایی ابرو آشنا شدید و از تفاوت هر کدام نیز اطلاع پیدا کردید. برای اینکه کدام را انجام دهید و تصمیم درستی بگیرید می‌توانید تفاوت‌ها را در نظر گرفته و همچنین به سالن‌های زیبایی معتبر مراجعه کنید. از آن‌ها بخواهید که به‌طور کامل در مورد هر کدام با شما صحبت کرده و ویژگی‌های هریک را برای شما بازگو کنند. سپس متناسب با صورت و نظر دلخواه خودتان یکی از روش‌ها را برای انجام انتخاب کنید و زیبایی را به صورت خود ببخشید. 

انجام میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو در سالن زیبایی مهسا بیوتی

سالن زیبایی مهسا بیوتی یکی از معتبرترین سالن‌های زیبایی در سعادت آباد تهران است. شما می‌توانید برای انجام میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو به آن جا مراجعه کنید. همچنین می‌توانید قبل از انجام با آن‌ها مشورت کنید و بخواهید که شما را با هریک آشنا کنند. سپس به صورت دلخواه هر روشی را که خواستید برای شما انجام می‌دهند.

سخن پایانی

سالن زیبایی مهسا بیوتی واقع در سعادت آباد تهران علاوه برای انجام میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو خدمات دیگری نیز نظیر میکاپ و شینیون، خدمات رنگ و لایت مانند آمبره، بالیاژ، لایت، هیدن لایت، تمام دکلره، ترمیم انواع لایت‌ها، رنگ ریشه، رنگساژ، دکاپاژ، کراتین و صافی، مژه موقت، لیفت مژه و ابرو، کاشت ناخن و ژلیش و پدیکور را برای شما عزیزان به ارمغان آورده است. سالن زیبایی مهسا بیوتی همچنین کلاس‌های صفر تا صد برای افراد مبتدی مانند بخش تئوری (آموزش ابزار و مواد به صورت کامل) معرفی محصولات و ابزار برگزار کرده و تکنیک‌هایی مانند بالیاژ، آمبره، لایت و ترکیب رنگ مو را به شما آموزش می‌دهند. کلاس‌ها در ۴ روز، جلسه‌ی اول کلاس تئوری و سه جلسه اخر عملی روی مدل انجام می‌شود. شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر منتظر حضور گرم شما هستند.

آدرس : سعادت آباد، چهارراه سرو
تلفن ثابت : ۰۲۱-۲۲۱۲۰۵۸۰
تلفن همراه : ۰۹۹۹۹۹۰۱۵۶۹