مرکز شبانه روزی سالمندان آراد یکی از برترین خانه‌های سالمندان در منطقه فرمانیه تهران است. این مرکز در سال ۱۳۹۰ با هدف ارائه خدمات طبی و رفاهی به سالمندان شروع به کار کرد و تاکنون برای اقامت و مراقبت از سالمندان بسیاری از خانواده‌های ایرانی گزینه مناسبی بوده است. این مرکز با داشتن تیمی از پزشکان و پرستاران مجرب و با استفاده از تجهیزات پزشکی مدرن، خدمات پزشکی و مراقبتی کاملی را برای سالمندان ارائه می‌دهد. این مرکز با ارائه خدمات تفریحی و فرهنگی به سالمندان، سعی در بهبود کیفیت زندگی آنها دارد. از آنجایی که سالمندان گروهی از جامعه هستند که به دلایل مختلف نیاز به مراقبت دارند، مراکزی مانند مرکز شبانه روزی سالمندان آراد در ارائه خدمات به آن‌ها بسیار مؤثر هستند. 

خانه سالمندان خوب در تجریش

خدمات مراقبتی سالمندان آراد

مرکز شبانه روزی سالمندان آراد خدمات مراقبتی شامل مراقبت‌های پزشکی و پرستاری، توانبخشی و فیزیوتراپی، و خدمات تغذیه و رژیم درمانی را ارائه می‌دهد.

  • مراقبت های پزشکی و پرستاری

 این خدمات شامل مراقبت‌های پوستی، پایداری فشار خون، مانیتورینگ وضعیت قلبی و عروقی، تزریق دارو، تعویض پوشک و تنظیم بیشترین راحتی برای بیمار است.

  • توانبخشی و فیزیوتراپی

مرکز سالمندان آراد باتوجه به نیازهای فیزیکی سالمندان، خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی را ارائه می دهد. از جمله این خدمات می‌توان به تمرینات توانبخشی، ماساژ، تمرینات تنفسی، و تمرینات تعادلی اشاره کرد. با ارائه این خدمات، مرکز شبانه روزی سالمندان آراد به بیماران کمک می‌کند تا بهبودی سریع‌تری در وضعیت فیزیکی خود داشته باشند.

  • خدمات تغذیه و رژیم درمانی

 تهیه و ارائه غذاهای سالم و تناسب اندام، ارائه مشاوره تغذیه‌ای، تهیه و ارائه داروهای تغذیه‌ای جز خدمات تغذیه و رژیم درمانی این مرکز محسوب می‌شوند. به این ترتیب، مرکز شبانه روزی سالمندان آراد برای بیماران شرایطی را فراهم می‌کند تا از طریق رژیم درمانی مناسب سلامت جسمی خود را حفظ کنند.

امکانات و فضای فیزیکی مرکز آراد

مرکز آراد شامل چهار طبقه است که اتاق‌های اقامت آن‌ها به صورت مجزا در هر طبقه قرار دارد. اتاق‌های اقامت با طراحی مدرن و به‌روز دارای امکانات رفاهی و روانشناختی متنوعی هستند. هر اتاق دارای سیستم کنترل دما، تلویزیون LCD، تلفن، دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی، یخچال و سایر امکانات رفاهی است.
این مرکز دارای فضاهای تفریحی و اجتماعی مناسبی است. فضاهایی مانند سالن اجتماعات، سالن بازی‌های رایانه‌ای، کتابخانه، سالن ورزشی و فضای سبز برای سالمندان فراهم شده است. همچنین در این مرکز برگزاری برنامه‌های تفریحی و آموزشی نیز در نظر گرفته شده است.
مرکز آراد بهترین تجهیزات و امکانات پزشکی را دارد. هر اتاق دارای سرویس بهداشتی اختصاصی همراه با کمد، تلویزیون، مبل و یخچال است. برای رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، فضاهای فیزیکی استاندارد در بخش‌های اقامتی فراهم شده است. همچنین مرکز شبانه روزی سالمندان آراد از سیستم تهویه ‌مناسب در فضای داخلی مرکز برخوردار است.

مزایای انتخاب مرکز سالمندان آراد

یکی از مزایای این مرکز، ارائه خدمات پزشکی و درمانی است. در این مرکز، سالمندان با مشاوره پزشکی و تحت نظارت پرستاران مجرب، از خدمات پزشکی و درمانی لازم برخوردار می‌شوند. همچنین، در صورت نیاز، این مرکز با همکاری با بیمارستان‌های معتبر، اقدام به انتقال سالمندان به بیمارستان می‌کند.
مرکز سالمندان آراد همچنین دارای خدمات رفاهی و تفریحی است. سالمندان در این مرکز، از فضاهای پرنور و مطبوع برای فعالیت‌های روزمره خود، از جمله بازی‌های فکری، مطالعه، تماشای فیلم و تلویزیون، ورزش و فعالیت‌های دیگر استفاده می‌کنند.
دیگر مزیت این مرکز، ارائه خدمات تغذیه‌ای مناسب است. با توجه به نیازهای سالمندان، در این مرکز، غذاهای سالم و متنوع تهیه می‌شود. همچنین، این مرکز باتوجه به نیازهای خاص سالمندان، اقدام به تهیه غذاهای ویژه می‌کند.

شرایط پذیرش و نحوه ثبت‌نام 

مرکز شبانه روزی سالمندان آراد، برای پذیرش سالمندان به شرایط خاصی نیاز دارد. این مرکز فقط سالمندان بالای ۶۰ سال را پذیرش می‌کند و تنها در صورتی که سالمند به مراقبت و نگهداری ویژه نیاز داشته باشد، می‌تواند در این مرکز پذیرش یابد. علاوه‌بر این، سالمندانی که در این مرکز پذیرش شده‌اند، باید برای تحت پوشش بودن هزینه‌های مربوط به نگهداری خود، هزینه‌ای را پرداخت کنند. هزینه‌های مربوط به نگهداری سالمندان در این مرکز، بسته به نیازهای سالمند، متفاوت است.
برای ثبت نام در مرکز شبانه روزی سالمندان آراد، ابتدا باید با مسئولین این مرکز تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت کرد. سپس، برای ثبت نام، باید فرم مربوطه را تکمیل کرده و به همراه مدارک لازم به مرکز ارسال کنید. مدارک لازم برای ثبت نام در این مرکز، شامل کپی شناسنامه، کارت ملی، تصویر رو به رو و پشت سر سالمند، عکس رنگی ۴ در ۳، گواهی سلامتی و نامه پزشکی است. پس از ثبت نام، تیم مسئول در مرکز، با شما تماس گرفته و در صورت تایید شرایط پذیرش، مراحل بعدی را با شما در میان می‌گذارد.

خانه سالمندان مجهز در تجریش

سخن پایانی

مرکز شبانه‌روزی سالمندان آراد باتوجه به نیازهای مختلف سالمندان، خدمات تخصصی مانند فیزیوتراپی، کاردرمانی، آب درمانی و خدمات روانشناسی و مددکاری نیز در این مرکز ارائه می‌شود. باتوجه به خدمات کامل و تخصصی ارائه شده در این مرکز، مراقبت از سالمندان در منزل به راحتی و با اطمینان بیشتری انجام خواهد شد. به‌علاوه، مرکز دارای کادری مجرب و حرفه‌ای در زمینه مراقبت از سالمندان است. در صورتی که برای اولین بار به مرکز مراجعه می کنید، بهتر است قبل از بازدید، با مدیریت مرکز تماس گرفته و از امکانات و خدمات موجود در مرکز آگاهی پیدا کنید. همچنین، برای بازدید از مرکز، بهتر است حداقل ۲۴ ساعت قبل از مراجعه، با مدیریت مرکز تماس گرفته و وقت بازدید را تعیین کنید.
آدرس:
تجریش، خیابان غلام جعفری، کوچه سعادتی، پلاک ۶
شماره تماس:۰۲۱-۲۲۷۰۸۶۶۷ ۰۲۱-۲۲۷۰۸۶۶۸

 ۰۹۱۲۳۱۹۷۱۴۵

اینستاگرام:
araadnursinghome