امروزه یکی از ورزش‌های پرطرفدار بین جوانان، آکوافیتنس یا فیتنس در آب به شمار می‌رود. ورزش در آب درواقع جریان خون را بهبود داده و بدن می‌تواند چربی سوزی کند. دغدغه تمام افراد رسیدن به یک وزن ‌ایده‌آل و در حقیقت تناسب اندام است. حتی افراد می‌توانند با ورزش اکوافیتنس وزن خود را کاهش داده و به تناسب اندام برسند. البته در کنار ورزش حتماً باید به تغذیه و خواب خود نیز توجه داشته باشید که نتیجه‌ای که انتظار دارید را دریافت کنید. اگر دوست دارید از این ورزش به تناسب اندام برسید و هیکل زیبایی رو برای خود پدید‌آورید، می‌توانید به مجموعه ورزشی اینشیب بادی واقع در تهران و یا شعبه‌های دیگر آن مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

آکوا فیتنس در قیطریه

آکوا فیتنس چیست؟

ورزش آکوا فیتنس امروزه مورد توجه ورزشکاران و همچنین غیر ورزشکاران قرار گرفته است. این ورزش در واقع در آب، یک استخر انجام می‌شود. این ورزش محدودیت سنی نداشته و همه افراد می‌توانند برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام از این ورزش کمک بگیرند. ورزش آکوافیتنس به‌دلیل وجود آن در آب به عملکرد عصبی و عضلانی و همچنین شرایط قلبی و عروقی کمک شایسته‌ای می‌کند. در نتیجه پیشنهاد می‌شود اگر به سلامتی و همچنین تناسب اندام خود اهمیت می‌دهید، حتما این ورزش را نیز تجربه کنید.

هدف از انجام فیتنس در آب چیست؟

به‌طور کلی آکوافییتنس یا همان فیتنس در آب با دو هدف در آب انجام می‌شود. یکی از هدف‌ها رسیدن به تناسب اندام برای شرکت در مسابقه و هدف دیگری رسیدن به تناسب اندام برای حفظ سلامتی است. هر ورزشی خالی از آسیب نیست، اما فیتنس در آب نسبت به فیتنس در خارج از آب کم خطر‌تر است. آب در واقع شفابخش بوده و جلوی هر نوع آسیب به بدن را می‌گیرد. از این رو فیتنس در آب گزینه مناسبی است.

 چه کسانی مجاز به انجام ورزش آکوا فیتنس هستند؟

می‌توان گفت این ورزش برای تمامی افراد مناسب است. فردی با آمادگی جسمانی پایین نیز می‌تواند از این ورزش استفاده کند. حتی آکوافیتنس برای زنان باردار نیز مناسب بوده و می‌توانند با مشورت پزشک در کلاس‌هایی که ویژه مادران باردار است شرکت کنند. همچنین با این ورزش فرد می‌تواند وزن خود را کاهش داده و به پوست خود شادابی ببخشد و همچنین عضلات خود را تقویت کند. در زیر لیست افرادی که برای این رشته ورزشی مناسب هستند آورده شده است.
•    افرادی که اختلال خواب داشته و یا مدام درگیر استرس می‌شوند.
•    کسانی که از مشکلات در عملکرد سیستم اسکلتی و عضلانی خود رنج می‌برند.
•    افرادی که دچار ورید‌های واریسی هستند.
•    کسانی که می‌خواهند بعد از زایمان سریع بهبود یابند.
•    افرادی که تحت توان‌بخشی به‌دلیل صدماتی که به آن‌ها وارد شده و یا بیماری‌های طولانی مدت دارند قرار گرفته‌اند.

وسایل مورد نیاز برای ورزش آکوا فیتنس

برای ورزش آکوافیتنس یک سری ابزار و وسایلی مورد نیاز است که کاربرد آن‌ها در آب است. در زیر این وسایل ذکر شده است.
•    بارفیکس
•    دوچرخه ثابت
•    انواع دمبل
•    دوچرخه نشسته
•    ترامبولین 
•    انواع هالتر
•    تردمیل
•    استپ
•    نودل گردنی
•    آگواپل
•    مقاومت‌پایی
•    الیتیکال
•    واکر
•    پارالل
•    ست شناوری کامل و دویدن در ناحیه عمیق استخر

فیتنس در آب چقدر زمان صرف می کند؟

ورزش در آب باعث می‌شود تمام عضلات بدن درگیر شود. با آکوافیتنس در زمان ۲۰ دقیقه در آب می‌توانید ورزش کارآمدی داشته و تمام بدن خود را درگیر کنید. اما در باشگاه برای تمرین هر بخش از بدن زمانی مصرف می‌شود و در واقع زمان بیشتری از شما می‌گیرد. اما این به این معنا نیست که برای ورزش فیتنس به باشگاه نروید. با فیتنس در آب فقط می‌توانید در مدت زمان کمتری تمرینات ساده و همچنین کارآمدی انجام دهید. اگر استخر شخصی هم که داشته باشید نیز دیگر نیازی به رفت آمد ندارید و در وقت بیکاری خود می‌توانید در مدت ۲۰ دقیقه تمرین کنید.

مزایای آکوا فیتنس

ورزش آکوافیتنس مزایای زیادی برای بدن و سلامتی دارد که در زیر به تعدادی از این مزایا اشاره شده است.
1.    استرس را کاهش می‌دهد.
2.    به چربی سوزی کمک می‌کند.
3.    کمترین آسیب ورزشی را به دنبال دارد.
4.    انعطاف‌پذیری بدن را افزایش می‌دهد.
5.    قدرت عضلانی بیشتر می‌شود.
6.    عملکر قلب را بهبود می‌بخشد.
7.    به کیفیت بهتر خواب کمک می‌کند.
8.    استقامت عضلانی را افزایش می‌دهد.
روش هایی برای رسیدن به نتیجه بهتر با آکوا فیتنس
با انجام دادن یک سری روش‌ها می‌توانید هم وزن خود را کاهش داده و هم به نتیجه دلخواه برسید. اگر می‌خواهید به تناسب اندام رسیده و وزن پایداری داشته باشید بهتر است مصرف الکل، فست فود، شیرینی و... را قطع کنید. قبل از ورزش به هیچ عنوان نباید پرخوری کنید؛ اما نباید هم با حالت گرسنه ورزش کنید، دو ساعت قبل از ورزش از یک میان وعده استفاده کنید. در هنگام ورزش آب در کنار خود داشته باشید و از آن مقدار کافی بنوشید. یک ساعت بعد از ورزش نیز ممکن است فرد احساس گرسنگی کند، اما نباید به هیج وجه پرخوری کند. بهتر است یک چیز سالمی مانند محصولات لبنی، فرنی و یا ماهی میل کند. مربی نیز معمولاً تمریناتی متناسب با نیاز فرد به او می‌دهد که او به نتیجه دلخواه حود برسد.

سخن پایانی

مجموعه ورزشی اینشیب بادی علاوه بر پکیج آکوافیتنس پکیج‌های دیگری نیز نظیر پکیج لاغری موضعی، پکیج ترکیبی، یوگا، ایروبیک، یوگا اریال، یوگا ارتقا، بوکس، فانکشنال، زومبا در آب، ماساژ، پکیج آب درمانی، آموزش شنا، تمرین با جلیقه EMS ، بدنسازی و پکیج استخر است. همه‌ی پکیج‌ها با تعداد جلسات ۶، ۸، ۱۲، ۱۶ و ۲۴ جلسه برگزار می‌شوند. خدمات جانبی پکیج‌ها شامل ارائه مشاوره و برنامه غذایی رایگان، پشتیبانی ۲۴ ساعته، آنالیز هفتگی رایگان به ارزش ۵۰۰ هزار تومان، جلسات فریز می‌شود. خدماتی نیز نظیر کاهش وزن سریع و رفع کامل سلولیت‌ها، عضله‌سازی و چربی سوزی همزمان، فرم‌دهی شکم، پهلو، باسن، لاغری موضعی، بدون فشار بر روی مفاصل و بدون آسیب دیدگی زیر نظر مربی‌های متخصص و با تجربه و در محیطی لوکس و مدرن با طراحی متفاوت ارائه می‌دهد. 
آدرس : تهران، ابتدای بلوار قیطریه، خیابان تواضعی، بن بست سوم، پلاک۱
شماره تلفن : ۰۲۱-۲۸۱۱۱۵۱۱