معیارها و استانداردهای زیبای در طول زمان تغییر می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که در گذشته داشتن غبغب نوعی زیبایی محسوب می‌شد، درحالی که امروزه لیفت و از بین بردن غبغب یک عمل زیبایی شایع است‌. در میان استانداردهای زیبایی زاویه سازی یا کانتور صورت تاثیر بسیار زیادی روی چانه‌های پهن و بدون فرم دارد. این روش به کمک روش‌های جراحی و غیر جراحی انجام می‌گیرد. در این میان روش‌های غیرجراحی برای اصلاح بدفرمی‌های خفیف تا متوسط بهترین گزینه درمانی هستند. 

زاویه سازی صورت در یوسف آباد

زاویه سازی چهره چگونه انجام می‌شود؟

مدلینگ صورت عبارت است از مجموعه روش‌هایی که باعث لیفت چانه و فک می‌شوند. برای این روش ممکن است از مواد مختلفی استفاده شود. در ادامه به چند مورد از روش‌های زاویه‌سازی چهره اشاره می‌کنیم:
•    تزریق فیلر؛ این روش از موادی بر پایه کلاژن و هیالورونیک اسید استفاده می‌شود. این مواد باعث تحریک کلاژن‌سازی و جوانسازی سلول‌های پوست می‌شود. 
•    تزریق بوتاکس؛ این ماده که در واقع توکسین باکتری است، باعث فلجی موقت در ماهیچه‌ها شده و حالت سفتی را به پوست می‌دهد. با این روش چانه شما برجسته و فک شما دارای زاویه مناسب خواهد شد. 
•    تزریق چربی؛ در این روش از چربی‌های موجود در باسن، ران و بازو استفاده می‌شود. به‌دلیل استفاده از چربی بدن، این روش بدون عوارض و حساسیت است.
•    جراحی فک؛ این روش که به‌عنوان آخرین روش درمانی محسوب می‌شود، حالت فک را به‌ صورت V در می‌آورد. گاهی این روش به همراه روش‌های غیرتهاجمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

انواع روش‌‌های مدلینگ چهره در کلینیک زیبایی رویا بیوتی

زاویه‌سازی چهره، باعث کشیده شدن چانه و فک می‌شود و می‌تواند برای آقایان و خانم‌ها استفاده شود. روش‌های بسیار متنوعی برای اصلاح بدفرمی‌های فک و چانه انجام می‌شود. بسته به تشخیص پزشک می‌توان از هر کدام از آن‌ها استفاده کرد که این موضوع به حالت فک و صورت شما بستگی دارد. خوشبختانه اخیراً روش‌هایی کم‌تهاجمی برای اصلاح این بدفرمی‌ها وجود دارد که عوارض بیهوشی و جراحت را ندارند. 
زاویه سازی چهره با نخ، ژل، فیلر و چربی از جمله روش‌های غیرجراحی هستند. ماندگاری این روش‌ها حدود یک سال است. علاوه‌بر تاثیر این روش در فرم‌دهی چانه باعث برجسته شدن گونه‌ها و باریک شدن فرم بینی می‌شود. اگر ناهنجاری‌های فک شدید باشد، بهتر است از روش‌های جراحی استفاده شود. البته می‌توان پس از جراحی از روش‌های تزریق ژل و بوتاکس نیز برای نتیجه بهتر استفاده شود. جراحی فک که باعث ایجاد حالت  V در چانه می‌شود، در حال حاضر قوی‌ترین روش برای ایجاد زاویه در چانه و فک است.  

معایب زاویه سازی چهره

روش‌های غیر جراحی، معمولا به‌جز التهاب، قرمزی، کبودی و گاهی عدم قرینه بودن چهره در زمان کوتاه پس از تزریق عوارضی ندارند. این روش‌ها بدون خونریزی و بی‌هوشی به راحتی انجام می‌شوند. در مورد جراحی فک باید بگوییم که به‌دلیل استفاده از ماده بی‌هوشی و اثرات آن و همچنین جراحت برجای مانده عوارض طولانی‌تر است. معمولا بسیاری از افراد به درمان‌های غیرجراحی پاسخ می‌دهند. 

بهترین کاندیدای مدلینگ صورت

پس از مراجعه به پزشک، اولین چیزی که در چهره شما بررسی می‌شود حالت و فرم صورت شماست. برخی افراد نیاز به تغییر اساسی دارند و در برخی موارد نیاز است که از چندین روش در کنار یکدیگر استفاده شود. در حالی که مشکل برخی از افراد با تزریق چند سی سی فیلر یا چربی رفع می‌شود. پس پزشک متخصص بهترین شخصی است که می‌تواند تشخیص دهد که آیا مدلینگ برای شما مناسب است یا خیر؟ در ادامه به بهترین کاندیدها برای انجام زاویه‌سازی اشاره می‌کنیم.
•    افراد دارای چانه و فک بدون زاویه
•    افراد دارای چانه کوچک
•    افراد دارای چانه پهن و مربعی
•    افراد دارای عدم قرینگی در صورت 
•    افراد دارای چانه فرو رفته 

هزینه مدلینگ صورت به چه عواملی بستگی دارد؟

نوع مواد به کار رفته در تزریق، مهم‌ترین عامل تعیین کننده قیمت مدلینگ صورت است. همچنین روش‌های متنوع دارای هزینه متفاوتی هستند. به‌عنوان مثال روش تزریق فیلر بر پایه نوع و کیفیت هیالورونیک اسید و کلاژن تعیین می‌شود. برند مواد به کار رفته نیز می‌تواند در قیمت کار موثر باشد. مورد دیگر، تبحر و اعتبار مرکز زیبایی قیمت مدلینگ صورت را دستخوش تغییر قرار می‌دهد. یکی دیگر از موارد، میزان مواد تزریق شده است که طبیعتاً هرچه بیشتر باشد، هزینه کار افزایش می‌یابد. 

مراقبت‌های لازم پس از زاویه‌ سازی چهره

پس از تزریق ژل، مراقبت‌های شما نقش مهمی در اثربخشی مدلینگ دارد. در صورت رعایت نکردن این توصیه‌ها ممکن است عوارض تزریق برای شما بروز کند و یا مدت ماندگاری مدلینگ کمتر شود. در ادامه به چند مورد از این مراقبت‌ها اشاره می‌کنیم:
•    عدم استفاده از سونا و سولاریوم
•    نوشیدن مایعات 
•    استفاده از غذاهای سالم مانند سبزیجات و میوه‌جات 
•    استفاده از مکمل‌های ویتامین سی برای بهبود علائم التهاب
•    اجتناب از نوشیدن الکل و استعمال دخانیات
•    عدم انجام ورزش‌های سنگین
•    قرار نگرفتن در معرض آفتاب 
لازم به ذکر است کلیه این موارد باید حدود ۲ هفته پس از تزریق رعایت شوند.

 هزینه زاویه سازی صورت دائمی

سخن پایانی

اگر قصد انجام اقدامات زیبایی را دارید؛ اولین قدم شناسایی عیوب چهره است. مشکل نداشتن زاویه در فک و چانه یک موضوع رایج در میان مردم است که به‌ دلایل ژنتیکی و تاثیر نامناسب‌ هورمون‌‌های دوران بلوغ ایجاد می‌شود. این بدفرمی به هر دلیلی که باشد، با استفاده از روش‌های مدلینگ که بسیار متنوع‌ هستند، کاملا رفع می‌شود‌. در کلینیک زیبایی رویا بیوتی، کلیه روش‌های زاویه سازی و مدلینگ با نوین‌ترین دستگاه‌ها انجام می‌شود‌‌.
راه‌های ارتباطی:
•    آدرس: یوسف آباد، نبش خیابان ۶۰، ساختمان تابان، طبقه ۴، واحد ۴۰۳
•    تلفن تماس:  ۰۲۱-۸۸۰۶۵۴۴۰ ۰۲۱-۸۸۰۶۵۴۴۱

•    آیدی اینستاگرام: roya_clinic_beauty_2