شاید شما نیز با مشکل کمبود یا اضافه وزن مواجه هستید و راه‌های زیادی را امتحان کرده‌اید؛ اما نتایج رضایت‌بخش نبوده است. ورزش یکی از بهترین راهکارها برای داشتن وزنی ایده‌آل به‌حساب می‌آید. در باشگاه هور شما می‌توانید از خدمات مشاوره این مجموعه بهره‌مند شوید و علاوه‌بر دریافت یک رژیم غذایی متناسب با شرایط‌ خود، شما را با ورزش‌هایی جهت بالا بردن یا کاهش وزن آشنا می‌سازند‌. آیا با انواع ورزش‌هایی که می‌توان به کمک آن وزن را کاهش یا افزایش داد آشنا هستید؟ می‌دانید که به هنگام افزایش وزن با ورزش چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ 

بهترین باشگاه بدنسازی در یوسف آباد

تجربه کاهش وزن با انجام ورزش در باشگاه هور 

ورزش از جمله اصلی‌ترین عوامل جهت پایین آوردن وزن به‌ شمار می‌رود. فعالیت‌های ورزشی در افزایش متابولیسم بدن نقش داشته و کمک می‌کند تا چربی‌سوزی به‌ صورت مؤثر انجام گیرد. امکان کاهش وزن با سایر شیوه‌ها همچون جراحی و پیکر تراشی نیز وجود داشته؛ اما پس از گذشت مدتی، شاهد بازگشت وزن به حالت پیشین خود خواهیم بود حتی پس از انجام شما همچنان باید تمرینات ورزشی و رژیم غذایی خود را با جدیت دنبال کنید. 
ورزش در واقع سالم‌ترین شیوه جهت کاهش وزن به‌ حساب می‌آید و با انجام آن میزان استقامت یا چابکی بدن بالا می‌رود. تمرینات هوازی و قدرتی کمک می‌کند تا شما سریع‌تر نتایج موردنظر خود را کسب نمایید. جدای از این موارد، توقف تمرینات ورزشی ممنوع بوده؛ چراکه داشتن نظم و برنامه‌ریزی برای کسب نتایج دلخواه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

معرفی انواع ورزش برای کاهش وزن 

ورزش‌های زیادی وجود داشته که به شما کمک می‌کنند تا وزن خود را کاهش دهید. از جمله این ورزش‌ها می‌توان به پیلاتس، بدنسازی، تمرینات HIIT، ایروبیک و رقص، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی اشاره کرد. هریک از این ورزش‌های مزیت‌های به‌خصوص را دارد. 

آیا چاق شدن با ورزش امکان پذیر است؟

مناسب‌ترین روش برای افزایش وزن یا به اصطلاح چاق شدن را می‌توان داشتن یک برنامه ورزشی خوب دانست. شاید از شنیدن این موضوع تعجب کنید؛ چراکه در طول ورزش کالری سوزانده می‌شود و ورزش کردن همواره گزینه‌ای برای لاغر شدن به‌حساب می‌آید؛ اما حقیقت این مسئله بوده که برنامه ورزشی نقش مؤثری در چاق شدن دارد. برای اینکه وزن شما افزایش پیدا کند، می‌بایست غذای بیشتری مصرف نمایید؛ اما این مورد الزاماً باید در کنار ورزش انجام شود. زمانی که شما در ناحیه عضلات پایین تنه و بالاتنه تمرینات قدرتی و بدنسازی انجام می‌دهید، دیگر چربی اضافه نخواهید کرد و در قسمت شکم و پهلوها شاهد عضله‌سازی خواهید بود. 

نکاتی برای افزایش وزن با انجام ورزش

نکاتی وجود دارد که برای افزایش وزن به هنگام ورزش بهتر است که آن‌ها را مدنظر قرار دهید. یکی از این نکات را می‌توان انجام ورزش قدرتی دانست. همچنین برای انجام ورزش بهتر است که برنامه منظمی را در نظر بگیرید. در طول انجام ورزش، تمرین باید روی تمامی عضلات انجام گیرد. در طول انجام ورزشتان هرگز نسبت ‌به ریکاوری و استراحت کردن بی‌تفاوت نباشید. بهتر است که انتخاب شما وزنه‌های سنگین‌تر باشد. برای افرادی که مایل هستند حجم و وزن بگیرند بهتر است که وزنه‌های سنگین را انتخاب کنند؛ اما تکرار آن‌ها کمتر باشد. 
این که نحوه انجام تمرینات صحیح باشد، نیز از دیگر نکات ضروری به‌حساب می‌آید. بعضی از ورزش‌ها هستند که به شما کمک می‌کنند تا وزن خود را افزایش دهید و به عبارتی چاق شوید. ورزش‌ها شامل اسکات، شنا سوئدی، دیپ پشت بازو، لانگز، کرانچ، پرس سینه، ددلیفت و برپی می‌شود. 

میزان افزایش وزن با انجام ورزش

 اینکه با انجام ورزش تا چه حد وزن شما افزایش پیدا کند در واقع وابسته به مسائلی غیر از ورزش همچون سلامت کلی بدن، تغذیه، مقدار استراحت و حتی روحیه شخص نیز است. پیش از هر چیزی باید سلامت عمومی خود را مورد بررسی قرار دهید؛ چراکه امکان دارد یک بیماری زمینه‌ای وزن شما را تحت‌تاثیر قرار داده باشد. تمرین به‌ صورت افراطی نیز نباید باشد و در طول آن استراحت کردن یک ضرورت به ‌حساب می‌آید. همچنین از عوامل مضطرب‌کننده نیز دور باشید؛ چراکه استرس و اضطراب می‌تواند در پروسه متابولیسم و عضله‌سازی شما اختلال به‌وجود آورد‌. 

بهترین باشگاه بدنسازی در ولیعصر

سخن پایانی 

سبک زندگی امروزی سبب شده که افراد زیادی لاغری یا چاقی مفرط را تجربه کنند و به‌دنبال راهی مؤثر برای رسیدن به یک وزن متعادل باشند. ورزش یکی از مؤثرترین راهکارها بوده که در صورت پایبندی به آن و انجام مستمر تکنیک‌ها می‌توانید پس از مدت زمانی مشخص به وزن ایده‌آل خود برسید. مشاوره کاهش و افزایش وزن از جمله خدمات ویژه باشگاه بدنسازی هور بوده که می‌تواند شما را در داشتن وزن ایده‌آل همراهی کند. در طول این مشاوره، برنامه تغذیه‌ای شما مشخص شده و پس از آشنایی با انواع ورزش‌ها، می‌توانید در باشگاه هور به تمرین مشغول شوید. 
شماره تماس: ۰۲۱-۸۸۸۸۸۲۱۰ ۰۲۱-۸۸۸۸۸۲۰۹

 ۰۹۱۲۱۳۸۱۲۲۰ ۰۹۳۸۵۵۳۱۴۴۳

 آدرس از ولیعصر: ولیعصر، مقابل پارک ساعی، کوچه آبشار، بن بست تختی، پلاک ۴۴
آدرس از توانیر: روبروی تره بار کوچه ناصحان، پله ناصحان، جنب زمین چمن مصنوعی، بن بست تختی، پلاک ۴۴
آدرس از یوسف آباد: خیابان ۵۱، انتهای مستوفی، پارک باغچه بان، پله هفتم، بن بست هفتم، بن بست تختی، پلاک ۴۴