فیزیوتراپی یکی از روش‌های درمانی و توانبخشی است که تاثیر بسیار زیادی روی بهبود ‌کیفیت زندگی افراد دارد. این روش جهت افزایش توان و عملکرد فرد در آسیب‌های گوناگون از جمله آسیب‌های حرکتی حاد و مزمن است. در تصادفات، عوارض ناشی از پیری، بیماری‌های پیش‌رونده‌ای همچون ام‌اس و… فیزیوتراپی نقش بسیار مهمی دارد. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، انتخاب یک مرکز خوب و یک فیزیوتراپیست ماهر برای انجام خدمات است. زیرا علی‌رغم اثرات مثبت این درمان غیرتهاجمی، هرگونه عمل غیر اصولی در روند این کار، می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری بر سلامتی افراد داشته باشد.

کاربرد فیزیوتراپی

بسیاری از افراد به دلایل گوناگون، توانایی‌های خود را از دست می‌دهند. این موضوع می‌تواند روی زندگی افراد تاثیرات منفی بسیاری داشته باشد و حتی باعث کاهش اعتماد به‌نفس و تخریب تصویر ذهنی آن‌ها از خودشان شود. یکی از چاره‌های اساسی برای برطرف شدن این مشکلات انجام فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی در موارد زیر کاربرد دارد:
● کاهش دردهای اسکلتی_عضلانی
● افزایش دامنه حرکت اندام‌ها
● پس از تجویز اسپیلنت و بریس جهت افزایش کارکرد اندام‌
● به‌دنبال جراحی‌هایی که به ناتوانی فرد می‌انجامند.
● کاهش آسیب‌های ورزشی
● ترمیم آسیب در ورزشکاران
● ناتوانی پس از سکته مغزی
● ناتوانی پس از تصادف
● مشکلات ناشی از آسیب به رباط، مینیسک و…
● مشکلات مربوط به دستگاه تنفس همچون آسم

مزایای انجام خدمات در کلینیک فیزیوتراپی احمدی

در کلینیک تخصصی فیزیوتراپی دکتر احمدی، می‌توانید با خیال راحت خدمات فیزیوتراپی را انجام دهید و نگران عوارض گوناگون درمان نباشید. محیط این مجموعه کاملاً بهداشتی و لوکس بوده و احساس بسیار خوبی به شما خواهد داد. پرسنل ماهر و باتجربه از دیگر مزایای این مرکز است که موجب شده است تیم ملی والیبال این مجموعه را جهت ترمیم و پیشگیری از آسیب به ورزشکاران خود انتخاب کند. برای انجام خدمات اصولی در کلینیک مذکور، ابتدا سوابق پزشکی شما بررسی و به‌خوبی تحت معاینه عصبی قرار خواهید گرفت تا بهترین روش ارائه خدمات برای شما انتخاب گردد. این مجموعه مجهز به دستگاه‌هایی هم‌گام با تکنولوژی روز است و مدتی پس از شروع درمان، تاثیرات شگفت‌انگیز آن آشکار خواهد شد.

انواع فیزیوتراپی

شاید با شنیدن نام فیزیوتراپی، اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد، دردهای اسکلتی است؛ اما باید گفت که فیزیوتراپی چیزی فراتر از درمان دردهای ساده اسکلتی است. فیزیوتراپی برای افراد مختلفی در رنج‌های سنی گوناگون انجام می‌شود. در مراکز معتبر، فیزیوتراپی در سه مرحله انجام خواهد شد‌. مرحله اول تمرین درمانی، مرحله دوم الکتروتراپی و مرحله سوم انجام تمرین‌ با دست خواهد بود.
ن فیزیوتراپی در سالمندان: سالمندان جزو گروه‌هایی هستند که به‌وفور به مراکز فیزیوتراپی مراجعه می‌کنند‌. این گروه به‌علت مشکلات گوناگون ناشی از کهولت سن به ‌شدت دچار ناتوانی خواهند شد. از سوی دیگر، بیش‌تر در معرض بیماری‌های گوناگون همچون سکته قرار دارند. فیزیوتراپی در تسکین دردهای این افراد و همچنین بهبود آلزایمر، انواع آرتروز، بی‌اختیاری ادرار و… موثر است.
● فیزیوتراپی در ورزشکاران: از آن‌جایی که ورزشکاران فعالیت‌های زیادی داشته و در معرض انواع آسیب‌های اسکلتی و عضلانی هستند، باید حتماً تحت‌نظر فیزیوتراپیست قرار بگیرند تا از بروز این آسیب‌ها پیشگیری به‌عمل آید. با فیزیوتراپی ورزشی، هم عملکرد افزایش می‌یابد و هم ترمیم آسیب انجام می‌شود.
● فیزیوتراپی ارتوپدی: پس از مشکلات گوناگون ارتوپدی و کشیدگی و دررفتگی‌ها، به احتمال بالا فرد دچار کاهش دامنه حرکتی خواهد شد و مثل گذشته امکان انجام کارهای روزمره خود را ندارد. در این حالت مشورت با فیزیوتراپیست بهترین راه است تا بهبود اصولی انجام گیرد و تمرین‌های گوناگون در منزل و کلینیک به انجام برسد.
● فیزیوتراپی کودکان: برخی از کودکان دچار مشکلات ژنتیکی یا اکتسابی گوناگونی همچون فلج مغزی، تاخیر در رشد، مشکلات و ناتوانی‌های مادرزادی و… هستند. این مشکلات با انجام جلسات فیزیوتراپی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و امکان بازگشت کودک به زندگی عادی را ایجاد می‌کند.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته‌شد، انتخاب یک مرکز خوب، مهم‌ترین کار برای بازیافتن سلامتی شما خواهد بود. کلینیک فیزیوتراپی دکتر احمدی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای انجام درمان اصولی پیش‌رو دارید. خدمات فیزیوتراپی در این مرکز با بهترین دستگاه‌ها انجام شده و نیاز نیست نگران این موضوع باشید. انجام خدمات فیزیوتراپی تیم ملی والیبال در این مجموعه، تصدیق کننده تبحر و مجهز بودن این کلینیک است. در این مجموعه انواع ناتوانی‌ها همچون دیسک کمر، سیاتیک، خار پاشنه، میگرن، آسیب‌های ورزشی و… درمان خواهد شد. جهت ارتباط با مجموعه و دریافت نوبت آدرس با شماره تلفن‌های زیر در دسترس خواهد بود.
شماره تماس: ۰۲۱-۴۴۲۷۳۷۲۱

 ۰۹۳۳۲۶۷۸۷۲۲

آدرس: مرزداران غرب، پل یادگار، روبروی ۳۵متری لاله، مجتمع نگین آسمان، بلوک b، طبقه دوم، واحد ۷
اینستاگرام: drahmaadi