از آنجایی که سلامت دهان و دندان نقش مهمی در وضعیت عمومی بدن دارد، لازم است تا مراقبت‌های مورد نیاز را به‌خوبی انجام داده و در صورت بروز مشکلی به دندانپزشک مراجعه نمایید. دندانپزشک کودک و نوجوان از مهارت بالایی در زمینه برقراری ارتباط با بیماران کم‌سن و سال و استفاده از تکنیک‌های مناسب و انجام بیهوشی برخوردار است. ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده و پیشگیری از مشکلاتی که ممکن است در آینده به‌وجود آیند نیز از وظایف دندانپزشک محسوب می‌شوند‌. همچنین علاوه‌بر دندان‌های دائمی، گاهی دندان‌های شیری نیز به درمان‌هایی مانند پر کردن نیاز خواهند داشت.

دندانپزشک کودک در شهران

تشخیص مشکلات با دندانپزشکی نارگل

تمیز کردن دندان‌های کودکان مخصوصاً در دوران خردسالی، امری مشکل است و به همین دلیل اغلب کودکان با مشکل پوسیدگی دندان مواجه می‌شوند. برای جلوگیری از این مشکلات دندانپزشک ممکن است روش‌هایی مانند شیارپوش و فلوراید درمانی را پیشنهاد دهد. استفاده از این روش‌ها از پوسیدگی دندان و دیگر جراحی‌ها جلوگیری می‌کنند. در دندانپزشکی نارگل علاوه‌بر پیشگیری از برخی از مشکلاتی که ممکن است در آینده به‌وجود آیند، دندانپزشکان آن‌ها را شناسایی و درمان خواهند کرد.

ترمیم دندان های شیری و دائمی

لازم به ذکر است که اگر دندان‌های شیری کودکتان دچار پوسیدگی، رشد نامناسب و شکستگی شده‌اند نیز می‌توانید برای پر کردن آن‌ها به دندانپزشک مراجعه نمایید. پر کردن دندان تنها برای دندان‌های دائمی انجام نمی‌گیرد. در واقع باید به سلامت دندان‌های شیری نیز همانند دندان‌های دائمی توجه داشت. اگر دندان شیری دچار عفونت شده یا کودک در آن قسمت دردی را احساس می‌کند، می‌بایست وی را نزد دندانپزشک ببرید. دندان درد می‌تواند مانع از درست جویدن غذا شود که در نتیجه به دل درد منجر خواهد شد. به‌دنبال آن، اختلال در جذب رخ خواهد داد که رشد کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آموزش حفظ بهداشت رهان و دندان

اکثر بیماران دندانپزشکان کودک، دندان‌هایی تازه دارند که در حال رشد هستند. بنابراین آموزش مراقبت صحیح از دندان‌ها برای به‌حداقل رسیدن نیاز به جراحی و... از وظایف مهم این دندانپزشک‌‌ها محسوب می‌شود. دندانپزشک نحوه صحیح مسواک زدن، استفاده از نخ دندان، دهانشویه و... را به کودک و والدین وی آموزش می‌دهد تا عادت‌هایی سالم و مناسب تا پایان عمر در آن‌ها ایجاد شوند. همچنین توصیه‌هایی مبنی بر رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامتی دندان‌ها نیز ارائه می‌دهد.

ویژگی‌ های دندانپزشک کودک و نوجوان

دندانپزشک کودک باید بتواند مراقبت‌های لازم از دندان‌های کودک را تا دوران نوجوانی‌ وی انجام دهد. ممکن است در برخی از مواقع دندانپزشک توصیه نماید تا به یک متخصص ارتودنسی کودکان مراجعه کنید. ویزیت‌های منظم و دوره‌ای، کشیدن دندان، درمان بیماری‌های لثه، پیشگیری از مشکلات بیشتر و ترمیم و مراقبت از دندان‌ها از خدماتی هستند که یک دندانپزشک ماهر برای کودک ارائه می‌دهد. علاوه‌بر داشتن مهارت در جراحی‌ها، کشیدن و پر کردن دندان، دندانپزشک کودک باید بتواند ارتباط خوبی با بیمار کم‌سن و سال برقرار کند. دندانپزشکی که رفتاری متناسب با سن کودک داشته باشد و از آرام‌بخش‌های مناسب برای جلوگیری از درد کشیدن او حین عملیات استفاده نماید، تجربه‌ای رضایت‌بخش برای والدین و کودک به ارمغان می‌آورد.
یک دندانپزشک ماهر در مورد عادت استفاده از پستانک و انگشت شست به مادر کودک توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد و اگر دندان‌های نیش کودک دچار نانرتبی باشند، از روش‌هایی مانند ارتودنسی استفاده می‌کند. همچنین شناسایی وضعیت دهان و دندان برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند دیابت، نقص مادرزادی قلب، تب یونجه، آسم و اختلالات بیش‌فعالی نیز برعهده دندانپزشک است. با مراجعه دوره‌ای به دندانپزشک می‌توان از بروز بیماری‌های لثه مانند زخم‌ها و بیماری‌های پریودنتال کدواکن نیز جلوگیری نمود یا درمان آن‌ها را آغاز کرد.

مراقبت و بیهوشی کودک

یک دندانپزشک مجرب کودک از تکنیک‌هایی مناسب برای جلوگیری از آسیب دیدن کودک حین کار استفاده می‌کند‌. این دندانپزشک در عین حال که با دقت و مهارت بالا کار خود را انجام می‌دهد، به حفظ راحتی کودک نیز توجه می‌کند. اگر یک کودک سن خیلی پایینی داشته باشد یا معلول باشد، ممکن است برای وی از بیهوشی استفاده شود. بیهوشی آخرین راه برای درمان مشکلات دندانی این افراد است. از این روش برای کشیدن یا ترمیم چندین دندان که مشکل اساسی دارند، استفاده خواهد شد.

بهترین دندانپزشک کودک در شهران

سخن پایانی

از آنجایی که که والدین به حفظ سلامت دندان‌های کودکان و نوجوانان خود اهمیت بسیاری می‌دهند، تمایل دارندکه به دندانپزشکی مجرب در این زمینه مراجعه نمایند تا فرزندشان بدون ناراحتی درمان شود. این دندانپزشکان دندان‌های شیری و دائمی که دچار پوسیدگی یا مشکلات دیگر شده‌اند را ترمیم نموده و آموزش‌هایی را در رابطه با نحوه صحیح مسواک زدن و مراقبت اصولی برای آن‌ها بازگو خواهند کرد. ممکن است در برخی از مواقع از روش بیهوشی نیز استفاده نمایند. برای دریافت بهترین خدمات برای کودکان و نوجوانان خود می‌توانید به دندانپزشکی نارگل مراجعه کنید.
آدرس:  فلکه اول شهران، شهران جنوبی، لاین کندرو، نبش خیابان قدس، پلاک ۲، ساختمان افرا، طبقه ۴، واحد ۴۶ 
شماره‌های تماس:۰۲۱-۴۴۳۵۹۸۴۰ ۰۲۱-۴۴۳۵۹۹۵۴

 ۰۹۱۹۰۸۰۸۶۰۸

اینستاگرام: dr.golnar.hamzehpor