امروزه یک روش رایج برای زیبایی دندان‌ها کامپوزیت به شمار می‌رود. اکثر خانم‌ها و آقایان از کامپوزیت برای زیبایی دندان‌ها و همچنین جلوه قشنگ صورت خود از آن استفاده می‌کنند. کامپوزیت برند‌های گوناگونی دارد که یکی از برند‌های معروف آن، برند کامپوزیت توکویاما ژاپنی است که دندانپزشکان زیادی از این برند در مطب خود برای بیماران استفاده می‌کنند. مرکز دندانپزشکی دکتر یاسمن دانشیان واقع در تهران نیز از این کامپوزیت استفاده می‌کند. اگر تمایلی به انجام کامپوزیت دارید می‌توانید به این مرکز مراجعه کنید.

معرفی کامپوزیت توکویاما ژاپن

کامپوزیت توکویاما ژاپن

در واقع کامپوزیت، برای از بین بردن عیب‌ها و زشتی‌های دندان و به جود آمدن یک لبخندی عالی با دندان‌هایی زیبا مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران زیادی بین اکثر مردم دارد. باتوجه به پیشرفت‌هایی که تاکنون در علم پزشکی صورت گرفته، می‌توان گفت کامپوزیت توکایاما یک کامپوزیت عالی برای ترمیم دندان‌ها است. کامپوزیت توکویاما ژاپن، بهترین و معروف‌ترین کامپوزیت برای ترمیم و زیبایی دندان است. این کامپوزیت در یک شرکت ژاپنی به نام Tokuyama Dental Corporation در ژاپن ساخته می‌شود.

انواع کامپوزیت توکویاما ژاپن

برند پرطرفدار توکویاما، در سه نوع مختلف به بازار عرضه می‌شود. انواع این کامپوزیت به همراه توضیح کوتاهی از آن‌ها در زیر ذکر شده است.
•    خلفی
برای دندان‌های خلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کارکرد ترمیمی نیز دارد. مقاومت و همچنین استحکام فوق‌العاده بالایی در مقابل فشار حاصل از دندان‌ها به هم نیز دارد.
•    نوع آستریا
مقاوت بالایی داشته و همچنین دوام زیادی نیز دارد. برای از بین بردن عیب‌های دندان‌ها و زیبایی آن‌ها کاربرد دارد.
•    قدامی
به‌دلیل تراکم بالای ذرات نانو در نوع قدامی ظرافت زیادی را به آن بخشیده است. دندانپزشک برای کسانی که می‌خواهند طرح لبخند جذابی داشته باشند از این نوع استفاده می‌کند. معمولاً نیز برای دندان‌های جلو کاربرد دارد.

مزایای استفاده از کامپوزیت توکویاما ژاپن

کامپوزیت توکویاما به‌دلیل وجود مزایای زیادی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد و دندانپزشکان قرار گرفته است. همچنین به‌دلیل این مزایا معروف و محبوب شده است.
1.    ماندگاری بالایی دارد.
2.    دچار تغییر رنگ و همچنین لکه نمی‌شوند.
3.    در اثر تغییر دما آسیب نمی‌بینند.
4.    دارای طیف رنگ متنوعی است.
5.    در برابر ساییدگی مقاوم است.
6.    استفاده از آن بسیار ساده و آسان است.
7.    به راحتی پولیش ‌زده می‌شود.
8.    جز کامپوزیت‌های مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌رود.
9.    ظاهر آن شبیه به دندان‌های طبیعی است.

کامپوزیت توکویاما ژاپن چه کاربردهای برای افراد دارد؟

کامپوزیت توکویاما ژاپن کاربرد‌های زیادی دارد. می‌تواند برای برخی از مشکلات دندانی و اصلاح طرح لبخند شما کمک‌کننده باشد. در زیر به انواع این کاربرد‌ها اشاره شده است.
•    اگر فردی فاصله بین دندان‌هایش وجود داشته باشد، می‌تواند از کامپوزیت توکویاما ژاپن استفاده کند تا فاصله‌ها را از بین ببرد.
•    پوسیدگی دندان‌ها با این کامپوزیت قابل درمان است.
•    می‌توان با کمک کامپوزیت توکویاما ژاپن لبخندی زیبا پدید آورد.
•    کامپوزیت توکویاما می‌تواند وینر کامپوزیت قبلی انجام شده روی دندان را ترمیم و اصلاح کند.
•    اگر شکستگی، ترک و حتی لب‌پرشدگی در دندان رخ داده باشد با کامپوزیت توکویاما ژاپن درمان می‌شود.

پروسه انجام کامپوزیت توکویاما ژاپن

معمولاً انجام کامپوزیت نیاز به دو نوبت به فاصله یک یا دو هفته دارد. قبل از انجام کامپوزیت، دندانپزشک ابتدا دندان‌های فرد را معاینه کرده و اگر مشکلات دندانی و پوسیدگی وجود داشته باشد، آن را درمان می‌کند و سپس جرم‌گیری و ضدعفونی کردن دندان‌ها باید انجام شود. بعد از انجام این مراحل، پزشک مقدار کمی از مینای دندان فرد را می‌تراشد تا فضایی کافی برای نصب کامپوزیت ایجاد شود. 
کامپوزیت توکویاما ژاپن دارای طیف رنگی متنوعی است. دنداپزشک رنگی را انتخاب می‌کند که هم ظاهری طبیعی برای فرد داشته و هم تناسب زیادی با دندان‌های او داشته باشد. سپس خمیر کامپوزیت را روی دندان‌ها گذاشته و آن‌ها را فرم می‌دهد و بعد با نور آبی‌ به آن‌ها می‌تابد تا سفت شوند و روی دندان‌ها پولیش می‌کشد تا شفاف و زیبا به نظر برسند.

قیمت انجام کامپوزیت توکویاما ژاپن به چه چیزهایی بستگی دارد؟ 

کامپوزیت توکویاما ژاپن جز کامپوزیت‌های مقرون‌به‌صرفه است و معمولاً قیمت معقولی را دارد. اما نمی‌توان به طور دقیق قیمت ثابتی برای آن گفت؛ زیرا قیمت‌ها با توجه به نرخ تورم تغییر کرده و همچنین به عواملی نیز بستگی دارد.
•    کلینینکی که فرد به آن مراجعه می‌کند.
•    تعداد دندان‌هایی که قرار است کامپوزیت شوند.
•    میزان مهارت و همچنین تخصص دندانپزشک
•    درجه روشنی کامپوزیت
•    هزینه‌های قبل از انجام کامپوزیت مانند ویزیت و همچنین اگر فردی دچار پوسیدگی‌های دندان باشد ابتدا باید آن‌ها را درمان کند.

مراقبت های لازم بعد از انجام کامپوزیت توکویاما ژاپن 

اگر از بهترین برند کامپوزیت مانند کامپوزیت توکویاما ژاپن نیز استفاده کنید، باید مراقبت‌هایی را انجام دهید که آسیبی به دندان‌ها وارد نشده و ماندگاری بالایی داشته باشد. سعی کنید در خواب و همچنین زمانی که دچار استرس شدید هستید، دندان‌های خود را روی هم فشار ندهید. درست است که کامپوزیت توکویاما ژاپن مقاوت بالایی دارد؛ اما بهتر است دندان‌ها را زیاد رو هم فشار ندهید. کسانی که دندان قرچه دارند می‌توانند از محافظ استفاده کنند. شش ماه یک بار برای چکاب سری به دندانپزشکی بزنید. در روز سعی کنید دوبار دندان‌ها را مسواک کرده و نخ دندان بکشید تا از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری شود و همچنین از خوردن غذا‌های سفت و سخت بپرهیزید.

انجام کامپوزیت توکویاما ژاپن در مرکز دنداپزشکی دکتر یاسمن دانشیان

مرکز دندانپزشکی دکتر یاسمن دانشیان در تهران، برای کامپوزیت دندان از برند توکویاما ژاپن استفاده می‌کند. با توجه به مزایا و همچنین کاربرد‌های فراوانی که دارد، می‌توانید اگر قصد انجام کامپوزیت دندان‌های خود را دارید، به مرکز دندانپزشکی ‌ایشان مراجعه کرده و ویزیت شوید. بعد از معاینه دندان‌ها کامپوزیت را در آن جا انجام دهید.

مراقبت های لازم بعد از انجام کامپوزیت توکویاما ژاپن 

سخن پایانی

دکتر یاسمن دانشیان فارغ التحصیل از دانشگاه تهران در مرکز دندانپزشکی خود که تخصصی‌ترین مركز زیبایی و درمانی است، علاوه‌بر انجام کامپوزیت با برند‌های توکویاما ژاپن، سارمكو سوییس، وایتال سنس آمریكا و Ips، خدمات دیگری نظیر ایمپلنت كره‌ای، آلمانی، سوییسی، لمینیت سرامیکی، درمان ریشه اطفال، بلیچینگ(سفید كردن دندان)، جرمگیری، ترمیم، جراحی، پروتز ثابت و متحرک(دست دندان مصنوعی) و كلیه خدمات دندانپزشكی را در محیطی كاملا استریل و مدرن به شما ارائه می‌دهد. مرکز همه روزه به جز جمعه‌ها، صبح‌ها 11:00 الی 14:00 و عصر روز‌های زوج 18:30 الی 20:30 منتظر حضور گرم شما است.
آدرس : بلوار مرزداران، بين ايثار و آريافر، جنب بانک گردشگری، پلاک ١٢٤، طبقه دوم، واحد ٤
شماره تلفن : ۰۹۱۲۴۷۵۳۹۳۲