آرایش و میکاپ مناسب، ملایم و به اندازه تاثیر بسیار زیادی روی زیباتر شدن چهره خانم‌ها دارد. در این میان برس‌های آرایشی نقش مهمی را در طبیعیتر و سالم‌تر شدن آرایش بازی می‌کنند، این برس‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک برای منظور خاصی طراحی شده است. در مطالب قبلی این برس‌ها را معرفی کردیم و در این مطلب روش استفاده از انواع برس‌های آرایشی را توضیح خواهیم داد.

برس فونداسیون

برای زدن یکنواخت کرم پودر و کرم‌های مایع و کرمی استفاده می‌شود. برای استفاده از آن کرم را در مرکز صورت قرار داده و با برس به اطراف صورت بکشید. همچنین با استفاده از آن می‌توان کانسیلر زیر چشم را محو کرد.

پد اشکی

این پد یک پد اسفنجی به فرم اشک است که از قسمت پهن آن برای پخش کردن و محو کردن مواد آرایشی روی پوست استفاده می‌شود و قسمت نوک تیز آن برای پوشاندن اطراف بینی یا روی جوش به کار می‌رود. همچنین از این پد می‌توان برای زدن رژگونه مایع و محو کردن خطوط آرایش و پاک کردن اضافات آرایش استفاده کرد.

برس پنکیک

از این برس برای زدن پودرهای سبک روی پوست استفاده می‌شود همچنین می‌توان با کمک آن رژ گونه‌های پودری را پخش و محو کرد.

برس زاویه‌دار

با کمک این برس می‌توان رژگونه را حرفه‌ای‌تر و طبیعی‌تر روی گونه‌ها استفاده کرد. همچنین می‌توان از آن برای زدن پودر کانتور که تیره‌تر از رنگ پوست است استفاده کرد.

برس کانسیلر

الیاف این برس مصنوعی است و با آن می‌توان نقاط مختلف را با کانسیلر پوشش داد. همچنین می‌توان خطوط رژ لب را اصلاح کرد.

برس خط چشم

از این برس برای زدن خط چشم‌های پودری و سایه در اطراف چشم استفاده می‌شود. همچنین می‌توان خطوط ابرو را با این برس اصلاح کرد. نوع زاویه‌دار آن نیز برای کشیدن خطوط دقیق‌تر روی چشم و ابرو به کار می‌رود.

برس و شانه ابرو و مژه

این شانه و برس که در یک محصول قرار گرفته‌اند وسیله مناسبی برای مرتب کردن موهای ابرو و مژه است. همچنین با کمک برس آن می‌توان خط چشم را محو کرد.