هم طور که می دانید جوش ها می توانند بر روی صورت، گردن، شانه و … نمایان شوند؛ ولی اگر این جوش های مزاحم روی صورت قرار گیرند باعث زشت شدن صورت ما می شوند. داروها و لوسیون های مختلفی برای درمان جوش ها وجود دارد اما جز این روش ها پر هزینه و بعضا گرانقیمت، از روش های زیر برای داشتن صورت بدون جوش استفاده کنید.

کارشناسان چی بپوشم  شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می کنند.

۱-روزی دوبار صورت تان را بشویید

حداقل یکبار صبح که بیدار می شوید و یکبار هم شب قبل از خواب صورتتان را بشویید. حتما قبل از شستن صورت دست های تان را بشویید.

۲-مرطوب کنید

حتما بعد از شستن صورت از نرم کننده ی سبک استفاده کنید. شستن صورت، مخصوصا با آب گرم باعث از دست رفتن چربی های طبیعی پوست و خشک شدنش می شود. با استفاده از نرم کننده پوست تان را دوباره آبرسانی کنید.

۳-هفته ای یکبار لایه برداری کنید.

پوست دارای منافذی است که مسوول خارج کردن چربی و مو هستند. اما مانند هر حفره ی دیگر، امکان جمع شدن عوامل بیرونی از قبیل چربی، کرم، مواد آرایشی و گرد و خاک وجود دارد. با استفاده از اسکراب های طبیعی و آماده این مواد را از منافذ پوست خارج کنید.

۴-کرم ضد آفتاب

نور خورشید دارای تاثیر منفی بر کلاژن و الاستین (دو عنصر سیستم حمایت ساختاری پوست) دارد. قرار گرفتن در معرض اشعه های فرابنفش، مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد تولید می کند که کلاژن و الاستین فعلی تان را از بین می برد. پس همیشه در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و هر دو تا سه ساعت آن را تمدید کنید.

۵-هیچ وقت با آرایش روی پوست نخوابید.

باقی ماندن مواد آرایشی روی پوست باعث پر شدن منافذ پوست با این مواد و ایجاد جوش می شود. قبل از شستن مواد آرایشی، از ژل آرایش پاک کن استفاده کنید و سپس صورت تان را با صابون بشویید تا مطمئن شوید که همه ی مواد از صورت تان پاک شده است.

پس به طور کلی فرمول این شد که:

شستن دست => شستن صورت => مرطوب کننده => کرم ضد آفتاب

شستن دست => آرایش پاک کن => شستن صورت => مرطوب کننده